Jo det gör ju det men de borde dyka upp i nästa vecka.. Så fort jag fått dem så kommer projektet ta lite mer fart.. Blir att inhandla chip och soppapump då!
Jo det gör ju det men de borde dyka upp i nästa vecka.. Så fort jag fått dem så kommer projektet ta lite mer fart.. Blir att inhandla chip och soppapump då!
Låter toppen! Men som Hertigen sa, kika så det inte sitter chip i redan så du inte inhandlar ett i onödan
Tar man hem en bil från Japan ska man genast se till att mappa den för svensk bensin eller då kanske fixa ett chip gjort för svensk bensin! Annars går det förr eller senare som det gjorde för mig (ras) och det blir betydligt dyrare än att skaffa en ny styrbox från början! Annars kanske det blir din tur att stanna hemma Cim när vi ska iväg på nån träff, hehe! Det är inget kul, tro mig..
Blev orolig och kollade direkt upp det hela på Evo-forumet. Då min bil kommer att utrustas med ett så kallat Gizzmo Chip så är det ingen större fara då de chipen är framtagna för vår 98 oktan! Hade bilen däremot varit utrustat med ett Japansktchip så ahde det blivit svårare. Detta beroende på att Japanerna har lägre oktan än oss samtidigt som de kan tanka 100 oktanigt!
Hehe du har ju ett chip i bilen även om det är orginal! En bil med japansk styrbox är säkrast att tanka v-power.. Billigt och bra! Hehe
En Apexi-box (Power FC) är väl smidigast och dom ligger väl runt 8-10.000:- tror jag.. Iaf till RX7.. Sen kostar det kanske 4-7.000:- att få bilen mappad av nån som vet vad han/hon gör!
Jahopp, då har man öppnat upp lilla plånboken igen. Efter mycket velande fram och tillbaka och efter en hel del turer genom diverse forum såväl Evofroum som Subaruforum.. Så bestämde jag mig tillslut för att inhandla en så kallad Dawes-Device. Detta är en form av hjälpmedel för så kallad laddtrycksstyrning. Dock skall den icke jämföras med de klassiska "pysventilerna".
Hur som helst, denna lilla ventil beställde jag från 3 bar racing i USA - http://www.3barracing.com/product_6.htm (klicka på länken för mer information) för endast 375 kr!
Tror den kommer göra sig bra tillsammans med ett Gizmo chip samt soppapumpen!
Ist för att köpa en Power FC som är riktigt ful om den sitter framme så kan du lika gärna köpa ett Stand Alone system Räknar man högt på FC + mappningen så är du uppe i samma pris och du har då större möjligheter att utveckla bilen senare utan begränsningar i ECU´n
Varför? Finns en uppsjö med anpassade paket till din modell om jag inte mins fel. Kan va värt varenda krona om du ska vidare utveckla bilen rent effektmässigt senare istället för att köpa och sedan byta..
Går framåt för dig ser ja.. ska bli kul o se vart de landar när du är klar med den=) en annan får vänta till dec innan ja kan börja jävla väntetid på att få ett garage. har ju ett stort ja kan vara i men dom slipar ner 2 amerikanare där inne så e inte så sugen på att riva ner allt där:P
nej det är ju så jävla tråkigt när sakerna väntar på att bli monterade;) jo ja ska få ett utanför lägenheten så ska lyfta ur motorn o hålla på där inne.. smidigast=)
vettigt... ska bli kul o se hur din blir sen.. dom andra du haft har det ju inte varit något fel på.. får ge 250 i månaden.. går o leva med för o ha 40 meter till:) kommer bli många öl o många timmars mekande.. får se när de blir klart. e lite saker som ja inte skaffat än.. kostar många tusen:( men det är smällar man får ta:D