Renault 19, Uppdatering, LACKNING AV FRONT !

alfonsomfan
13 juni 2007 · 252 Inlägg

ja nu har ja då inte uppdaterat på ett bra tag, eftersom de har vart så jävla varmt så har ja itne haft någon lust att göra så mycket big_smile

men ja har allt gjort en del ändå, men då har ja itne tagit kort på de, men lite kort har ja ändå :F haha



Meen meen, när det är fint väder kan man stå ute o jobba smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/44300/15907/44300-101362.jpg

Här är det spacklat lite granna

http://www.garaget.org/gallery/archive/44300/15907/44300-101348.jpg

O efteråt när min flickvänn hade slipat smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/44300/15907/44300-101349.jpg

Ja kännde också att det var god tid o fortsätta med bakdelen, så ja började slipa på den medans min flickvänn slipade på fronten big_smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/44300/15907/44300-101351.jpg

Slipade med kloss så, där färgen blev kvar så var det gropar

http://www.garaget.org/gallery/archive/44300/15907/44300-101352.jpg

O för att de skulle va lättare när ja gick på med mer spackle så ringade ja in dom största ojämnheterna

http://www.garaget.org/gallery/archive/44300/15907/44300-101353.jpg

O de va en hel del

http://www.garaget.org/gallery/archive/44300/15907/44300-101355.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/44300/15907/44300-101359.jpg

Har kommit en bra bit längre än det här som syns på bilderna, men de har ja inga kort ifrån för att ja inte orkade gå in o hämta kameran smile

Men det som har hänt är väl att ja spacklat sidorna på fronten o dom pinnarna i mitten på den,  sen spacklat igen hålen i bakdelen. Men ja har inte behövtslipa något alls typ för de har min flickvänn gjort så front sidorna är klara för finputtsning nu, ja har tur som har en sån bra flckvänn så ja slipper den där skiten med o slipa big_smile haha


Sen kan ja ju skriva att ja lagt ut typ

glasfiber 250 kr
polyester typ 200 kr
spackel typ 250 kr
slippapper 50 kr
Nya kofongare fram, bak 500

o en massa småprylar så typ 1300 kanske för dom som undrar

Sen har ja ju fått gjort allt själv o de e ju jobbet som e de roliga smile


Sen kan ja ju också säga att ja kör med biltemas finspackel tongue

men ja lägger väll in mer bilder nu i morgon, för slutar ju skolan nu o då får man ju en massa tid i garaget big_smile

Chippen88
13 juni 2007 · 1 309 Inlägg

Hoppas jag får mitt kjolpaket snart. Blir riktigt sugen när jag ser dig hålla på att modda. Får se va jag hittar på. Väntar och längtar på mer bilder. Kommer bli så ruggit najs

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing
Frestadius Frestadius
14 juni 2007 · 9 Inlägg

Grymt jobbat mannen! Ett tips när du ska spackla en massa småbucklor är att lägga ett jämy lager över alla bucklor istället för att fylla i en och en.

Keep it up:)

Mumma vid 5.500 RPM :O!
Kenny-83 Företagare & YouTuber
16 juni 2007 · 1 940 Inlägg

Kul att se ditt projekt, gillar alla special byggen där man skapar nånting. Tycker det är lite småtrist att bara se sånt där folk bara köpet och monterar, nä att bygga själv är bäst big_smile gg

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Volvoz84 "Ijenkligen"
16 juni 2007 · 786 Inlägg

ser ut att bli riktigt bra!
vill också fixa o dona ju... sad

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
andreasl
16 juni 2007 · 391 Inlägg

har läst igenom hela tråden (tog 35 min)  men det var det värt,  mycket inspirerande att se detta, har själv lite spckling o slipning  på min R grill till 960 n   kvar att göra och detta var en nytändning,    blir att slippa imorn  smile  tack

nu drar man och kollar på dragracing big_smile

Gozze
17 juni 2007 · 218 Inlägg

heey vill ha en uppdate nu smile... provmontera vill ha BILDER BILDER smile

Volvo 340 (1984)
alfonsomfan
19 juni 2007 · 252 Inlägg

big_smile tack somfan för alla possitiva kommentarer big_smile
kul att ni tycker det är roligt att följa det jag gör smile

det possitiva är ju då att ja har jobbat en hel del på bygget smile
men de negativa är väl då att ja inte har någon kamera just nu för att den är i kina tongue

Så ja kan inte uppdatera med bilder förens nästa torsdag då kameran kommit hem igen sad

men ja kan ju berätta då att jag är typ klar med fronten, ska våtslipas lite till innan den är klar för lackning smile sen är de ju bakdelen men de går allt framåt på den också. har dock inte börjat våtslipa den än men de kommer ja göra inom de närmaste dagarna smile

Så ni får väl ge er till tåls med bilder sålänge.

ska se om ja inte kan låna en kamera kanske så ni får se hur de går smile

Gozze
19 juni 2007 · 218 Inlägg

aww får fantisera så länge, vilken färg blir det då?.. om jag hadde pengar så skulle jag sponsra dig med en kamera haha smile

Senast redigerat av Gozze (19 juni 2007)

Volvo 340 (1984)
alfonsomfan
19 juni 2007 · 252 Inlägg

Gozze skrev:
aww får fantisera så länge, vilken färg blir det då?.. om jag hadde pengar så skulle jag sponsra dig med en kamera haha smile

haha vad synd då, hade ju inte vart fel med lite sponsring tongue
ja var iväg idag o köpte lite mattsvart färg, har funderat länge fram o tillbaka på hur ja ska göra.

om ja skulle ha samma röd som på bilen eller just mattsvart, o komm fram till att ja aldrig kommer att få samma färg som på bilen för att den är mattad ifrån orginalfärgen.

så ja kör på mattsvart smile

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
19 juni 2007 · 4 190 Inlägg

alfonsomfan skrev:

Gozze skrev:
aww får fantisera så länge, vilken färg blir det då?.. om jag hadde pengar så skulle jag sponsra dig med en kamera haha smile

haha vad synd då, hade ju inte vart fel med lite sponsring tongue
ja var iväg idag o köpte lite mattsvart färg, har funderat länge fram o tillbaka på hur ja ska göra.

om ja skulle ha samma röd som på bilen eller just mattsvart, o komm fram till att ja aldrig kommer att få samma färg som på bilen för att den är mattad ifrån orginalfärgen.

så ja kör på mattsvart smile

Du kanske inte fixar rätt färg men en lackfirma gör ju det tongue men tycker kjolarna ska vara svarta smile
men du..
Du kan alltíd köra med att våtslipa efter mattsvatra färgen torkat och sedan spruuta på klarlack smile de blir snyggare wink
Lycka till!

Sno kameran av grannen tongue hehe
mvh kimpa

alfonsomfan
19 juni 2007 · 252 Inlägg

Du kanske inte fixar rätt färg men en lackfirma gör ju det tongue men tycker kjolarna ska vara svarta smile
men du..
Du kan alltíd köra med att våtslipa efter mattsvatra färgen torkat och sedan spruuta på klarlack smile de blir snyggare wink
Lycka till!

Sno kameran av grannen tongue hehe
mvh kimpa

jo de eklart att dom kan, men just idag när ja bestämmde mig för att skaffa fär så hae ja ingen lust eller några pengar till någon lackfirma big_smilebig_smile haha

aa har tänkt att köra hela bilen i mattsvart o rött tema smile ska ju fixa till inredning o så efter det sen, så de kan nog bli rätt bra ändå smile

hehe jo så kan man ju också göra men ja e fan kär i just matt färg, tycker de e mycket snyggare än blank big_smile

Frosted
19 juni 2007 · 1 878 Inlägg

ser skitbra ut! lycka till! följer tråden med spänning!

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
alfonsomfan
22 juni 2007 · 252 Inlägg

Frozen1985 skrev:
ser skitbra ut! lycka till! följer tråden med spänning!

tackar tackar, det tycker ja du gör rätt i wink

alfonsomfan
23 juni 2007 · 252 Inlägg

Okaj nu har ja kommit e bit påväg igen då, på fronten så ska de bara slipas med finaste våtslipappret så är de klart för lackning.

Men jag har ett problem !!

Vet inte hur jag ska göra med den svarta plast delen högst upp på kofongaren, den är ju inte slät.

Ska ju ha samma färg på hela delarna så ja vill ju lacka den delen också, men går det bara att lägga på primer direkt på den delen o sen lacka den som vanligt eller måste ja göra något med den innan ?

vet inte om den ytan syns på någon bild tidigare i tråden,  kan ju inte ta någon ny bild eftersom ja inte har någon kamera nu.

/alfons

A-Lindskog
24 juni 2007 · 48 Inlägg

väldigt kul projekt att följa smile väldigt kul med alla bilder också, fortsätt så smile blir själv sugen att gå ut i garaget å plasta lite när man ser dom här bilderna , haha tongue

alfonsomfan
24 juni 2007 · 252 Inlägg

anthe_88 skrev:
väldigt kul projekt att följa smile väldigt kul med alla bilder också, fortsätt så smile blir själv sugen att gå ut i garaget å plasta lite när man ser dom här bilderna , haha tongue

tackar du smile jo, synd bara att ja inte har någon kamera så ni kan se vad jag gör för tillfället hmm

jo men kör på, de är ju bara o plasta på fan smile

_KriZze
24 juni 2007 · 284 Inlägg

Jäklar vilken inspirations källa du är, klappar händerna åt dig. Jag gick bara in i projket forumet för tidsfördriv, det var ca 45 min sedan och nu har jag lusläst din tråd och jag lär följa den smile. Hmm 1300 det är inga pengar kankse ska kolla med sina kontakter och göra igång ett bygge som ditt, sjukt kul att du göra allt själv, eller tjejen ska klart ha en klapp på ryggen med hehe.

Vart tror du jag kan få tag i bra frigolit?

Lycka till and keep going!

RS Power is the shit
alfonsomfan
25 juni 2007 · 252 Inlägg

_KriZze skrev:
Jäklar vilken inspirations källa du är, klappar händerna åt dig. Jag gick bara in i projket forumet för tidsfördriv, det var ca 45 min sedan och nu har jag lusläst din tråd och jag lär följa den smile. Hmm 1300 det är inga pengar kankse ska kolla med sina kontakter och göra igång ett bygge som ditt, sjukt kul att du göra allt själv, eller tjejen ska klart ha en klapp på ryggen med hehe.

Vart tror du jag kan få tag i bra frigolit?

Lycka till and keep going!

haha tackar du big_smile roligt att du tycker om de ja gör smile
ja fan börja bygg bara, de är inga stora pengar de handlar om inte smile
jo de e ju själva byggandet som är roligt, o se att man lyckas göra något själv smile

hehe jo flickvännen är guld värd smile

Kirre
25 juni 2007 · 2 122 Inlägg

du behöver då inte oroa dej om att du möter samma kjolpaket på gatan iaf

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang