Prövotid och varning?

alex_side Neerd
10 maj 2007 · 1 596 Inlägg

OK nu är det såhär att jag har nyss tagit körkortet och har ju det på prov i 2 år...dessutom har jag en varning för at jag körde en moppe med bytt krök..så den gjorde 52km/h när polisen provade den. neutral nu är fårgan hur försiktig man måste vara och hur hårda dem är...vågar man köra och kolla på streetracen som man brukar elr de kan ta det bara för en så liten sak??..vill verkligen inte bli av med det nu asså..finns säkert ngn som vet mer om det än jag så hoppas man får svar... hmm

MVH Alex

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Heavens_Gate
10 maj 2007 · 543 Inlägg

Du kan ju inte åka dit på om du inte kör och bara står och tittar på om det e det du menar.

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
Tore Student
10 maj 2007 · 232 Inlägg

prövotiden inebär att om du begår en förseelse som leder till indreget krökrot så blir du av med det på riktit och behvöer ta det från början igen.
De är altså inte så att du blir av med körkortet lättare under prövotiden.

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...
pontiac_trans
10 maj 2007 · 15 Inlägg

Tore skrev:
prövotiden inebär att om du begår en förseelse som leder till indreget krökrot så blir du av med det på riktit och behvöer ta det från början igen.
De är altså inte så att du blir av med körkortet lättare under prövotiden.

Visst ska man kunna åt och kolla på race m.m.


men visst är det "lättare" att bli av med det under prövtiden.
Har haft en kompis som körde mot gult "rött" (hinna stanna reglen) med polis bakom sig.  1300 kr i böter (han neka) och 1 år senare rättegång och körkortet borta.

Hade han inte haft prövotid så hade det blivit lite hårdare böter. och kanske 1 månad indraget.

fast det kanske är olika i vissa fall.

/anders

Thorssa
10 maj 2007 ·

pontiac_trans skrev:

Tore skrev:
prövotiden inebär att om du begår en förseelse som leder till indreget krökrot så blir du av med det på riktit och behvöer ta det från början igen.
De är altså inte så att du blir av med körkortet lättare under prövotiden.

Visst ska man kunna åt och kolla på race m.m.


men visst är det "lättare" att bli av med det under prövtiden.
Har haft en kompis som körde mot gult "rött" (hinna stanna reglen) med polis bakom sig.  1300 kr i böter (han neka) och 1 år senare rättegång och körkortet borta.

Hade han inte haft prövotid så hade det blivit lite hårdare böter. och kanske 1 månad indraget.

fast det kanske är olika i vissa fall.

/anders

Att köra mot rött innebär väl indraget körkort för alla?

pontiac_trans
10 maj 2007 · 15 Inlägg

Thorssa skrev:

pontiac_trans skrev:

Tore skrev:
prövotiden inebär att om du begår en förseelse som leder till indreget krökrot så blir du av med det på riktit och behvöer ta det från början igen.
De är altså inte så att du blir av med körkortet lättare under prövotiden.

Visst ska man kunna åt och kolla på race m.m.


men visst är det "lättare" att bli av med det under prövtiden.
Har haft en kompis som körde mot gult "rött" (hinna stanna reglen) med polis bakom sig.  1300 kr i böter (han neka) och 1 år senare rättegång och körkortet borta.

Hade han inte haft prövotid så hade det blivit lite hårdare böter. och kanske 1 månad indraget.

fast det kanske är olika i vissa fall.

/anders

Att köra mot rött innebär väl indraget körkort för alla?

Jo men inte gult-rött

Indraget ja kanske för de utan prövotid.
men inte ta om.

/anders

Senast redigerat av pontiac_trans (10 maj 2007)

Hani
10 maj 2007 · 17 Inlägg

Ta det lughnt i 2 år de är mitt råd. De är inte värt att förlora körkortet de är ett helvete och få den nu för tiden också

Försöker komma på något att skriva....
Volkswagen 1300 "Fakesplit" (1960)
Volvo 945 "945 Turbo" (1991)
Blomsterberg plattsättare!
10 maj 2007 · 804 Inlägg

men nått som är redigt skumt är att man får ett prick i körkortet när man suttit i fyllecell fråga mig jag vet xD

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
alex_side Neerd
11 maj 2007 · 1 596 Inlägg

Tack så jätte mkt för alla svar big_smile får väll hålla mig i skinnet de första 2 åren dåsmile

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
loffe007
11 maj 2007 · 905 Inlägg

du behöver itne hålla dig i skinner du behöver bara inte göra något som akn ge indraget körkort. du tappar juh inte korter om du kör 130 på 110 väg bara för att du har prövotid.


Sen vad det gäller att köra mot gult så räknas juh gult ljus som rött nu förtiden. Vid gult skall du stanna spec om du har polisen bakom dig.

FireTraXX DFFL
11 maj 2007 · 9 020 Inlägg

Lite Off-Topic:

Blomsterberg skrev:
men nått som är redigt skumt är att man får ett prick i körkortet när man suttit i fyllecell fråga mig jag vet xD

Min flickvän berättade om en kille i tidningen som blivit tagen 4ggr för fylla.
Inte i bilen, utan ute på gatan, torget etc.
Och de tog hans körkort eftersom att "risken" fanns att han skulle köra på fyllan.
Det tycker jag är helt galet, den risken finns ju för alla.
Bara för att man är full ofta betyder inte det att risken är större.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
niclas_swe bitter besserwisser
11 maj 2007 · 644 Inlägg

FireTraXX skrev:
Lite Off-Topic:

Blomsterberg skrev:
men nått som är redigt skumt är att man får ett prick i körkortet när man suttit i fyllecell fråga mig jag vet xD

Min flickvän berättade om en kille i tidningen som blivit tagen 4ggr för fylla.
Inte i bilen, utan ute på gatan, torget etc.
Och de tog hans körkort eftersom att "risken" fanns att han skulle köra på fyllan.
Det tycker jag är helt galet, den risken finns ju för alla.
Bara för att man är full ofta betyder inte det att risken är större.

gör det ju visst det. hört talas om att alkoholen sitter kvar i kroppen? något som kallas bakfylla?
och häller han i sig en jävla massa sprit sent på natten/morgonen eller förmiddagen vem vet. så kommer det ta en viss tid att köra ur skiten.

sen tror inte jag att han direkt har varit salongsberusad på gatan, mer åt "sten,sax,påse med ambulanssnubbarna om sjukhuset eller fyllecellen?"

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
FireTraXX DFFL
11 maj 2007 · 9 020 Inlägg

niclas_swe skrev:

FireTraXX skrev:
Lite Off-Topic:

Blomsterberg skrev:
men nått som är redigt skumt är att man får ett prick i körkortet när man suttit i fyllecell fråga mig jag vet xD

Min flickvän berättade om en kille i tidningen som blivit tagen 4ggr för fylla.
Inte i bilen, utan ute på gatan, torget etc.
Och de tog hans körkort eftersom att "risken" fanns att han skulle köra på fyllan.
Det tycker jag är helt galet, den risken finns ju för alla.
Bara för att man är full ofta betyder inte det att risken är större.

gör det ju visst det. hört talas om att alkoholen sitter kvar i kroppen? något som kallas bakfylla?
och häller han i sig en jävla massa sprit sent på natten/morgonen eller förmiddagen vem vet. så kommer det ta en viss tid att köra ur skiten.

sen tror inte jag att han direkt har varit salongsberusad på gatan, mer åt "sten,sax,påse med ambulanssnubbarna om sjukhuset eller fyllecellen?"

Vaddå då?
När jag varit toppad så kör inte jag dagen efter.
Oavsett hur full jag varit, Salsongsberusad eller 2 sekunder från döden-berusad.
(Undantag: Om jag bara druckit ett par öl så kör jag dagen efter.)

EDIT:
Är risken då tillräckligt stor att jag kör dagen efter så att de har rätt att ta mitt körkort?

Senast redigerat av FireTraXX (11 maj 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Akka
11 maj 2007 · 1 174 Inlägg

FireTraXX skrev:
Lite Off-Topic:

Blomsterberg skrev:
men nått som är redigt skumt är att man får ett prick i körkortet när man suttit i fyllecell fråga mig jag vet xD

Min flickvän berättade om en kille i tidningen som blivit tagen 4ggr för fylla.
Inte i bilen, utan ute på gatan, torget etc.
Och de tog hans körkort eftersom att "risken" fanns att han skulle köra på fyllan.
Det tycker jag är helt galet, den risken finns ju för alla.
Bara för att man är full ofta betyder inte det att risken är större.

Stog i aftonbladet i går? xD

_kimpan_ elektriker
11 maj 2007 · 591 Inlägg

Akka skrev:

FireTraXX skrev:
Lite Off-Topic:

Blomsterberg skrev:
men nått som är redigt skumt är att man får ett prick i körkortet när man suttit i fyllecell fråga mig jag vet xD

Min flickvän berättade om en kille i tidningen som blivit tagen 4ggr för fylla.
Inte i bilen, utan ute på gatan, torget etc.
Och de tog hans körkort eftersom att "risken" fanns att han skulle köra på fyllan.
Det tycker jag är helt galet, den risken finns ju för alla.
Bara för att man är full ofta betyder inte det att risken är större.

Stog i aftonbladet i går? xD

De är ju sannolikt nån alkis som tog körkort för 30 år sen som knappast bryr sig.

---------------> Kimpan
BMW 330 (2003)
GurraG INGET ANNAT!!
11 maj 2007 · 1 725 Inlägg

jaa jag läste också om den gubben.. tonguetongue men tycker inte han borde kunna bli av med körkortet för att varit full ute på gatan.. isåfall kan dom ju ta varenda jävel.. 2 gånger hade dom tagit han när han stod och väntade på en taxi.. helt sjukt.. men poliserna i halmstad är dumma i huvudet också

krYp^ Volvo-driver
11 maj 2007 · 91 Inlägg

Hur kan man se om man har prick i registret?

Volvo till folket!
FireTraXX DFFL
11 maj 2007 · 9 020 Inlägg

krYp^ skrev:
Hur kan man se om man har prick i registret?

Gå in till polisen och be om ett utdrag av ditt brottsregister.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Thorssa
11 maj 2007 ·

Men lyckas man bli tagen för fylla fyra gånger så är det ju ganska bra jobbat eller hur?

FireTraXX DFFL
11 maj 2007 · 9 020 Inlägg

Thorssa skrev:
Men lyckas man bli tagen för fylla fyra gånger så är det ju ganska bra jobbat eller hur?

Han kan vara alkis eller så kan han ha haft otur.
Som sagt så stod han och väntade på taxi två av gångerna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang