3411
Sök

Max bredd personbil!

87 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
Tjenare!

Har googlat lite men inte fått fram nått exakt.

Vad är max bredden på en bil för den ska gå igenom bes?

//Pixx

Proljece?
1 464 Inlägg
18 juli 2007
220cm dock är det inget att rekomendera för polis och dylikt ska alltid klaga när man ska maxa nått.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Son Of Murphy
782 Inlägg
18 juli 2007
Ja det är 220cm. Får man lära sig i bilskolan... =P

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

87 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
Mankan1978 skrev:
Ja det är 220cm. Får man lära sig i bilskolan... =P

Hehe var ett tag sedan nu!

Tack för svaren!

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
18 juli 2007
Får man fråga var ni hittat 220cm?
Har sökt på vv.se och i mina olika körkortsböcker, och hittar ingetnting som gäller speciellt för personbil, utan de enda ja hittar är max fordonsbredd 260cm, inkulsive last.

Säjjer inte att nån har fel, vill bara se bevis tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

1 878 Inlägg
18 juli 2007
mellowd skrev:
max 20cm på var sida är det väl?

vad jag vet oxå

Bobo
18 juli 2007
mellowd skrev:

Det är väl om du har något som sticker ut på sidan av bilen, exempelvis på takräcket, det har väl inget mer hur bred en bil får vara, så tolkar iaf jag frågan big_smile

Thorssa
18 juli 2007
mellowd skrev:

Som sagt så är det ju hur mycket last får sticka ut. Skulle väl bli lite svårt att reglera fordonsbredd med "max 20 cm per sida" big_smile Då kan ju bilen vara hur bred som helst i mitten då? wink

Skogenracing.com
154 Inlägg
18 juli 2007
Om alla är osäkra så kolla hur bred en Hummer H1 är... sån får man inte köra på B-kort iallafall. tongue

Son Of Murphy
782 Inlägg
18 juli 2007
TobbeE_87 skrev:
Får man fråga var ni hittat 220cm?
Har sökt på vv.se och i mina olika körkortsböcker, och hittar ingetnting som gäller speciellt för personbil, utan de enda ja hittar är max fordonsbredd 260cm, inkulsive last.

Säjjer inte att nån har fel, vill bara se bevis tongue

Ja just det INKLUSIVE last. Och lasten får max sticka ut 20cm på varje sida. 220cm +20cm på höger sida, +20cm på vänster sida. 220+20+20 är 260, ja...

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Thorssa
18 juli 2007
JBlom skrev:
Om alla är osäkra så kolla hur bred en Hummer H1 är... sån får man inte köra på B-kort iallafall. tongue

Jo det får man väl? Är väl förmodligen registrerad som lätt lastbil.

Skogenracing.com
154 Inlägg
18 juli 2007
Thorssa skrev:
JBlom skrev:

Jo det får man väl? Är väl förmodligen registrerad som lätt lastbil.

Oki, har dom gjort om reglerna nudå?

173 Inlägg
18 juli 2007
En hummer h2 är 247cm bred. Så den borde väll inte gå som vanlig personbil? smile

265 Inlägg
18 juli 2007
Finns ingen gräns på bredd.. men polis & dylikt säger som sagt 220 som rekomenderad max bredd.. finns alltid värre smile

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."

BE*CE
419 Inlägg
18 juli 2007
en fordon får max vara 260cm bred har kk-boken framför mej har fått lärt mej det i skolan också

antar att H1an borde vara lb-reggad så du får köra den på B-kortet eftersom den väger väll inte mer än 3.5ton som är gränsen mellan bil/lättlastbil och lastbil
alltså allt under 3.5ton B-kort o allt över C-kort

såg nu att H1an väger över 3.5ton så det är C-kortet som gäller
Senast redigerat av truckracing_ (18 juli 2007)

Volvo R racing

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
18 juli 2007
varje bilproducent har ett vist max mått....!! var inne å skulle besikta med kompissens bil som vi breddat....!! ca 6cm per sida....!! dom sa att den var bredare än volvos max mått....!! så vi fick regga om den med dom nya måtten....!!

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

RS
886 Inlägg
18 juli 2007
offarn skrev:
varje bilproducent har ett vist max mått....!! var inne å skulle besikta med kompissens bil som vi breddat....!! ca 6cm per sida....!! dom sa att den var bredare än volvos max mått....!! så vi fick regga om den med dom nya måtten....!!

Det kan ju va att den är ombyggd...inte att volvo har ett eget maxmått... tongue (bara en tanke)

Focus RS

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
18 juli 2007
Bostrom skrev:
offarn skrev:

Det kan ju va att den är ombyggd...inte att volvo har ett eget maxmått... tongue (bara en tanke)

eftersom att dom sa att dom gick efter volvos riktmärken så...........??

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

320 Inlägg
18 juli 2007
260 maxbredd.

hummern har göra med dess vikt ffs.

Sök