Audi a4 2007 1,8 T Quattro

Larsbomaffiosan
7 juli 2023 · 3 Inlägg

Hej
Audi A4 2007 1,8t quattro som inte vill starta efter ha stått i över 1år utan batteri, nytt batteri och nycklar programmerade så den låser upp och och slår av larmet. Kollat alla säkringar men ingen är trasig!
Motorn går runt men startar inte, kan startspärren strula?
Hör inget ljud från bensinpumpen när jag vrider på tändningen, finns det mer än en pump och vart sitter dom isåfall?
Relän som kan strula?
Provat att öppna boxen där ecun sitter, där sitter det 2st relän som heter 614 och 373 vad är dom till?
Kan tillägga att den gick när man ställde bort den.
Ge mej helt enkelt tips på vad som kan vara fel?

Brådhis * Voff voff *
7 juli 2023 · 10 299 Inlägg

Provat med startgas? Mätt spänning vid pumpen?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
krambriw
7 juli 2023 · 433 Inlägg

Ska startmotorn gå runt om startspärren är aktiv?? Om nycklarna fungerar är det väl inte troligt att startspärren är aktiv. Startspärr, larm, fönsterhissar och centrallåsstyrning med inprogrammerade nycklar ligger väl i samma enhet (komfort styrdon)?

Senast redigerat av krambriw (7 juli 2023)

Larsbomaffiosan
9 juli 2023 · 3 Inlägg

Ingen gnista och bensinpumpen går inte heller när jag vrider på nyckeln , ,provat bygglat alla relän som jag hittar men ingen gnista, bensinpumpen går om jag tvångskör den🤔

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 juli 2023 · 17 559 Inlägg

Startmotorn ska gå runt och bilen ska hinna starta 1-2 sekunder även om startspärr ligger i.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Goffen Administratör
10 juli 2023 · 2 975 Inlägg

Vad får du för felkoder? Sitter det ett eftermonterat larm eller är det ett oem larm?

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Larsbomaffiosan
12 augusti 2023 · 3 Inlägg

Det var vevaxelgivaren som var trasig, nu går den hur fint som helst smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang