Varning För Ultimate Styling!

manne_r
21 september 2007 · 14 Inlägg

Det tjänar inget till at försöka få tag på timmy o annika. dom har inga pengar åt oss ändå. utan polisanmäla dom och prata med konkursförvaltaren.. PM:a mig om ni vill veta nr med mera

Ricky
21 september 2007 · 1 062 Inlägg

tråkig när sånt här händer, men får säga tur att vi får reda på det innan flera hann funderar på att lämna in bil för ombyggnad eller köpa styling tillbehör

V_I_P
21 september 2007 · 2 Inlägg

manne_r skrev:
Det tjänar inget till at försöka få tag på timmy o annika. dom har inga pengar åt oss ändå. utan polisanmäla dom och prata med konkursförvaltaren.. PM:a mig om ni vill veta nr med mera

Dom har precis sålt sitt hus för 940.000, så lite pengar borde de finnas...

Gud som haver barnen kär, giv till mej en 55:a Bel Air. Vart jag mej än i världen vänder, ska jag rita svarta ränder...
moose46019 study
21 september 2007 · 772 Inlägg

vad bra då kommer detta att föredelas på alla som har en fodran på dem

Digital_Kicker
21 september 2007 · 3 721 Inlägg

fan bara att polis anmäla dom. Om dom har lurat så många så kommer dom att åka dit för bedrägeri så det bara stinker om det.

KimpaaBooY
21 september 2007 · 378 Inlägg

Har handlat därifrån med.
Beställde ett par sidoblinkers till en Honda Civic.
Dom sa innan jag beställte att det skulle ta ca 1-1½ vecka.
Men det dröjjde i drygt 2 månader istället. Och väldigt dålig kontakt.

Dock är ju priserna humana på sidan. Men med tanke på kvaliten på företaget.
Nejtack i fortsättningen.

// KimpaaBooY
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
21 september 2007 · 1 300 Inlägg

BMTech skrev:
Jag förstår givetvis din kompis oxå. Jag hade med varit förbannad.

Angånde saker på deras hemasida som inte finns längre så kan jag bara spekulera i det oxå.
Men det brukar vara så att såna grejer köps i 2-3 nerstigande3 led innan dom hamnar hos den lokala stylingbutik.
Då finns det stor risk att det är svårt att hålla koll på sortimentet.
Har själv sålt styling men som sagt det är enorma utbud och massor av saker och leverantörer och allt är bara en stor röra.

För att dra en paralell hade dom ingen pizza på pizzerian häromdan när jag skulle ha för dom hade slut på deg.
Jag tog en kebab tallrik istället utan att sura wink

Nu börjar jag känna mig som någon försvarare eller nått.
Men visst det är väldigt dumt av dom att lova att ta emot bilen 4-5 ggr och sen inte ta den.
Men kanske bättre att dom inte tar den om dom känner att dom inte kan leverera ett fullgott jobb.
En halvfärdig bil är alldrig roligt att få tillbaka.
Men som sagt dom kunde varit klarare med det från början.
Troligtvis skulle jag tro att dom ville ta bilen men hade det pressat men ville va justa och ta den ändå.
Då brukar det uppstå sånt här och tillslut insåg dom att dom inte kunde fast dom ville egentligen och avbokade bilen.

Så det jag menar att jag inte skulle klandra dom är att dom är ärliga.
Skulle dom däremot inte ha några omtankar för kunden eller bilen skulle din kompis troligtvis stå med en trasig bil idag.

Det hade ju varit heltråkigt.

Så ha överseende med era bilbyggare dom har det tufft och får mycke skit hela tiden.
Är nog ibland det mest oglamorösa man kan syssla med så är det att bygga bilar.


PS. ursäkta alla stavfel och grammatik fel .....

Ja men pizza och kjolpaket m.m är ju jättelika gärmförelser... Bästa jag hört på länge, eller inte...

I do it my way
manne_r
21 september 2007 · 14 Inlägg

12 000 fick dom kvar efter att dom sålt huset.. efter att betalat lån o mäklarkostare mm..  och det är inte bara att polisanmäla om man inte har specificerat fakta.. sverige e ett skitland när d gäller lagar tyvärr

D_MAN ?
21 september 2007 · 1 038 Inlägg

snyggve0701 skrev:
Jag vet vart han är folkbokförd i alla fall.
Blev lurad av det aset! Lilla fega kräk som inte vågar stå för några av sina handlingar i livet.
Men som sagt det går att komma åt honom på många sätt.
Om det är någon mer som har blivit lurade och inte vet hur ni ska gå tillväga. så kanske jag kan hjälpa er lite. vill ni även veta vart är folkbokförd så lämnar jag gärna med glädje ut det också.

Första inlägget roll du får gärna PM:a mig vart han är folkbordförd i dagsläget samt adress

Senast redigerat av Evo-Danne (21 september 2007)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Zidney_z
22 september 2007 · 3 Inlägg

Även jag har råkat ut för dom..tänkte jag skulle lägga upp min lilla historia om dom...

Toyota MR2 (1993)
RIGO-ROD
22 september 2007 · 684 Inlägg

jah beställer själv allt från USA, JAPAN, m,m har aldrig har problem,, tagit mig som max 2 veckor att får hem grejerna annars ligger brukar det komma udner en vecka,, själv tycker jag allt allt e så jävla otroligt dyrt här o tar så lång tid,,  vad e det som gör att frakten tar längre tid för företag?

Tips lär er imoprtera eller köpa grejerna från andra länder
ni spar massa tid samt tusen tustentals tusenlappar tongue

T.ex jag köpte Mina Cp kolvar , eagelvev stakar alla lager samt arp bultar för 5800kr ink ftrakt, kolla upp vad det skulle kosta i sverige smile

MVH
RIGO-ROD

KoBo_83
28 september 2007 · 32 Inlägg

Fan va illa sad
så hur gör vi för att få tillbaka våra pengar?

Megavirus
28 september 2007 · 100 Inlägg

enkelt firman suger.. dem skulle ju aldrig tagit på sig arbetet i såfall... dem lät han ju lämna in bilen till och med....
jösses det finns flera riktigt bra styling firmor som är riktigt seriösa och duktiga dock har dessa rykte sen tidigare...

tag kontakt med konsument rådgivningen där får du råd och tipps om hur du ska gå vidare.

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång
Heist
28 september 2007 · 11 Inlägg

Det var fan spännande o läsa.

Tyvärr så har jag oxå varit inblandad i USE på ngt sätt.
Jag träffade timmy via G2 styling. ägaren till g2 fick storhetsvansinne och tog kundernas pengar och stack och stylade sin egen bil. Så timmy skulel fått jobb hos han på G2  men det vart ju inget så han startade USE.

Där kom jag in i bilden. Han lovade mig jobb i 8 månader. Jag gjorde en jävla massa lackjobb åt han. vi hade avtalat tid att kl 11 ska jag vara hos honom men när jag väl kom försent fick jag utskällning av han för att vi började kl 11. Notera nu att jag var inte anställd eller annat utan  va som en polare som hjälpte han med jobb.

allt gick bra och rullade på men han drog ut  på tiden med anställningen. 8 månader gick till arb.förmedlingen  drog mig ur och satte mig i en kurs.
inte alldeles för länge efter det så anställde han en tjej för att lacka.

jag erkänner jag sumpade många jobb och förstörde många  fina bilar med "mitt-sätt" att lacka  men jag var inte motiverad alls då jag  fick pynta mina resor till o från enköping (från sthlm här jag bor) själv och maten och  helt utan lön. fick bara 5000 av arbförmedlingen.

så  han lovade mig 8000 i lön och när en månad hade gått så frågade jag efter pengar men fick till svar:
"pengarna ligger i företaget och du får dom ut senare" så gick 6 månader. mycket pengar jag ska ha ut nu. Min lackspruta pajade  hos honom som kostar 4000 och jag vill ha den tillbaka fast en ny.

aja... jag blandar inte i mig i USE skit. dock ger jag bara min version av det företaget. o ber om utsäkt om nån här skulle ta illa upp vid nånting.

Peace!

Slumpen existerar inte
jonteracing Avstängd
28 september 2007 · 5 Inlägg

har dom någon hemsida fy fan dålig stil skulle slå ner hela affären meee baseboll trä fan men har dom hemsida:mad:  svara i gb helst

Senast redigerat av jonteracing (28 september 2007)

Bacardi
28 september 2007 · 9 Inlägg

Hört att vi är ca 7 st som blivit dynglurade totala summan ligger på ca 500 000 + alla resekostnader och övrigt.

Ultimate styling och timmy petterson kan brinna i helvetet
Legolol
28 september 2007 · 169 Inlägg

Spännade företag det där eller F.D företag som jag fattade det hmmm sjukt oseriöst låter det som. Efter ha läst denna tråd tror jag att jag bygger allt själv i fortsättningen känns lite som vilket företag som helst kan blåsa en om dem vill jäjä hoppas alla får tillbaka allt + för sveda och värk typ lycka till

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?
Volvo Amazon "RaTzOnEn" (1969)
TFkarlsson Varningar. 36
28 september 2007 · 1 200 Inlägg

Jag vet vem killen är nu, han + killen som köpte min sierra styrde det där tillsamman och han som köpte min sierra var den mest lättlurade och rubbade killen jag någonsin träffat i hela mitt liv så jag kan förstå att deras "firma" gick åt helvete. Min granne vet även vem timmy var och har gått i samma klass som hans föräldrar och säger att dom är lika dumma i huvet allihop och även han hoppas att dom får sota för all skit dom har gjort och det verkar inte vara lite om man lyssnar på honom. Timmy driver runt i gul ford fiesta med svarta inlägg, kjolpaket och diverse annat. Om något ser denna bil eller vet vart man kan få tag på honom är jag mycket angelägen att få tag på honom av vissa andra skäl. //K

Senast redigerat av TFkarlsson (28 september 2007)

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
WeDo
12 oktober 2007 · 3 390 Inlägg

Fan, då hade man tur som iaf fick sina grejjer smile  Ifs, så beställde jag (sidokjolar) i feb och fick dom inte förräns i augusti... Så det var väl på gränsen innan det blev konkurs... Men känner så GRYMT mkt igen mig i det är med hans bortförklaringar,... nya varje gång... !

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
seat ....::::DIESEL POWER::::....
12 oktober 2007 · 25 Inlägg

Beställde backspeglar av ultimate styling och fick fel adapterplattor... Skickade tillbaka de felaktiga men fick aldrig några nya... Tröttnade efter 4 månader och köpte på annat ställe. Fick många bortförklarningar på vägen.... sad

....::::Spännande män luktar diesel::::....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang