Sänka bilen med fjäderklämmor

Holmberg52
8 mars 2023 · 8 Inlägg

Tjena, skulle vilja sänka min Audi a4 b7, men vill inte lägga ner tusenlappar och vill heller inte kapa. Jag googlade runt lite och hittade ”fjäderklämmor” för att sänka och höja bilen med. Har någon haft någon erfarenhet om dessa? Är de något att ha eller bara skit?

Tack

uhlin
8 mars 2023 · 2 834 Inlägg

Låter som det ultimata sättet och knäcka en fjäder på.

Brådhis * Voff voff *
8 mars 2023 · 10 299 Inlägg

Holmberg52 skrev:
Tjena, skulle vilja sänka min Audi a4 b7, men vill inte lägga ner tusenlappar och vill heller inte kapa. Jag googlade runt lite och hittade ”fjäderklämmor” för att sänka och höja bilen med. Har någon haft någon erfarenhet om dessa? Är de något att ha eller bara skit?

Tack

Utan tvekan rent skräp i sammanhanget! Undvik denna lösning!

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
zzr94092
8 mars 2023 · 4 411 Inlägg

Haha,säljs det sådana fortfarande, var ju poppis på -70/-80 talet

SportPilot Ubåtsingenjör
8 mars 2023 · 7 242 Inlägg

Nej det ska man inte göra. Jävligt korkat att snåla på fjädrar. Har du inte råd med fjädrar så har du knappast råd att äga bil.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
torsen
8 mars 2023 · 7 285 Inlägg

Holmberg52 skrev:
Tjena, skulle vilja sänka min Audi a4 b7, men vill inte lägga ner tusenlappar och vill heller inte kapa. Jag googlade runt lite och hittade ”fjäderklämmor” för att sänka och höja bilen med. Har någon haft någon erfarenhet om dessa? Är de något att ha eller bara skit?

Tack

Är det en A-traktor du vill tyskstuka?
Hur gammal är du?

Holmberg52
8 mars 2023 · 8 Inlägg

torsen skrev:

Holmberg52 skrev:
Tjena, skulle vilja sänka min Audi a4 b7, men vill inte lägga ner tusenlappar och vill heller inte kapa. Jag googlade runt lite och hittade ”fjäderklämmor” för att sänka och höja bilen med. Har någon haft någon erfarenhet om dessa? Är de något att ha eller bara skit?

Tack

Är det en A-traktor du vill tyskstuka?
Hur gammal är du?

Japp, sonens A traktor.
Den går ju förhoppningsvis bara i 30km/h.
Blir inte lika lindrigt på fjädringen.

Mossan1
8 mars 2023 · 2 879 Inlägg

Tattarsänkning på riktigt.
Sänkt (oavsett metod) kräver också hjulinställning för att inte slita däcken snett.  Känns ju sådär att kosta på för tattarsänknkng som också måste bort för bilprovningen...

Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 mars 2023 · 13 775 Inlägg

finns fjädrar för under 1500kr i tyskland hela chassikit för runt 3500  det är inte värt besväret att krångla med något annat än en riktig sänkning..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
H-Karlsson KARLSSON
8 mars 2023 · 111 Inlägg

nej nej nej rena skiten, händer inte i skit. sänker max 5mm. jag har provat tyvärr

satsa på Coils, finns ju billigare varianter

kolla Jspec.se

Volvo V70 "Brukisen" (2006)
Volvo 244 DL "Finbilen" (1987)
Jesper328
8 mars 2023 · 2 393 Inlägg

Ptja, vill du inte lägga ett par tusenlappar så får du allt köra med vinkelharry.

Up the RA
jaka54
8 mars 2023 · 5 809 Inlägg

Varför sänka???

zzr94092
8 mars 2023 · 4 411 Inlägg

Det måste du väl förstå varför man kanske vill det!🤘

SportPilot Ubåtsingenjör
9 mars 2023 · 7 242 Inlägg

Du ska sätta din son i detta fordon, köp ordentlig fjädring om ni nu måste sänka.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
torsen
10 mars 2023 · 7 285 Inlägg

H-Karlsson skrev:
nej nej nej rena skiten, händer inte i skit. sänker max 5mm. jag har provat tyvärr

Instämmer!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 mars 2023 · 17 559 Inlägg

jaka54 skrev:
Varför sänka???

Den ska vara straffsänkt och få vägegenskaper som en skev skateboard ungefär. Vill man ta död på ungen är detta ett mycket bra sätt! Sen att den ska "förhoppningsvis" göra max 30 km/h? Nja... Med lite knapptryckningar så gör den säkert +180 km/h. Då är det bra om den har en korrekt fjädring...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang