Lancia voyager 2.8crd 2014 startar inte

Momi145
22 februari · 3 Inlägg

Jag har en lancia voyager 2.8 dieselmotor 2014 årsmodell jag körde ca 20km/h och gasade hårt när jag kom upp till 60 så tappade bilen kraft och gaspedalen slutade fungera, jag stannade och la växeln i P och igen till D och försökte gasa men inget hände den varvade inte ens, sen stängde jag av motorn och försökte starta om men det gick aldrig så nu startar inte bilen men den vevar men vill inte starta, vad kan felet vara ?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 februari · 17 552 Inlägg

Det första du gör är att kolla batteriet, ladda det eller försök starta med kablar. Dessa är riktigt griniga om batteriet är på gång.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Momi145
23 februari · 3 Inlägg

Jag försökte ladda batteriet men den sög all ström på en minut från starthjälpen/hjälpbatteriet, testade även med startkablar men det hjälpte inte.
Fick felkoden på vevaxel och kamaxelgivare

Noobnisse
25 februari · 182 Inlägg

Momi145 skrev:
Jag försökte ladda batteriet men den sög all ström på en minut från starthjälpen/hjälpbatteriet, testade även med startkablar men det hjälpte inte.
Fick felkoden på vevaxel och kamaxelgivare

Exakt vad var koden?

Momi145
29 februari · 3 Inlägg

Noobnisse skrev:

Momi145 skrev:
Jag försökte ladda batteriet men den sög all ström på en minut från starthjälpen/hjälpbatteriet, testade även med startkablar men det hjälpte inte.
Fick felkoden på vevaxel och kamaxelgivare

Exakt vad var koden?

P0335 och p0339

Noobnisse
1 mars · 182 Inlägg

Momi145 skrev:

Noobnisse skrev:

Momi145 skrev:
Jag försökte ladda batteriet men den sög all ström på en minut från starthjälpen/hjälpbatteriet, testade även med startkablar men det hjälpte inte.
Fick felkoden på vevaxel och kamaxelgivare

Exakt vad var koden?

P0335 och p0339

Hur mycket har du googlat? Motorn sitter nog i många Chrysler-kusiner (din bil är mer eller mindre exakt samma som Chrysler Voyager av samma årsmodell).

En supersnabb googling från min sida tycker jag tyder på att man behöver byta Crankshaft Position Sensor men det tåls att utforskas mer!

Senast redigerat av Noobnisse (1 mars )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang