Hotad av köpare

MisterAxl
10 november 2023 · 103 Inlägg

Vilka ärkesvin.
Bra att ni dokumenterade så mycket ni kunde och gjorde en polisanmälan. Fortsätt dokumentera om ni får fler hot och hat riktat emot er. Ju mer bevis, desto bättre.

husseman
11 november 2023 · 1 605 Inlägg

Hmm. Kanske detta rättar till sig, om man handlar på typ "Blocket" där man numer kräver Mobilt id.
Men detta är ett jävla satanstyg- o folk vågar knappt sälja en bil längre, utan man byter in den o får en skitsumma av handlaren. (gäller nog inte Toyota). Men handlar man med Muhammed på nätet
så får man nog ta smällen.  Vilket betyder- du väljer vem som får köpa din bil. Sälj den till nån du litar på.
mvh/Husse

Lucif3r
11 november 2023 · 2 221 Inlägg

Klart man kan ha världens otur och bilen totalskär precis när man köpt den. Men det är ju en risk man får ta när man köper gamla bilar.
A-traktor eller ej - bilen är GAMMAL, med en rent ut sagt skitmotor under huven till råga på det. Det är köparen skyldighet att vara informerad om vanliga fel och brister på fordonet denne är intresserad av att köpa. Punkt.

Heck, innan jag köpte min V70 spenderade jag bortåt en vecka på google, läste om precis allt som hade med den modellen att göra, vanliga fel, vad man bör räkna med, hur mycket ev. fel kostar att laga osv osv.
När papprerna väl skrevs visste jag precis vad jag köpte, och vad jag ev. kunde räkna med för problem i närtid. ... Att det sen har visat sig vara den mest pålitliga bil jag någonsin varit med om är ju bara en bonus tongue

Näe fan, riktiga as till köpare ni råkat ut för. Speciellt eftersom det tydligen inte ens är en engångsförteelse.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 november 2023 · 13 758 Inlägg

husseman skrev:
Hmm. Kanske detta rättar till sig, om man handlar på typ "Blocket" där man numer kräver Mobilt id.
Men detta är ett jävla satanstyg- o folk vågar knappt sälja en bil längre, utan man byter in den o får en skitsumma av handlaren. (gäller nog inte Toyota). Men handlar man med Muhammed på nätet
så får man nog ta smällen.  Vilket betyder- du väljer vem som får köpa din bil. Sälj den till nån du litar på.
mvh/Husse

Att det är mobilt is är bara för att man ska kunna beskatta alla säljare.     Så vid årsskiftet så måste blocket skicka in alla som sålt större mängder eller saker för över 2000euro
Nog många som kommer få problem skatteåret 2023.     Undra om man kan få tillbaka skatt på förluster på bilar man köpt och säljer på blocket med den inställnignen skatteverket har.  För det är ju förlust om man köper en bil för 300k säljer den sen för 20k 20år senare   🤣

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Presidento Of World
11 november 2023 · 3 332 Inlägg

husseman skrev:
Hmm. Kanske detta rättar till sig, om man handlar på typ "Blocket" där man numer kräver Mobilt id.
Men detta är ett jävla satanstyg- o folk vågar knappt sälja en bil längre, utan man byter in den o får en skitsumma av handlaren. (gäller nog inte Toyota). Men handlar man med Muhammed på nätet
så får man nog ta smällen.  Vilket betyder- du väljer vem som får köpa din bil. Sälj den till nån du litar på.
mvh/Husse

Jag jobbar hos en handlare och dom värsta kunderna är svenska medelålders män skulle jag vilja påstå.

Både vid köp och inbyte

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
husseman
11 november 2023 · 1 605 Inlägg

Hmm, ja där ser man- i min verklighet så är det tvärt om. Finns inte på kartan att ja säljer en bil till Muhammed o hans 30 polare. Vet flera som ångrat att de gjort det o de får fortfarande hot.
Pratade med en äldre lokal dam senast i torsdags. Hon hade lagt ut sin Corsa för 20k på blocket.
Det ringde en trevlig tjej som va sugen o de beställde möte. Det kom 4 Muhammed o ingen tjej.
Ja hade redan varnat damen att en bil i den prisklassen kommer locka till sig köpare du inte vill ha.
När hon fick besöket så sa hon att bilen redan var såld- det kostade henne blåmärke på benen och 4 dar på sjukhus...
Tufft att ge sig på en kvinna i 75 årsåldern. Huuuuu
mvh/Husse

Senast redigerat av husseman (11 november 2023)

spillolja
11 november 2023 · 4 036 Inlägg

Här skulle
man kunna verifiera evt. köpare genom att denna får uppge person-nummer redan vid telefonsamtalet, går sedan till tex. merinfo.se eller liknande och slå in detta för kontroll, det är åsså denna person som ska komma och kika på bilen som får visa sin legitimation

ovanstående bör man alltid utföra om det är en dyyr bil

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Presidento Of World
11 november 2023 · 3 332 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, ja där ser man- i min verklighet så är det tvärt om. Finns inte på kartan att ja säljer en bil till Muhammed o hans 30 polare. Vet flera som ångrat att de gjort det o de får fortfarande hot.
Pratade med en äldre lokal dam senast i torsdags. Hon hade lagt ut sin Corsa för 20k på blocket.
Det ringde en trevlig tjej som va sugen o de beställde möte. Det kom 4 Muhammed o ingen tjej.
Ja hade redan varnat damen att en bil i den prisklassen kommer locka till sig köpare du inte vill ha.
När hon fick besöket så sa hon att bilen redan var såld- det kostade henne blåmärke på benen och 4 dar på sjukhus...
Tufft att ge sig på en kvinna i 75 årsåldern. Huuuuu
mvh/Husse

Jag är tveksam till att dessa som köpte traktorn är muhammedaner men jag förstår din poäng.

Jag ser det dagligen, det spelar ingen roll vad kunden heter..är det en idiot så är det.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
spillolja
11 november 2023 · 4 036 Inlägg

En bilhandlare har kanske ofta en bra koll vad ett fordon är värd och den som vill göra ett "kap" vänder sig till privat-annonser

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang