biltema sportluft filter!

dj_padde
17 augusti 2007 · 1 813 Inlägg

Måste höra med någon här om någon har hunnit springa till biltema å köpt sig ett sport luft filter där??!! 
såg det i deras tidning att dom sålde för 149:- nu... !
har själv inte varit inne och tittat på dom men undra om det e nått att ha lr det e nått man kanske ska skaffa sig å hänga i garaget för snygghetens skull:P

lr någon som har provat deras alu vingar:P

snart får ju biltema byta namn dom har ju snart inte mkt BIL delar kvar haha tongue tycker dom säljer allt nu.. kan ju snart kalla sig Överskotts bolaget (Ö&B)
tongue haha..  !!

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Moser .-ϻΘϨƎЯ
17 augusti 2007 · 1 313 Inlägg

jag va inne och kollade på deras nya vingar, blev lite besviken, jag citerar vad det stod! lol wink

"EJ godkänd för montering på personbil i vanlig trafik.
Endast avsedd för montering på utställnings- eller tävlingsbil, samt på långsamtgående fordon, typ "EPA"-traktorer. "
roll cool

Senast redigerat av Moser (17 augusti 2007)

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
gamlingen
17 augusti 2007 · 5 198 Inlägg

Å det har dom skrivit för att de ska klara sej vid eventuell process där användaren fått böter eller annan sort bot,,

Mack Forum- och sitemoderator
17 augusti 2007 · 26 174 Inlägg

Moser skrev:
jag va inne ocjh kollade på deras nya vingar, blev lite besviken, jag citerar vad det stod!

"EJ godkänd för montering på personbil i vanlig trafik.
Endast avsedd för montering på utställnings- eller tävlingsbil, samt på långsamtgående fordon, typ "EPA"-traktorer. "
roll cool

Jag hade inte köpt luftfilter därifrån i alla fall. För det priset..ja visst
man får väl ett filter men filtret är oerhört viktigt att det skall vara av bra
kvalitet. Vet inte allt det dom har skulle släppa igenom. Eller inte.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
sik
17 augusti 2007 · 1 072 Inlägg

Ja luftfiltret är säkert "samma" som K&N/Pipercross fast en annan färg. Och vingarna har nog samma kvalité som Nasa´s rymdfärjor. Ungefär som att Mobil levererar olja med "samma" kvalité fast MYCKET billigare. Låt snåljåparna med lyckorus i kroppen köpa sakerna.

Menar dock inte att ALLT är skit där. En vinge är en vinge!

Senast redigerat av sik (17 augusti 2007)

zlaban08 Glidarn
17 augusti 2007 · 408 Inlägg

sik skrev:
Ja luftfiltret är säkert "samma" som K&N/Pipercross fast en annan färg. Och vingarna har nog samma kvalité som Nasa´s rymdfärjor. Ungefär som att Mobil levererar olja med "samma" kvalité fast MYCKET billigare. Låt snåljåparna med lyckorus i kroppen köpa sakerna.

Menar dock inte att ALLT är skit där. En vinge är en vinge!

HAHA, så sant..

(obrut)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
Lars-P
17 augusti 2007 · 427 Inlägg

Luftfilter e ju grymt viktigt att det är bra kvalitet!

Säkert inget fel på det men just luftfilter är det värt en extre slant för nått man vat är bra.

Vingarna kan det väll inte vara mycket fel på.....eller

falloutboy
17 augusti 2007 · 1 723 Inlägg

CRX-vtec skrev:
Vingarna kan det väll inte vara mycket fel på.....eller

vad kan gå fel? folk köper ju ändå samma skit från Ridetech, Stylingbutiken osv och verkar nöjda. Det ser säkert precis lika illa ut smile

Smajly
17 augusti 2007 · 3 059 Inlägg

falloutboy skrev:

CRX-vtec skrev:
Vingarna kan det väll inte vara mycket fel på.....eller

vad kan gå fel? folk köper ju ändå samma skit från Ridetech, Stylingbutiken osv och verkar nöjda. Det ser säkert precis lika illa ut smile

Ja de e nog ingen större skillnad, frågan e bara vilka av dom som kan köpa hem störst parti och sen sätta ett bättre pris på sina saker.
Ingen hade gnällt om nån köpt filter från Ridetech nä, mycket gnäll ska nog vara bara för att det råkar vara just Biltema som säljer de.

Tommy_Enk Toyota-Frälst
17 augusti 2007 · 310 Inlägg

Att märken ska spela så stor roll? hmm Djupast fickor vinner? Visst, luftfiltret fyller en viktig funktion men jag tvivlar på att mycket av biltemas sortiment är sämre än vissa stylingbutikers!

En vinge är en vinge är ju sagt wink

Roggan
17 augusti 2007 · 37 Inlägg

Säger som många övriga redan sagt, luftfilter ska man vara noga med! En kompis jobbar som motorutvecklare, dåliga luftfilter som släpper igenom t ex för mycket grova dammpartiklar sliter hårt på en motor enligt tester de gjort. Sen om biltemas sportfilter är av bra kvalité eller inte visar sig bara genom tester eller om man har tur (eller otur) efter många mils körning wink

Aldin AT Däck
17 augusti 2007 · 501 Inlägg

jag köpte apexi luftfilter kom 1a i test före Blitz och KN men jag tog av den bilen går bäst med orginal filtret känner jag dessutom litar jag mer på orginalet än vilket öppet filter som helst

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
Sir_Ed
17 augusti 2007 · 304 Inlägg

Luftfilter i sig skadar motor... på sikt. wink

I have my own race...
haxer Proljece?
17 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Aldin skrev:
jag köpte apexi luftfilter kom 1a i test före Blitz och KN men jag tog av den bilen går bäst med orginal filtret känner jag dessutom litar jag mer på orginalet än vilket öppet filter som helst

Säger samma sak. 700kr för ett bra filter orginal gratis tills man bytar och då kostar det 400kr.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
RaW BIL/Motivlackerare
20 augusti 2007 · 34 Inlägg

Man får vad man betalar för!
alltid så med biltemas saker, ingen skit oftast men man får ju som sagt vad man betalar för.
tänker själv prova ett filter från biltema kan ju inte skada så värst mkt...... he  roll    lol

Sir_Ed
20 augusti 2007 · 304 Inlägg

Jag hittar inte det filtret på biltemas sida. Vinge finns men inte filtret.

Länk anybody? wink

I have my own race...
aigloow
20 augusti 2007 · 537 Inlägg

dom har inte lagt upp dom än som det verkar. 33-230 --->33-237 är art nr.

LOSING is not an option... BIG TOYS R 4 BIG BOYS.
Saab 9-5 "Think Green" (2000)
Volkswagen polo "Jolly Roger-Dead men do no tail" (1985)
Mazda 626 coupé 2,0 fe3 turbo "Back to normal." (1988)
Sir_Ed
20 augusti 2007 · 304 Inlägg

aigloow skrev:
dom har inte lagt upp dom än som det verkar. 33-230 --->33-237 är art nr.

Tack smile

I have my own race...
Germax
20 augusti 2007 · 12 086 Inlägg

jag säger som alltid, biltemas filter är säkert inte av något toppkvalite. Men de är inte noname filtrena som säljs på stylingbutikerna häller. Bara för att de är en flashig kartong betyder de inte att de är bra, även om de kanske känns bättre när man köper det.
Va inte så jävla blåögda!

alex_side Neerd
20 augusti 2007 · 1 596 Inlägg

köp för fan inte vinge!!blev stoppad av en blåmes igår och åkte på böter och ombesiktning:(

Senast redigerat av alex_side (20 augusti 2007)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang