Äntligen lite nytt, har haft miniprojekt men inget värt att skriva då det lades ner igen.
Eller ja. Dom ligger "tills vidare" och är mätarhållare på stolpe för båda sidorna, med plats för två mätare i varje.
Hade tänkt ha turbo och vaccum i vänstra och sen volt och sen bygga en som reagerar på ljudet som spelar.
Men ja, vaknade till lite när min sambo klagade på att det blev ett rymdskepp. Inte helt rymdskepp men ändå, utan att göra åverkan på motor så får de ligga kvar, till senare.
I vilket fall. Nytt i bilen!
Tog en tur(48mil) igår till Örebro och köpte en tom formgjuten baslåda för 9-3. Vet att det är fusk mot tidigare planer men saker blir så mkt enklare och tar mkt mindre tid. :p
baslådan till vänster, invikt bakom är resten av inredningstyget som original går fram till bakdörren. sen lådor till högerSen i samma veva tänkte jag gå på brl men eftersom bensinen inte är gratis så kollade jag först på micro och letade efter röda priser(fortfarande i örebro).
Köpte bas:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=33 … w=detailed för 595 och
slutsteg:
http://micro.se/index.asp?jump=http%3A/ … id%3D80768 för 998.
Vet att det inte är det bästa. Speciellt slutsteget men förhoppningsvis driver det basen nog tills jag köper värre saker.
Sen imorse efter jag lämnat på dagis blev det till att hälsa på svärmor(med kallgarage) för morgonkaffe.
Hivade ut allt löst i skuffen och fick loss golvmattan och originalsidan bak...
lättklätt. 10min senare fick även baksätesryggen tas bort. För att få dit nya sidan ordentligt.Sen var det bara att passa in, svära lite för det inte går. Försöka igen, lyckas helt okej. Försöka få tillbaka ryggstödet, svära lite mera.
-fan vad lätt det lät nu efteråt. Kanske mest tog tid.
men ja, nu till det svåra. Få in den hela vägen. -gick inte lika bra. det tog i på ett par ställen så jag fick lyfta å trycka för att få dit den.
Var rädd att den skulle glappa men sen efter att alla skruvarna var tillbakasatta med våld å mkt vilja så sitter den rejält stadigt.
Sen nu när den satt vart det att slakta två kuddar och fylla upp hålet med bommul/polyesternåt.Får se om det byts ut mot mera "riktigt" dämpmaterial sen när jag finner en affär.
Om man inte ska köra utan. Vad säger ni som kan? Vill ju ha det bästa man kan få ur en ej optimerad låda.
Är en glasfiberlåda på 25+-5liter.
Såhär är basen från sidan. Kanske blir varmt och inte bra?
Sen skruvades basen i, om ni märker att texten är lite sned så är det för att det fanns gamla skruvhål som var för stora för mina skruvar ivägen där...
Basen iskruvad. Saknar galler än så länge, rätt rå sådär men skydd är kanske bra.Fick skära till golvmattan med för bassidan sticker ut lite, konstigt nog.
Sen var det bara slutsteget kvar i bak, glömde fota när det var helt klart men här ser ni vart det ska, upp mellan basen och ryggstödet.
Sen när jag ändå mekade så passade jag på att sätta in de nya strömbrytarna jag gjorde till bilen i korsningen nov/dec. Var väl så dags tänkte jag. Höger är för el-antennen så man slipper ha masten uppe när man lyssnar på cd och den längst till vänster är till slutsteget.
Hög tid att byta huvudenhet jag vet, men ekonomin rasade i botten efter basprojektet så det får bli senare.
Snart hoppas jag.
Så vad tycks. Tar gärna emot kommentarer.
Har ett par nya svarta LED-blinkers som ska på med, men det får vänta på värmen. De första jag fick sprack när jag försökte montera dom. Det tog jag som en varning.