snabba bilar förbud?

Mäki Långsam Perfektionist
4 juli 2007 · 4 800 Inlägg

Händer detta kommer jag tveklöst att flytta eller köra så olagligt det bara går.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
JPalm
4 juli 2007 · 338 Inlägg

twin_cam skrev:

JPalm skrev:

twin_cam skrev:
Men enland har ju alltid vart lite speciella... Detta är väll en ny version av "Röda flagg lagen"

Den har jag inte hört talas om :S Säger den då ?

Röda flagg lagen var en lag som tillämpades i england, i bilen barndom. Mellan ca 1850 och 1900. Vissa påstår att den användes ända fram till 1925, men det verkar tveksamt.

Den gick ut på att framför varje motordrivet fordon så skulle det gå en nisse med en röd flagga för att varna alla andra som befann sig på, eller vid vägen. Max hastighet var dessutom 10 km/h. Anledningen var att england på den tiden hade världens mest utvecklade och utbyggda järnvägssystem, och man såg bilen som ett hot mot järnvägen, därför var motståndet stort bland politikerna.

Haha, okej tongue Den lagen var inte snygg så är inte förvånad att den försvann tongue Men där har vi ju en anledning till att dom ska komma slängades med den här lagen tongue

Fast egentligen ska man väll inte gnälla så mkt heller när man bor i ett 110 land som det här tongue Men visst tar det emot att inte kunna åka fortare ! tongue

Nissan 200sx S13
twin_cam Smålänning
4 juli 2007 · 7 877 Inlägg

Mäki skrev:
Händer detta kommer jag tveklöst att flytta eller köra så olagligt det bara går.

Flytta till norge wink Inte med i eu, men ändå nära till sverige.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
JPalm
4 juli 2007 · 338 Inlägg

twin_cam skrev:

Mäki skrev:
Händer detta kommer jag tveklöst att flytta eller köra så olagligt det bara går.

Flytta till norge wink Inte med i eu, men ändå nära till sverige.

Men där är allt så dyrt istället... Får flytta till USA! Där har man råd att tanka iaf tongue

Nissan 200sx S13
DasAuto
4 juli 2007 · 2 751 Inlägg

Borde förbjuda Politikerna att åka i sina Bmw 760Li så dom kan börja tänka lite på naturen smile Och skippa sina privata charter resor, dom kan ju ta tåget som "alla" andra.... Sen kan dom cykla eller åka kollektivt istället för att åka/köra sina stora bilar med monster motorer.... SÅ kan vi se hur dom kommer anpassa sig!

Senast redigerat av n0b0dy_ (4 juli 2007)

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Zlasher Pulare
4 juli 2007 · 248 Inlägg

n0b0dy_ skrev:
Borde förbjuda Politikerna att åka i sina Bmw 760Li så dom kan börja tänka lite på naturen smile Och skippa sina privata charter resor, dom kan ju ta tåget som "alla" andra.... Sen kan dom cykla eller åka kollektivt istället för att åka/köra sina stora bilar med monster motorer.... SÅ kan vi se hur dom kommer anpassa sig!

WORD på det:P

Och som nån av er andra skrivit.
Han är bara avensjuk för att han aldrig kommer ha råd med en "sportbil"...

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
Mäki Långsam Perfektionist
4 juli 2007 · 4 800 Inlägg

twin_cam skrev:

Mäki skrev:
Händer detta kommer jag tveklöst att flytta eller köra så olagligt det bara går.

Flytta till norge wink Inte med i eu, men ändå nära till sverige.

Låter kanon! Mitt jobb (när gymnasiet är klart) är bra betalt där också ;D (rudskogen here I come) wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Volvo_Mannen Volvoskadad
4 juli 2007 · 6 017 Inlägg

dom kan ju göra sig själva en tjänst,  genom att gå och dö

Jonas
M103
4 juli 2007 · 1 570 Inlägg

Det finns ju mängder av "vanliga" familjebilar idag som går mycket snabbare än sportbilar gjorde för några decennier sedan. Jag tror på kameror, trafikpoliser och informationskampanjer. Bättre än massa nya förbud.

Senast redigerat av henrikh (4 juli 2007)

Sushikocken Sleeper
4 juli 2007 · 3 084 Inlägg

Precis vad jag väntat på världen kommer bli övertagen av makthavarna så allt blir övervakat snart kommer dem sätta kameror på oss så "dem" ser exakt vad man gör privacy kommer inte existera och alla kommer att bli tvungna att bli laglydiga. Världen kommer bli urbota tråkig
då man säkert kommer få ett chip inplanterat i hjärnan precis som Cyborgsarna i Startrek, arbetsmyror är vi ju redan men istället så kommer vi bli arbetsmyror utan frihet. Mänskligheten kommer att få sitta i en hönsbur! Sry... lite Off Topic.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Mäki Långsam Perfektionist
4 juli 2007 · 4 800 Inlägg

Sushikocken skrev:
Precis vad jag väntat på världen kommer bli övertagen av makthavarna så allt blir övervakat snart kommer dem sätta kameror på oss så "dem" ser exakt vad man gör privacy kommer inte existera och alla kommer att bli tvungna att bli laglydiga. Världen kommer bli urbota tråkig
då man säkert kommer få ett chip inplanterat i hjärnan precis som Cyborgsarna i Startrek, arbetsmyror är vi ju redan men istället så kommer vi bli arbetsmyror utan frihet. Mänskligheten kommer att få sitta i en hönsbur! Sry... lite Off Topic.

Den tanken har slagit mig ofta.

Hur många är på att sticka till Amazonas? tongue

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
melodic_death_metal
4 juli 2007 · 622 Inlägg

nämen fyfan, vikket pucko killen e som kom på den ideén. han får nog inte åka snabbt av mamma, så han vill inte att andra ska få göra det heller.

Nada_
4 juli 2007 · 94 Inlägg

borde va skottpengar på en sån kille

Senast redigerat av Nada_ (4 juli 2007)

saab 93-cupé
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang