Gnisslande koppling V70 2006

Davveboi
25 juli 2023 · 38 Inlägg

Idag när jag skulle till jobbet gnisslade det från kopplingen, tänkte inte så mycket på det just då.
Samma visa på hemvägen, då tänkte jag efter och spelade in en film hur det låter, https://www.youtube.com/shorts/bZ0ZgB8eWS8
Lämnade bilen i 10 minuter när jag kom hem och när ja kom tillbaka för att felsöka är det knäpptyst... Inget missljud alls.
Bilen var avstängd när jag spelade in filmen och det låter inget brummande, eller högre när motorn är igång. Bilen växlar mjukt och fint i övrigt.
Tyckte att det lät på utsidan som mest, typ precis bakom kopplingspedalen i motorutrymmet. Om det har någon betydelse så var det rejält med spöregn förut, tycker typ att det låter som blött gummi gnids mot något.
Förstår att det kan vara svårt att säga vad det är på en video, men någon kanske känner igen ljudet och kan komma med tips. Har inte hittat någon tråd med liknande symptom/ljud.

zzr94092
25 juli 2023 · 4 407 Inlägg

Du har ju fiskmåsar i bilen!😅..Skämt åsido, smörj/olja/ spray/ "allt" som rör sig,när du pumpar på kopplingspedalen, har för mig att jag hört detta ljud tidigare på en S60..

Senast redigerat av zzr94092 (25 juli 2023)

Davveboi
25 juli 2023 · 38 Inlägg

zzr94092 skrev:
Du har ju fiskmåsar i bilen!😅..Skämt åsido, smörj/olja/ spray/ "allt" som rör sig,när du pumpar på kopplingspedalen, har för mig att jag hört detta ljud tidigare på en S60..

Haha tongue Låter faktiskt som fiskmåsar
Ok, ska prova med silikonfett. Hoppas att det löser problemet om det skulle komma tillbaka

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang