bo kvar hemma När man fyllt 18

christofer_k Vorsprung durch Technik
8 juli 2007 · 2 432 Inlägg

nu när ja fyllt 18  så  har farsan sagt att jag ska betala 2500 kr  åt han för att få bo kvar hemma yikes jag går  skola andra åtret efter sommaren.

Senast redigerat av christofer_k (9 juli 2007)

FireTraXX DFFL
8 juli 2007 · 9 020 Inlägg

OMG
Jag är 21 och bor här gratis :S
Mina föräldrar säger att de inte vill ha mina pengar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Davv3
8 juli 2007 · 1 019 Inlägg

yikes 2500?!? vafan är inte studiebidraget på typ 1000 spänn ellrnått? Jobbar du mycket eller vaåd? :S

mvh//Davve

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
MilleN
8 juli 2007 · 9 108 Inlägg

Jag betalade runt 2000 i månaden till morsan när jag fått jobb efter gymnasiet, flyttade när jag blev 21 har jag för mig. Låter hårt att kräva så mycket av någon som fortfarande går i skolan tycker jag.

edit: Antar att han inte menade i månaden utan en engångssumma.. Har du råd tycker jag du ska betala och vara glad, är du pank är det bara elakt wink

Senast redigerat av MilleN (8 juli 2007)

NissanMotorsport
8 juli 2007 ·

jag bor kvar hemma än, fyller 20 i sep.. men när jag får jobb, så ska ja betala ca 2000.. för mat och så.. men att man fortfarande går i skola går ju inte :S ..

Norde fotointresserad
8 juli 2007 · 2 307 Inlägg

Fyller 20 till hösten och bor hemma än, tack och lov gratis smile Hemma har dom sagt att jag får bo gratis första året men sen om jag inte flyttar så får jag lägga en summa.. Dock blir det troligtvis flytt till hösten..

Davv3
8 juli 2007 · 1 019 Inlägg

Är 19 jag, fick fast jobb direkt efter gymnasiet, och får betala 2000 för å bo hemma tongue Bra å bo kvar när resten av lönen går till bilen big_smile

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Lindberg88
8 juli 2007 · 1 418 Inlägg

Dina föräldrar är enligt lag skyldig att betala boende för dig tills du fyllt 20 om du går i gymnasie så om du inte får bo hemma så ska dom betala för ett alternativt boende wink

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Moser .-ϻΘϨƎЯ
8 juli 2007 · 1 313 Inlägg

är 22 å bor hemma, pröjjsar 2000 imånaden, men flyttar snart!! då kan ja inte slösa pengar på bilen mer sad

började betala hemma när jag fick jobb efter skolan!! innan dess betalade jag inget alls!

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
_deki_
8 juli 2007 · 281 Inlägg

fy fan vad snålt....ens barn kan man la knappast kräva pengar utav...visst klart du ska hjälpa till ibland när de behövs..men att ställa ett sånt ultimatu..nähh låter fult

/Deki
Davv3
8 juli 2007 · 1 019 Inlägg

Tycker de är helt rätt att man ska betala lite om man har jobb å gått ut skolan.. Men när man går i skolan klarar man det ju knappast.. Taskigt isf?

/David

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 juli 2007 · 5 753 Inlägg

fyller 19 i augusti och bor fortfarande hemma gratis, dock så är morsan jämt hos gubben hon har träffat så jag bor typ själv hemma endå, men jag betalar inget, eller mat och sånt blir det väll att man handlar ibland då morsan nästan alldrig får lönen att gå ihop riktigt till allt smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Sushikocken Sleeper
8 juli 2007 · 3 084 Inlägg

ja de e ju försörjningsskyldiga tills du blir 20 så.. om du inte vill så behöver du ju inte betala enligt lag

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
FireTraXX DFFL
8 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Jag förstår inte föräldrar som kräver pengar av sina barn för att bo hemma.
Mina föräldrar tycker inte det är rätt och det kommer aldrig jag att göra av mina barn.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Maizer
8 juli 2007 ·

Sålänge du går i skolan ska du självklart inte betala själv, sån snålhet vore ju bara riktigt pinsam. Men bor man kvar hemma och har fast jobb tycker jag man ska betala för sig.

rang Lasbilschaufför
8 juli 2007 · 34 Inlägg

Jag flyttade hemiifrån 5 maj i år och fyller 21 i sommar... Efter att jag gick ut gymnasiet så fick jag jobb direkt och då fick ja betala 2300 kr i månaden till mina föräldrar.... Men det tycker jag bara är rätt. Har två äldre syskon som det också har vart samma sak för. Men det är ju först när man fått jobb som vi har betalat...

www.norssmotorsport.se
www.johankarlsson.se
Kör: Renault Megane Sport -06
FireTraXX DFFL
8 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Varför vill de ha era pengar?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
lanred
8 juli 2007 · 555 Inlägg

FireTraXX skrev:
Varför vill de ha era pengar?

För att klara sig? Alla har inte god ekonomi. Jag betalade dock inget till min mamma under min tid hemma efter gymnasiet. Men har gett henne presenter som täcker mycket. Tycker det låter bättre iallafall.

Men kräva pengar när man går i gymnasiet är lite överdrivet.

Senast redigerat av lanred (8 juli 2007)

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
8 juli 2007 · 2 456 Inlägg

Låter fuckt upp 18 bast å ej någon inkomst någon måtta får det vara ....
har man inkomst å bor hemma e det själv klart att man ska skjuta till
litte till hushåls kassan i den mån man kan .... å div andra syslor som
under lättar för dom som bor under samma hus tak.

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Saelen
8 juli 2007 · 191 Inlägg

Som sagt så är dom försörjningsskyldiga, bara o snacka med dom om det. ^^ Menar, om du fortfarande pluggar ska du ju inte betala nå, men sen framöver efter skolgången och så, om du har fått jobb, så är de väl okey att pynta en tusing eller två i månaden, gjorde jag iaf. smile

Just another sick man in this sick world..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang