Bifuel vs Flexifuel

Bilproblemet
31 augusti 2023 · 290 Inlägg

Är det någon skillnad på Volvo Bifuel och Flexifuel? Finns ju V70 som heter antingen Bifuel eller Flexifuel

master_lars
31 augusti 2023 · 1 172 Inlägg

Bifuel = Gasdrift med bensin. Du tankar både biogas och bensin i denna motor. Kan blir dyrt med tankarna. Bifuel-bilarna bör vara rejält billigare.

Flexifuel = Etanol med bensin. Du kan alltså köra på e85 utan problem med denna motor. Flexifuel-Volvobilar är generellt törstigare än en Finlandsfärja.

Saab 9-5 "Vector Sportcombi" (2008)
Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
Bilproblemet
31 augusti 2023 · 290 Inlägg

Så du rekommenderar att inte köpa en Bifuel

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 augusti 2023 · 14 079 Inlägg

master_lars skrev:
Bifuel = Gasdrift med bensin. Du tankar både biogas och bensin i denna motor. Kan blir dyrt med tankarna. Bifuel-bilarna bör vara rejält billigare.

Flexifuel = Etanol med bensin. Du kan alltså köra på e85 utan problem med denna motor. Flexifuel-Volvobilar är generellt törstigare än en Finlandsfärja.

Måste man byta dom med jämna mellanrum eller?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
MrHyde
31 augusti 2023 · 669 Inlägg

Vettemannen skrev:

master_lars skrev:
Bifuel = Gasdrift med bensin. Du tankar både biogas och bensin i denna motor. Kan blir dyrt med tankarna. Bifuel-bilarna bör vara rejält billigare.

Flexifuel = Etanol med bensin. Du kan alltså köra på e85 utan problem med denna motor. Flexifuel-Volvobilar är generellt törstigare än en Finlandsfärja.

Måste man byta dom med jämna mellanrum eller?

/Benny

Tror dom har haft samma rostproblem som folkvagn hade med sina. Gastankarna inspekteras noga vid varje besiktning också.

Live long, and prosper.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 augusti 2023 · 14 079 Inlägg

MrHyde skrev:

Vettemannen skrev:

master_lars skrev:
Bifuel = Gasdrift med bensin. Du tankar både biogas och bensin i denna motor. Kan blir dyrt med tankarna. Bifuel-bilarna bör vara rejält billigare.

Flexifuel = Etanol med bensin. Du kan alltså köra på e85 utan problem med denna motor. Flexifuel-Volvobilar är generellt törstigare än en Finlandsfärja.

Måste man byta dom med jämna mellanrum eller?

/Benny

Tror dom har haft samma rostproblem som folkvagn hade med sina. Gastankarna inspekteras noga vid varje besiktning också.

Okay, då förstår jag.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Brådhis * Voff voff *
1 september 2023 · 10 307 Inlägg

MrHyde skrev:

Vettemannen skrev:

master_lars skrev:
Bifuel = Gasdrift med bensin. Du tankar både biogas och bensin i denna motor. Kan blir dyrt med tankarna. Bifuel-bilarna bör vara rejält billigare.

Flexifuel = Etanol med bensin. Du kan alltså köra på e85 utan problem med denna motor. Flexifuel-Volvobilar är generellt törstigare än en Finlandsfärja.

Måste man byta dom med jämna mellanrum eller?

/Benny

Tror dom har haft samma rostproblem som folkvagn hade med sina. Gastankarna inspekteras noga vid varje besiktning också.

Det är tillochmed så att dom tar extra betalt för att besiktiga dom (eller ja, det är dyrare att besiktiga ett gasfordon), detta då förutsatt att dom är frilagda och kan besiktigas. Annars måste man ha med sig ett intyg på att dom är besiktigade, inte heller det är gratis direkt.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang