köpte min volvo 740 -85 dagen innan jag fyllde 18, det ända jag gjorde på den var att byta broms OK på 1½år. tills jag krashade den så den står nog och vilar i bil himmlen. 10,000-15,000 så får du en mkt fin 750, har du tur hittar du nån med addon fram och alufälgar och toning o kanske nån mer styling. men får nog slänga på några mer tusenlappar om du ska ha en riktigt fin!
twin_cam skrev: Varför tror du jag skrev "köp inte en GL med förgasare". Jag vet att dom fanns med insprutning också Men två kamaxlar är bättre än en
Det är i såna lägen jag brukar hala upp det här lilla klippet jag har klippt ihop från inscannade test av 740 GLE 1985 samt 740 GLT 16 Valve 1988 från Teknikens Värld.
Notera även att GLEn har den gamla B23E-motorn med annan kamaxel (inte lika vass som den i senare B230E).
Inte så stora skillnader förutom bränsleförbrukningen. (Verkar dock inte stämma med verkligheten gällandes 16ventilaren).
740is håller och håller och håller och håller, min brukis har gått 42500mil och går ej att plåga sönder, eller jo torkar motorn brändes vid borttorkning av ett tjocktlager snö.