Någon som handlat från www.Ultimatestyling.se ???

beathacker Amatör
11 september 2007 · 444 Inlägg

Ingen som vet var man kan få tag i dem universal skärm breddarna dem säljer hittar dem ingen annanstans fan att det ska vara sånt strul alltid=0(-

förövrigt har jag ringt 2 gånger varje timme från 9.00-18.00 o inget svar dock har det varit upptaget nån av gångerna

BMW 320d (2006)
Turbo Lunkan
14 september 2007 · 6 Inlägg

Jag är tyvär inte förvånad över att läsa detta, vill bara berätta en liten historia om min vänskap med Timmy och Annica.

Vi umgicks en del under 1-2 år då vi båda körde Pontiac och träffades således via TACS (Trans Am Club of Sweden). Efter att han sålt sin bil tappade vi kontakten och senare fick jag höra att han öppnat Ultimate Styling, så jag tittade förbi och började snacka med honom igen.

Jag och en polare bygger på en racebil, vilket inte har kommit så långt pga pengabrist, och vi kontaktade Timmy hösten 2005 för att se om han var intresserad av en sponsordeal vad gällde lackering av karossen. Inga som helst problem och vi skulle få det fixat innan julen 2005. Detta blev senare januari 2006, som blev februari, som blev april, som sedan skulle bli hösten 2006 (pga FÖR mycket jobb).

Eftersom vi inte har byggt klart maskin (ännu) så var det ju inga problem och vi hade ju inte heller kört över chassit till Timmy.

Påsken 2006 behövde min svåger en Supra-dörr omlackad från röd till silver och jag kontaktade Timmy om det fanns tid över till det. Det skulle inte ta mer än en vecka att fixa och priset skulle bli 1500kr. Timmy ville inte ens se Supran (en 1989 års modell som stått ute under vintrarna) utan det räckte med färgkoden.

Efter 2 månaders TJATANDE skulle den äntligen vara klar enligt Timmy, men han hade alltid en massa ursäkter att jag inte kunde komma och hämta den (bortrest hos leverantörer, semester, utställningar etc). Efter YTTERLIGARE 2 månader (totalt 4 månader för att lacka EN dörr) så får jag mailkontakt med honom igen (han svarade aldrig i telefon) där jag krävde att han levererade dörren omgående. Han har hela tiden kontrat med "men vi har ju varit vänner så pass länge, varför skulle jag lura dig".

Timmy skriver att han skickar över en polare omgående och att han nu endast behöver ha pengarna han lagt ut för färgen eftersom det tagit så pass lång tid. När denna person dyker över så har dörren HELT fel kulör och han har inte tagit loss lås och dörrlist eller ens maskerat skruvar och dylikt.

Jag frågar hur väl denna person känner Timmy och det visar sig att de INTE är polare. Denna person har fått betalt för att lämna dörren hos mig. Han har även haft sin bil hos Timmy under drygt ett år för omlackering och fälgbyte, där han var tvungen att göra en hel del arbete själv (bilen var fortfarande inte klar). Han berättade även att Timmy hade betalningsanmärkningar och polisanmälan pga uteblivna "löneutbetalningar" till "anställda".

Visade sig även att hans "plastfarsa" (han jobbade på samma jobb som min mamma) skulle få sin bil omlackad av Timmy. Det tog ett halvår och såg fördjävligt ut.

Vill därmed önska er alla lycka till med Timmy och hans företag. Förresten, behöver jag tillägga att Timmys och min "vänskap" slutade ganska tvärt och att han aldrig fick ett öre för "jobbet"?

Öl är hälsa, hälsa ofta
firebird71
14 september 2007 · 1 Inlägg

HEJ!

ALLA BÖR LÄSA TRÅDEN I DEN HÄR LÄNKEN


http://www.opelsportclub.com/forums/sho … hp?t=46126


Med varningshälsning / Andreas

Senast redigerat av firebird71 (14 september 2007)

Stefan Elg Saab Viggen MC Yellow
16 september 2007 · 329 Inlägg

Oj vilken historia........

Gabbe_U
18 september 2007 · 2 Inlägg

Det är jag som startade tråden på www.opelsportclub.com/forums som någon länkade till ett par inlägg över mig här OCH:

Jag pratade med kronofogden idag och tyvärr så gick dom i konkurs i fredags.

Jag kommer gå in till kronofogden och begära betalningsföreläggande till bolaget.
Detta kostar 300:- att få fogden att göra.

Finns det fler som läser detta som också har beställt saker hos Ultimate Styling i Enköping och betalat i förskott, så för guds skull gå in till kronofogden och begär hjälp i eran hemstad eller närmaste stad som fogden finns i.Det är BETALNINGSFÖRELÄGGANDE till ett bolag som ska göras.

Om ni vill ha hjälp eller frågor kring det hela med fogden så är ni välkomna att pm:a mig.

Möjligheten för oss som har betalat att få tillbaka pengarna nu när dom har gått i konkurs är nog tyvärr väldigt liten, men myndigheten bör veta hur han har hanterat detta..MEN om vi är många som gör det och som har betalat i förskott utan att varken fått pengarna tillbaka eller några delar levererade så vet man aldrig, men det kanske finns större chans för oss att få tillbaka pengarna om vi är fler...ja, ni förstår säkert min tanke!

Själv är det det första jag ska göra imorgon i alla fall och hoppas på att fler som har samma problem som mig gör detsamma, och inte bara struntar i era pengar...

/gabbe

Orange_Dragon
18 september 2007 · 392 Inlägg

VA??? Vad är det jag läser?? Har de gått i konkurs?
Fan i helvete, det förstör ju alla mina planer.
Tänkte köpa en csl-front till min calibra från dom, för dom är dom enda i Sverige som jag har hittat som säljer den!!!   Finns det ingen som vet vart jag kan få tag i en sån??

Hoppas innerligt på svar!!

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death!!
Gabbe_U
19 september 2007 · 2 Inlägg

Orange_Dragon skrev:
VA??? Vad är det jag läser?? Har de gått i konkurs?
Fan i helvete, det förstör ju alla mina planer.
Tänkte köpa en csl-front till min calibra från dom, för dom är dom enda i Sverige som jag har hittat som säljer den!!!   Finns det ingen som vet vart jag kan få tag i en sån??

Hoppas innerligt på svar!!

Jag antar att det är från NTC i tyskland?Stämmer detta?

I så fall så kan jag nog meddela att det troligtvis inte finns något annat företag i sverige som tar hem grejer från dom.
Men jag säger bara en sak:
jag tycker du ska vara otroligt glad att du inte har betalat nåt i förskott som jag och troligtvis många andra också har gjort utan att få några grejer. Och nu kan man nog även tyvärr känna sig rätt körd på att få tillbaka sina pengar.Det enda som kanske kan rädda mig och många fler är att det var ett handelsbolag och inte ett aktiebolag.

/gabbe

WeDo
19 september 2007 · 3 390 Inlägg

Hemsidan verkar vara "nersläckt" nu iaf.......

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
RobTheBankz
21 september 2007 · 58 Inlägg

fan vilken ångest ! Många som är ute och lurar folk nu. Först myspons och ny detta. Nä bara efter han för han lär ha pengar gömda.

7th Heaven
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang