2939
Sök

Golf II igenlagd baklucka.

7 Inlägg
6 maj 2007
Trådstartare
en fråga hur fasen får mann upp bakluckan på en golf 2 som man lagt igen bakluckan på
?
som de är gjort på den här extremt snygga golf 2an
http://www.garaget.org/archive/859/881/large_881-402377.jpg

It's No Danger On The Roof!

5 198 Inlägg
6 maj 2007
Är det bara ahndtaget som är borta så har dom nog löst det på så vis = solenoid på låset + tryck knapp i kupen,,,,, kanske.. en sån lösning hade jag en gång

7 Inlägg
6 maj 2007
Trådstartare
hur kan man få dit den då ?

1 741 Inlägg
6 maj 2007
finns väl sånna här shaved doors kit att köpa måste ju vara nåt dyl han använt.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

7 Inlägg
6 maj 2007
Trådstartare
tecman skrev:
finns väl sånna här shaved doors kit att köpa måste ju vara nåt dyl han använt.

mjo va inne på de också men dom kiten kostar fan 2800kr men då äre ju iofs för framdörrarna också..

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
6 maj 2007
hade en kompis som drog igen både på bakluckan och dörrarna på en golf2a han öppnade med fjärr smile

7 Inlägg
6 maj 2007
Trådstartare
dusty skrev:
hade en kompis som drog igen både på bakluckan och dörrarna på en golf2a han öppnade med fjärr smile

tror du att du kan kolla med den kompisen vart han köpt de kittet ?

9 108 Inlägg
6 maj 2007
Norde skrev:
http://www.danmobility.se/product.asp?c=559392454&n=1199147587&pn=1383809723

Där haru tex ett förslag att använda dig av

Den använder jag på min för att få upp bakluckan, har inget att klaga på. Väldigt prisvärd!

7 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
tackar för tipsen. någon som vet några mer prisvärda kit så hör av er. är sugen på ta bort dörrhantagen också..

1 830 Inlägg
26 april 2010
ska också göra så med min golf 2'a men blev också fundersam på hur man ska öppna bagaget / dörrarna, blir dock fundersam på att det kan förstöras väldigt lätt om det fryser fast på vintern ?

1 562 Inlägg
26 april 2010
minns en golf i bilsport där de tagit bakstycket från en gammal caddy med wv texten.

832 Inlägg
26 april 2010
mange_240 skrev:
minns en golf i bilsport där de tagit bakstycket från en gammal caddy med wv texten.

Det hade jag funderingar på att göra på min oxå men det verkar som att det inte är så lätt att få tag i dom luckorna. Min första golf jag hade lagt igen bakluckan på så tog jag en solenoid från en startmor sen byggde jag om torkarmotorfästet och satte fast den där. sen var det ju bara en wire mellan solenoiden och låset och en knapp i bilen.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

1 562 Inlägg
26 april 2010
Lurken_85 skrev:
mange_240 skrev:

Det hade jag funderingar på att göra på min oxå men det verkar som att det inte är så lätt att få tag i dom luckorna. Min första golf jag hade lagt igen bakluckan på så tog jag en solenoid från en startmor sen byggde jag om torkarmotorfästet och satte fast den där. sen var det ju bara en wire mellan solenoiden och låset och en knapp i bilen.

nej dom flesta är väl upprostade lr buckligare än allt annat.

832 Inlägg
26 april 2010
mange_240 skrev:
Lurken_85 skrev:
mange_240 skrev:

nej dom flesta är väl upprostade lr buckligare än allt annat.

Precis. Lite synd för det blir jäkligt snyggt.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

642 Inlägg
26 april 2010
Hade först ett snöre i min Golf som jag drog i, håller på och installerar en sådan här nu: www.stylingbutiken.se, sök på art.nr: TRO-01

hellaflush!
1 266 Inlägg
26 april 2010
Åk till närmaste skrot och kolla på saab 900 årsmodell runt 95. Där sitter en liten "motor" i bagage luckan. ta den och sätt in i din. Har själv en sån i min bil, mycket smidig! smile

2 038 Inlägg
26 april 2010
https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/914878_xls64z.jpg
Så där har dom gjort original på GT coupe. går en wire i dörrsidan och sen vidare bakåt till luckan.

Sök