Då jag är en lat dj*vel börjar jag med att klistra in infon från min garagetsida..
________________________________________________________
Ägare:
smacke
________________________________________________________
Kategoritillhörighet:
Exklusiv
________________________________________________________
Effekt / Vridmoment (kortfakta):
296 hk / 297 Nm
________________________________________________________
Motor:
Honda C30A
Honda C30A
3,0 L
V6
VTEC
Vevstakar i titan, lättare och starkare än stål, vilket gjorde att man kunde höja maxvarvet med 700 RPM till 8300 RPM
Insug i magnesium, för lägre vikt
Bore_________________________90 mm
Stroke_______________________ 78 mm
Cylinders_____________________6-V
Valve Gear____________________DOHC
Valves per Cylinder_____________4 (24 in total)
Swept Volume_________________2977 cc
Compression Ratio_____________10.2
Fuel System__________________PGM-Fi fuel inj.
Maximum power______________270 bhp (201 kW)
Power Peak__________________7300 rpm
Maximum Torque _____________285 nm (210 lb/ft, 29.1 kgm)
Torque Peak_________________6500 rpm
Aspiration___________________Normal
Specific Output_______________90.7 bhp per litre (67.52 kW per litre)
Växellåda:
original 5 växlad låda.
Avgassystem:
Taitec GT-011 grenrör
Taitec GT Lightweight Exhaust
För bild samt mer info, se under LÄNKAR längre ner.
________________________________________________________
Effekt och prestanda (ingående):
296 Hkr
297 Nm
0-100 5.9 sec ( fabriksuppgifter )
2007-07-07 Bilsports "En dag på strippen" på SÄVE i Göteborg
60-Fot: 2,022
201 Hastighet: 132 km/h
201 tid: 8,8
402 Hastighet 173,8 km/h
402 tid: 13,54
inte snabbast, men jag hade lika roligt för det..
________________________________________________________
Chassi:
Chassi:
Byggd helt i Aluminium dvs.
Kaross i Aluminium ca: 200 kilo
Dörrar i Aluminium
Skärmar i Aluminium
Huv i Aluminium
Bagagelucka i Aluminium
Stommen i stolarna i Aluminium,
Targa i Aluminium (förvaras ovanför motorn när den plockas av)
Stötdämparhus i Aluminium
Dubbla A-armar runtom i Aluminium
Progressiv dämpning/fjädrar
Toe-justerande pivonlagring
Längd 445 cm
Bredd: 181 cm
Höjd: 117 cm
Hjulbas: 253 cm
Tjänstevikt: ca 1520 kilo
________________________________________________________
Fälgar: och bromsar:
5Zigen GN+
Fram: 17" x 7,5"
Bak: 18" x 9,5"
Däck:
Dunlop Sport 9000 215/30-17" fram
Pirelli ZERO ROSSO Asimmetrico 285/35 ZR18" bak
Bromsar:
original
________________________________________________________
Interiör / Inredning:
Skinnstolar
Elhissar
Elspeglar
AC
Extra Larm
________________________________________________________
Bilstereo och multimedia:
Original BOSE med 6 vxl CD
________________________________________________________
Exteriör / Styling:
Orginal men skall lacka och montera kjolpaketet från Wingswest så fort som möjligt.
Ev. kommer det lite sponsordekaler
För bild, se under LÄNKAR längre ner.
Kolfiberprylar beställt till inredningen.. iof räknar jag det mer som lättning än styling..
________________________________________________________
Framtidsplaner:
Saker som ligger i garaget och väntar på montering:
# Lacka och montera Wingswest kjolpaketet.
För bild, se under LÄNKAR längre ner.
Att köpa .....................................................
# Soundstream Double DIN DVD/MP3 - 6,5" Touchscreen
# Backkamera till 6.5" Double Din
Beställt men inte fått hem ännu....................................................
# Kolfiber "mittkonsoll kluster" med uttag för 6,5" double DIN stereo beställt....
http://www.garaget.org/?car=46793&image=511170
# Kolfiber "dörrsidor" beställda
http://www.garaget.org/?car=46793&image=511172
# Kolfiberinsatts till hastighetsmätarhuset beställt ( drapering av originalet)
www.garaget.org/?car=46793&image=511173
# Aluminium ringar som sitter runt mätarna beställt
www.garaget.org/?car=46793&image=511176
# Vita mätartavlor beställda ( blev dock fundersam på om de visar rätt när jag jämför med bilder på min hastighetsmätare.. )
www.garaget.org/?car=46793&image=511173
# Baffelplåt till Oljetråget
För bild samt mer info, se under LÄNKAR längre ner.
# GruppeM luftfilter i kolfiber--- Beställt, kommer juni/juli
För bild, se under LÄNKAR längre ner.
# Friskluftstratt som leder kallluft från bakskärmen in till luftburken
För bild samt mer info, se under LÄNKAR längre ner.
Eventuellt kommande inköp: (Rom byggdes inte på en dag.. )
ev Kolfiber motorhuv
ev Lacka taket svart
ev JGTC vinge
ev Tona rutorna
________________________________________________________
Övrigt:
Bilen används som en bil skall, dvs den körs dagligen, kort sagt använder jag den till att transportera dottern till dagis, hämta 14-kilos säckar med hundmat och andra liknande vardagssysslor.
Sedan händer det lite då och då att den smyger sig ut för att "rasta" bilar på nattliga Streetrace..
Att bilen gått ca: 350 mil på de 2 månader som jag ägt den skvallrar lite om hur mycket den används..
» Beställt: Friskluftsrör
http://www.daliracing.com/v666-5/catalo … .image.jpg
» Beställt: GruppeM Kolfiberluftfilter
http://www.nsxprime.com/photopost/data/ … eM_001.jpg
» Beställt: Colfiberpanel till instrumenthuset
http://www.scienceofspeed.com/archive/H … terior.jpg
» Kjolpaket från WingsWest som måste lackas ( ej vingen på bilden )
http://www.wingswest.com/product_images … lpaper.jpg
» 2005-05-01 HPC Mantorp... Blandade bilder på Gullan och andra Hondor
http://www.trampebil.se/slask/bilder/mo … ANTORP_HPC
» Bilder,filmer samt info om min NSX "Gullan"och min Superseven "Budda"
http://www.trampebil.se
Edit: 2007-08-12 uppdaterade lite info....
________________________________________________________
Ägare:
smacke
________________________________________________________
Kategoritillhörighet:
Exklusiv
________________________________________________________
Effekt / Vridmoment (kortfakta):
296 hk / 297 Nm
________________________________________________________
Motor:
Honda C30A
Honda C30A
3,0 L
V6
VTEC
Vevstakar i titan, lättare och starkare än stål, vilket gjorde att man kunde höja maxvarvet med 700 RPM till 8300 RPM
Insug i magnesium, för lägre vikt
Bore_________________________90 mm
Stroke_______________________ 78 mm
Cylinders_____________________6-V
Valve Gear____________________DOHC
Valves per Cylinder_____________4 (24 in total)
Swept Volume_________________2977 cc
Compression Ratio_____________10.2
Fuel System__________________PGM-Fi fuel inj.
Maximum power______________270 bhp (201 kW)
Power Peak__________________7300 rpm
Maximum Torque _____________285 nm (210 lb/ft, 29.1 kgm)
Torque Peak_________________6500 rpm
Aspiration___________________Normal
Specific Output_______________90.7 bhp per litre (67.52 kW per litre)
Växellåda:
original 5 växlad låda.
Avgassystem:
Taitec GT-011 grenrör
Taitec GT Lightweight Exhaust
För bild samt mer info, se under LÄNKAR längre ner.
________________________________________________________
Effekt och prestanda (ingående):
296 Hkr
297 Nm
0-100 5.9 sec ( fabriksuppgifter )
2007-07-07 Bilsports "En dag på strippen" på SÄVE i Göteborg
60-Fot: 2,022
201 Hastighet: 132 km/h
201 tid: 8,8
402 Hastighet 173,8 km/h
402 tid: 13,54
inte snabbast, men jag hade lika roligt för det..
________________________________________________________
Chassi:
Chassi:
Byggd helt i Aluminium dvs.
Kaross i Aluminium ca: 200 kilo
Dörrar i Aluminium
Skärmar i Aluminium
Huv i Aluminium
Bagagelucka i Aluminium
Stommen i stolarna i Aluminium,
Targa i Aluminium (förvaras ovanför motorn när den plockas av)
Stötdämparhus i Aluminium
Dubbla A-armar runtom i Aluminium
Progressiv dämpning/fjädrar
Toe-justerande pivonlagring
Längd 445 cm
Bredd: 181 cm
Höjd: 117 cm
Hjulbas: 253 cm
Tjänstevikt: ca 1520 kilo
________________________________________________________
Fälgar: och bromsar:
5Zigen GN+
Fram: 17" x 7,5"
Bak: 18" x 9,5"
Däck:
Dunlop Sport 9000 215/30-17" fram
Pirelli ZERO ROSSO Asimmetrico 285/35 ZR18" bak
Bromsar:
original
________________________________________________________
Interiör / Inredning:
Skinnstolar
Elhissar
Elspeglar
AC
Extra Larm
________________________________________________________
Bilstereo och multimedia:
Original BOSE med 6 vxl CD
________________________________________________________
Exteriör / Styling:
Orginal men skall lacka och montera kjolpaketet från Wingswest så fort som möjligt.
Ev. kommer det lite sponsordekaler
För bild, se under LÄNKAR längre ner.
Kolfiberprylar beställt till inredningen.. iof räknar jag det mer som lättning än styling..
________________________________________________________
Framtidsplaner:
Saker som ligger i garaget och väntar på montering:
# Lacka och montera Wingswest kjolpaketet.
För bild, se under LÄNKAR längre ner.
Att köpa .....................................................
# Soundstream Double DIN DVD/MP3 - 6,5" Touchscreen
# Backkamera till 6.5" Double Din
Beställt men inte fått hem ännu....................................................
# Kolfiber "mittkonsoll kluster" med uttag för 6,5" double DIN stereo beställt....
http://www.garaget.org/?car=46793&image=511170
# Kolfiber "dörrsidor" beställda
http://www.garaget.org/?car=46793&image=511172
# Kolfiberinsatts till hastighetsmätarhuset beställt ( drapering av originalet)
www.garaget.org/?car=46793&image=511173
# Aluminium ringar som sitter runt mätarna beställt
www.garaget.org/?car=46793&image=511176
# Vita mätartavlor beställda ( blev dock fundersam på om de visar rätt när jag jämför med bilder på min hastighetsmätare.. )
www.garaget.org/?car=46793&image=511173
# Baffelplåt till Oljetråget
För bild samt mer info, se under LÄNKAR längre ner.
# GruppeM luftfilter i kolfiber--- Beställt, kommer juni/juli
För bild, se under LÄNKAR längre ner.
# Friskluftstratt som leder kallluft från bakskärmen in till luftburken
För bild samt mer info, se under LÄNKAR längre ner.
Eventuellt kommande inköp: (Rom byggdes inte på en dag.. )
ev Kolfiber motorhuv
ev Lacka taket svart
ev JGTC vinge
ev Tona rutorna
________________________________________________________
Övrigt:
Bilen används som en bil skall, dvs den körs dagligen, kort sagt använder jag den till att transportera dottern till dagis, hämta 14-kilos säckar med hundmat och andra liknande vardagssysslor.
Sedan händer det lite då och då att den smyger sig ut för att "rasta" bilar på nattliga Streetrace..
Att bilen gått ca: 350 mil på de 2 månader som jag ägt den skvallrar lite om hur mycket den används..
» Beställt: Friskluftsrör
http://www.daliracing.com/v666-5/catalo … .image.jpg
» Beställt: GruppeM Kolfiberluftfilter
http://www.nsxprime.com/photopost/data/ … eM_001.jpg
» Beställt: Colfiberpanel till instrumenthuset
http://www.scienceofspeed.com/archive/H … terior.jpg
» Kjolpaket från WingsWest som måste lackas ( ej vingen på bilden )
http://www.wingswest.com/product_images … lpaper.jpg
» 2005-05-01 HPC Mantorp... Blandade bilder på Gullan och andra Hondor
http://www.trampebil.se/slask/bilder/mo … ANTORP_HPC
» Bilder,filmer samt info om min NSX "Gullan"och min Superseven "Budda"
http://www.trampebil.se
Edit: 2007-08-12 uppdaterade lite info....
Senast redigerat av smacke (12 augusti 2007)
\smacke
www.garaget.org/smacke
www.garaget.org/smacke
0
0
0
0