4048
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
ReinarT skrev:
fan de ser ju riktigt najs ut de har, blir fan avis pa dig nu, synd att de ar nastan 2 veckor kvar till ja kommer hem till min bil, men da javlar ska den bli fardig fortast mojligt big_smile

Tackar! smile
Jo du ska inte sitta vi datan nu, måste ju njuta av "semestern" smile

Jo de kommer nog bli bra me din bil med! smile
Njut på nu så får du mecka lite bil sen när du kommit hem big_smile
mvh kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Uppdate!

Tja alla! smile

Idag va en sorglig och inte så rolig dag.. men får se om mn gör något roligt nu på kvällskvissten ute i garaget, men inget bestämmt än..

Men hämtade ut ett paket idag oxå smile

Lite pic på det blir det på denna uppdate! kanske lite mer ikväll wink beror på hur många som vill se en kvälls uppdate!

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/262591_6ae3jj.jpg
The paket smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/262583_t3jtae.jpg
Paket paket, alltid lika roligt smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/262584_ha3rgf.jpg
Bakrutelist.. (Slipgrund på min) tongue Bakluckalist.. (min sprucken) Takluckemotor, alltid bra att ha en reserv me delar och så smile Bromssköld, (Min har rostat sönder) tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/262585_2r3nc8.jpg
Blev även en bild på bromsoket.. ville inte kladda ner kostymen man hade på sig från begravningen..

Mvh Kim
Senast redigerat av kimpan_90 (22 februari 2008)

4 299 Inlägg
22 februari 2008
Tjaa, nää begravningar e inte kul hmm

Men paket piggar alltid upp lite wink Klart vi vill se en update om de finns nåt o se smile

/Jacob (kommer me en update jag me snart wink )

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Tjaa, nää begravningar e inte kul hmm

Men paket piggar alltid upp lite wink Klart vi vill se en update om de finns nåt o se smile

/Jacob (kommer me en update jag me snart wink )

Nä dom är ju inte det..

Jo smile hehe

Men blir förmodligen lite piff bara, kanske lite mer plastning där jag inte är helt nöjd.. har dock ingen svart färg hemma, blir att köpa sen.. men lite småpiss finns det ju att göra smile

Okej, får kika in sen smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Snabb uppdate!

Blir inge meck ikväll hmm har inte så mycket att göra ändå hmm
men ska åka bort me familjen till  lite folk, så får man vila ut nu på kvällen eftersom det är ganska ansträngande att gå på begravning hmm
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
Uppdate!

Fint väder ute fast dock blåser det.. inga små vindpustar.. så igår vart det lite prat me en kille som vi känner  smile

De vi kom framtill är att förmodligen kommer hela bränslerörsledningarna dras om mot nytt "rör" stålspunna med överdrag.. eller så blire vanlig slang, beror helt på va han får tag i smile
Dock får jag se va de är för koppling mellan slangen från pumpen och bränsleröret innan, den får inte bli för dyr.. tongue

Sedan kommer avgassystem fixas genom honom med, vi kommer göra egna ovala utblås till bilen, blir ett på varje sida smile

Men mer kan jag dock inte säga nu.. tänkte duscha efter man åkte me lite poolare igår och va lite rund om fötterna.. roll
städa lite så man kan va me tjejen när hon kommer hem i morrn smile

Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
Lessnat uppdate..

Tja alla! behöver sriva av mig lite eftersom man precis i veckan fick paket me ett ok och lite grejer ju, tänkte plocka ner det och måla oket.. men så klart så ska något jävlas..

Gasolen hemma va slut så jag kunde inte värma nippels.. så jag borstade och anvnde rostlösning.. kanackade men nippeln gick av när jag försökte vrida om den:/ så då vara bara att börja borra och försöka att få bort den halva nippeln, men då pajjar man självklart jängorna..

Så ett till vänster framok åt helvete.. ett beg ska de flesta ha 300kr + frakt för och så pajar man det man fick till ett bra pris.. hmm

Surt äre och nu har jag lessnat.. kanske bara för dagen eller längre, har spelat in högtalarna 5.25orna idag och fixat lite på ljudlåderna och tagit bort överflöd osv.. men orkar inge mer nu..

Fyfan när ska skiten vända till tur? sad

// En väldigt sur idiot

Ingen som vill sponsra med ett nytt fram ok..?
Senast redigerat av kimpan_90 (23 februari 2008)

645 Inlägg
23 februari 2008
Skulle jag deppat ihop varje gång något jävlas för mig med bilarna så skulle jag nog inte vara glad många dagar om året tongue shit happens bara att fixxa och se glad ut big_smile

//Marcus Saari

4 299 Inlägg
23 februari 2008
Fan vad trist på de "nya" oket hmm Men de e så de går, de börjar gå mot ihopmonterad bil, då blir de lätt att man blir lite oförsiktig och så går de åt helvete. Been ther done that wink

Men de vänder snart ska du se smile Kul att du fått tag på nån som kan bygga avgaset smile Hoppas de blir stålompsunnet, de e ju så grymt mycke snyggare wink

Jobba på kim, oturen är bara på besök wink
/Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
zajja skrev:
Skulle jag deppat ihop varje gång något jävlas för mig med bilarna så skulle jag nog inte vara glad många dagar om året tongue shit happens bara att fixxa och se glad ut big_smile

Hehe tongue

Jo men de känns tråkigt när man väl fixat ett nytt ok så pajjar man det.. hmm
Men men..
Mvh Kim

Rallyhalle

Precis hmm
Jo jag hoppas på det med.. vill ha tur tongue
Jo de är lite skönt, kommer bli egentillverkade slutrör smile
Men mer om det senare..
Jo de kanske det blir, inget säkert än smile

Ja de ska jag, och ja de är den, ska åka vidare till nån som hete Jacob sen tror ja tongue hehe
Närå du behöver inge mer otur nu..
Mvh Kim

4 299 Inlägg
23 februari 2008
kimpan_90 skrev:
Rallyhalle

Precis hmm
Jo jag hoppas på det med.. vill ha tur tongue
Jo de är lite skönt, kommer bli egentillverkade slutrör smile
Men mer om det senare..
Jo de kanske det blir, inget säkert än smile

Ja de ska jag, och ja de är den, ska åka vidare till nån som hete Jacob sen tror ja tongue hehe
Närå du behöver inge mer otur nu..
Mvh Kim

Nää, oturen får gärna forsätta norrut, för då lär vi inte träffa på den på ett tag wink

Ha de smile
/Jacob

1 892 Inlägg
24 februari 2008
kimpan_90 skrev:
Lessnat uppdate..

Tja alla! behöver sriva av mig lite eftersom man precis i veckan fick paket me ett ok och lite grejer ju, tänkte plocka ner det och måla oket.. men så klart så ska något jävlas..

Gasolen hemma va slut så jag kunde inte värma nippels.. så jag borstade och anvnde rostlösning.. kanackade men nippeln gick av när jag försökte vrida om den:/ så då vara bara att börja borra och försöka att få bort den halva nippeln, men då pajjar man självklart jängorna..

Så ett till vänster framok åt helvete.. ett beg ska de flesta ha 300kr + frakt för och så pajar man det man fick till ett bra pris.. hmm

Surt äre och nu har jag lessnat.. kanske bara för dagen eller längre, har spelat in högtalarna 5.25orna idag och fixat lite på ljudlåderna och tagit bort överflöd osv.. men orkar inge mer nu..

Fyfan när ska skiten vända till tur? sad

// En väldigt sur idiot

Ingen som vill sponsra med ett nytt fram ok..?

Höj Kim, inte roligt att höra att du tapat suget.. visst jävlas det ibland o helst ofta...  men bläddra lite i allt du gjort och se sakerna som blivit jäävligt bra, trots att det kanske just då strulade en hel del, men du löste det o greja det,
hoppas du snart hittar suget igen!! ser fram emot att se din bil ståklar!!  Keep it up mannen!
Mvh/ mats

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
24 februari 2008
nu vart ju helt plötsligt ditt projekt ännu mer intressant när man själv skaffat sig en likadan merca tongue... ser bra ut, synd på brommsoket bara hmm

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 644 Inlägg
24 februari 2008
Kom igen nu för fan och ryck upp dig smile

Tänk på hur fet bilen blir och hur kul det blir att glida runt i den sen då får du fart igen smile

Johan Lindgren

20 Inlägg
24 februari 2008
Kanske går att fixa oket med en Heli coil lösgänga? värt att prova iaf.

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
24 februari 2008
Bit ihop nu, "inga sån dröling nu" hade ja sagt om de va nån polare här hemma smile

Fortsätt jobba nu, ska krångla ibland. Det är då man blir bättre på det man håller på med ! wink'

Sen som de säger på Telia reklamen: "Man ska inte ha de för bra" big_smile

Keep on working god damit. inte sluta springa när du ser mållinjen wink

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
24 februari 2008
Lindgren_ skrev:
Kom igen nu för fan och ryck upp dig smile

Tänk på hur fet bilen blir och hur kul det blir att glida runt i den sen då får du fart igen smile

Håller med lindgren big_smile Se bara på honom... Han höll på o elda upp bilen, garaget, huset o hela helvetet men han bygget vidare för de big_smile Hehe men iaf... De är klart att saker inte går som man har tänkt sig jämt... Eller ja oftast... Alltid är de något som jävlas... Men de är bara att ha tålamod och ta en liten paus och sen å skiten igen... Man lär sig av misstagen... KEEP IT UP!!!
Senast redigerat av Syyhn (24 februari 2008)

/// SyyHn

transportkonsult
284 Inlägg
24 februari 2008
Nä nu får du fan inte ge upp. Jag har suttit och smygkollat på din tråd här med jämna mellanrum. Skitkul att se att det hålls på lite med gammelmercorna.
Jag har en enorm förkärlek till sent 80talsmercorna.

Så kom igen och ryck upp dig nu.
Hag har också haft en massa strul. Min bil stod hela sommaren pga av ett problem som fortfarande inte är helt identifierat. Har kostat mig säkert 10000:- i utbytta delar till ingen nytta.
Men ska lägga en order på lite andra delar nu om 10 minuter då lönen kommer in. wink

Bottles are for babys. Real men get blown.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
Tackar För all feed back pepole big_smile

Kul att folk följer tråden och peppar än.. nu har orken kommit tillbaka.. va inne på skroten ida och kikade efter ok dock hittade jag inget..
Men fick med mig ett litet fynd tongue

Fanns dock bara kvar en diskant frän DLS Med filter kvar i bilen.. så fick med mig den, kan bara bra att ha kan ju bygga in det i dörrlådan smile ska kika om jag hittar en til fin senare smile

Det kanske går att jänga om oket faktiskt.. men då måste jag veta exakt vilken gäng jag får.. så att nippeln passar hmm några tips?
Men letandet fortsätter efter oket.. så jag ger inte upp nu big_smile

Så Tackar återigen! smile

Mvh Kim

kör raggar traktor
203 Inlägg
25 februari 2008
KEEP IT UP... 

de e alltid bra att fynda ngt.. .smile

väntar fortfarande med spänning att där ska komma bilder på bilen när den rullar på landsväg.. (lagligt) tongue big_smilebig_smile

Mvh Kim

Burn tire not your soul

Sök