snabba bilar förbud?

peter_1976 JDM
4 juli 2007 · 2 201 Inlägg

nu tycker jag att dom får ge sig. det är ju oftare en personbil är inblandad i olycka än en sportbil. bara det att när det är sportbilar så blir det mer uppmärksammat.

ok, vi får inte köra fortare än 110 på svenska vägar.
men hur kul e det med en ferrari på 500 hk som toppar 160. eller ännu värre, 100 hk i en koeningsegg

http://www.expressen.se/motor/1.747471

Izual
4 juli 2007 · 4 571 Inlägg

Men så löjligt!

Det är ju oftare en "svensson" bil ligger i diket.
Och jag kan garantera att de flesta olyckor sker under 160kmh.

hedley Saaboholic
4 juli 2007 · 3 129 Inlägg

Jävla tok idèer!!!!!

Kolla vilka som oftast krockar.. visst fan är det inte nya porschar etc..iallafall inte generellt sätt.

Ser man krasst på det skèr det flesta olyckor p.ga ungdomar som tror sig kunna behärska högre hastigheter än vad dom kan. alltså de flesta olyckor på landsväg orsakas av ungdomar.

Men inne i stan så är fan i mig gamla gubbar och tjärringar trafik farliga, rädda för att få whiplash när dom vänder på huvet vid högerregeln och anstränger sig allt för mkt när dom ska slänga ut blinkers innan dom kör ut rakt framför än..

och som sagt..det måste väl gå 10. 000 familje/personbilar på en ferrari i olyckor minst?

/Mr Youth wink

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
JPalm
4 juli 2007 · 338 Inlägg

Dom felsta familje bilarna gör ju 200 blås utan problem i dagens läge. Det är väll en hel del av dom som har fartspärr på 250 km/h vad jag vet? Så kan ju inte bara anklaga sportbilar anser jag!
Men så här har det väll alltid varit. unga grabbar i fräscha bilar som får skulden för allt ... Eller har jag fel nu ?

Nissan 200sx S13
Innox Turbocharged
4 juli 2007 · 421 Inlägg

Men OLD, Expressen är som vanligt efter o plockar fram gammal skåpmat när dom inte har nåt o skriva om.
Bara för att EN politikernisse i england tycker så så betyder det inte att det kommer bli så på riktigt, risken är nog minimal.
Dessutom skulle förbudet inte gälla Tyskland, eftersom man får köra hur fort man vill på delar av autobahn.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
JPalm
4 juli 2007 · 338 Inlägg

Innox skrev:
Men OLD, Expressen är som vanligt efter o plockar fram gammal skåpmat när dom inte har nåt o skriva om.
Bara för att EN politikernisse i england tycker så så betyder det inte att det kommer bli så på riktigt, risken är nog minimal.
Dessutom skulle förbudet inte gälla Tyskland, eftersom man får köra hur fort man vill på delar av autobahn.

Jo, det har du ju rätt i men man hakar upp sig av bara tanken endå tongue

Nissan 200sx S13
MrTobias
4 juli 2007 · 1 297 Inlägg

Izual skrev:
Men så löjligt!

Det är ju oftare en "svensson" bil ligger i diket.
Och jag kan garantera att de flesta olyckor sker under 160kmh.

Så kan du ju inte säga smile Hur många fler "svenssonbilar" kör de inte på våra vägar? smile

Izual
4 juli 2007 · 4 571 Inlägg

MrTobias skrev:

Izual skrev:
Men så löjligt!

Det är ju oftare en "svensson" bil ligger i diket.
Och jag kan garantera att de flesta olyckor sker under 160kmh.

Så kan du ju inte säga smile Hur många fler "svenssonbilar" kör de inte på våra vägar? smile

Jo förstår hur du menar, skrev inte så tydligt wink

Men rent procentuellt tror jag nog det krockas fler v70's än någon modell av sportbil

terazzi
4 juli 2007 ·

fyfan vad tramsigt!! men så e d england, på vissa ställen där får man ju inte ens ha cruising längre :S iaf vad jag hört från en bekant där..

Senast redigerat av terazzi (4 juli 2007)

m_a_c X40 Nordic
4 juli 2007 · 784 Inlägg

E det är väll bara att konstatera att han i själva verket är avundsjuk för att han inte för ha någon sport bil för sin fru som står över honom som en övervakare.

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
Ertiyed
4 juli 2007 · 349 Inlägg

Haha vilken idiot som overhuvudtaget kommer med forslaget...

terazzi
4 juli 2007 ·

m_a_c skrev:
E det är väll bara att konstatera att han i själva verket är avundsjuk för att han inte för ha någon sport bil för sin fru som står över honom som en övervakare.

hahahaha WORD big_smile

Bostrom RS
4 juli 2007 · 886 Inlägg

Det där kommer aaaaaaaaaaaaldrig gå igenom...

Focus RS
peter_1976 JDM
4 juli 2007 · 2 201 Inlägg

nä, jag tror inte heller det.
norge vill ju ha en lag som förbjuder bensinmotorer oxå

Grabber Dagdrömmare
4 juli 2007 · 2 836 Inlägg

Var är värden på väg??? Man kan undra var får dom idéer ifrån?

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
FireTraXX DFFL
4 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Även om det skulle gått igenom så hade det tagit väldigt många år inann bilarna som rullar idag varit hastighetsspärrade.
Och även därefter så hade väldigt många människor tagit bort spärren på sina nya bilar.

Så om detta förslag skulle passera så hade det inte funkat i verkligheten.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
JPalm
4 juli 2007 · 338 Inlägg

Nee, precis... Dom flesta kommer garanterat lämna in sina bilar för att få den där spärren bort plockad och det är det kommer ju garanterat finnas folk som klarar av att plocka bort dom spärrarna utan att tveka smile

Nissan 200sx S13
twin_cam Smålänning
4 juli 2007 · 7 877 Inlägg

Men enland har ju alltid vart lite speciella... Detta är väll en ny version av "Röda flagg lagen"

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
JPalm
4 juli 2007 · 338 Inlägg

twin_cam skrev:
Men enland har ju alltid vart lite speciella... Detta är väll en ny version av "Röda flagg lagen"

Den har jag inte hört talas om :S Säger den då ?

Nissan 200sx S13
twin_cam Smålänning
4 juli 2007 · 7 877 Inlägg

JPalm skrev:

twin_cam skrev:
Men enland har ju alltid vart lite speciella... Detta är väll en ny version av "Röda flagg lagen"

Den har jag inte hört talas om :S Säger den då ?

Röda flagg lagen var en lag som tillämpades i england, i bilen barndom. Mellan ca 1850 och 1900. Vissa påstår att den användes ända fram till 1925, men det verkar tveksamt.

Den gick ut på att framför varje motordrivet fordon så skulle det gå en nisse med en röd flagga för att varna alla andra som befann sig på, eller vid vägen. Max hastighet var dessutom 10 km/h. Anledningen var att england på den tiden hade världens mest utvecklade och utbyggda järnvägssystem, och man såg bilen som ett hot mot järnvägen, därför var motståndet stort bland politikerna.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang