Fick skönaste ordningsboten idag :X

elmer
1 december 2007 · 325 Inlägg

samma lag gäller här också antagligen.. eftersom man på motorvägen får böter om man väjer över till vänsterfil då man ska va shysst mot dom som kommer in på motorvägen i högerfilen å oftast har det ganska tight, speciellt långtradarna då me sina långa ekipage.. slutsats: att underlätta trafikflödet på motorvägen så får man böter för big_smile sjukt!

Nissan X-Trail "SUV" (2005)
TheDeadDorkster Dieselgypsy
1 december 2007 · 538 Inlägg

elmer skrev:
samma lag gäller här också antagligen.. eftersom man på motorvägen får böter om man väjer över till vänsterfil då man ska va shysst mot dom som kommer in på motorvägen i högerfilen å oftast har det ganska tight, speciellt långtradarna då me sina långa ekipage.. slutsats: att underlätta trafikflödet på motorvägen så får man böter för big_smile sjukt!

elmer, nej, detta är i det här fallet inte det snackas om. Här snackas det om 3 km körning i vänsterfilen utan folk i högerfilen. Dessutom är man man inte längre än några sekunder i vänsterfilen om man underlätter infogningen av en långtridare vid en påfart. Kör man inte 180-200 konstant behöver man inte vara i vänsterfilen utan anledning. Det gäller enbart att köra om den mängden folk du anser vara nog, för att kunna köra vidare i högerfilen i samma tempo, utan att behöva köra "slalom".

MrTobias skrev:
Körde igenom en rondell och vidare 3km i vänster fil på 90 väg. Det var ingen bakom mig som ville köra om så jag låg kvar där.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
Mortalis VW-nörd?
1 december 2007 · 4 332 Inlägg

Man kan ju undra va de va som va så spännande att ligga i vänsterfilen i flera kilometer/mil totalt..

Okim Dra mig i draken!!!
1 december 2007 · 616 Inlägg

Nille_del_Mar skrev:
Bästa sättet om man har polisen är att antingen sticka eller stanna intill vägen där det är lagligt... På detta vis kan inte polisen följa efter och leta fel..

Första alternativet kräver att man kan köra bil (rekomenderas inte om man inte är duktig bilförare)

Precis köra iFRÅN dom eller stanna  hur FAN tänker du då???

Sitt inte o  förklara för stackan att han undan håller saker o sen hitrta på annat

o sen sitter du själv o  Kör i från dom  (gäller endast om man kan köra bil!) Öhhhhh

Jo tjena hej

Mvh// Okim // Jocke
Germax
1 december 2007 · 12 086 Inlägg

Lindberg88 skrev:

JapMax skrev:

Nille_del_Mar skrev:
Bästa sättet om man har polisen är att antingen sticka eller stanna intill vägen där det är lagligt... På detta vis kan inte polisen följa efter och leta fel..

Första alternativet kräver att man kan köra bil (rekomenderas inte om man inte är duktig bilförare)

Köra ifrån snuten? Måhända att de inte blir något i brist på bevis men du lär ju inte få de lätt. Du ska ju inte tro att de skiter i de, de tar regnummret o skickar ett mindre trevligt brev till ägaren.

Vad ska dom skriva i det brevet?
"Hej, du eller någon annan har kört ifrån oss i din bil men vi kan inte bevisa vem det var som gjorde nått, hej då" eller vadå?

Ok, jag får be om ursäkt.. jag skrev utan att igentligen veta. Men jag trodde verkligen inte de släppte de så lätt, tror de fortf inte men ni två har uppenbarligen sluppit.

Smitning från polis är inget lätt brott, blir man tex jagad av snuten och sedan tagen blir du väl av med körkort och grava böter o hela faderullan. Lr har jag så fel?

Xtravagant 1337
1 december 2007 · 1 343 Inlägg

JapMax skrev:

Lindberg88 skrev:

JapMax skrev:

Köra ifrån snuten? Måhända att de inte blir något i brist på bevis men du lär ju inte få de lätt. Du ska ju inte tro att de skiter i de, de tar regnummret o skickar ett mindre trevligt brev till ägaren.

Vad ska dom skriva i det brevet?
"Hej, du eller någon annan har kört ifrån oss i din bil men vi kan inte bevisa vem det var som gjorde nått, hej då" eller vadå?

Ok, jag får be om ursäkt.. jag skrev utan att igentligen veta. Men jag trodde verkligen inte de släppte de så lätt, tror de fortf inte men ni två har uppenbarligen sluppit.

Smitning från polis är inget lätt brott, blir man tex jagad av snuten och sedan tagen blir du väl av med körkort och grava böter o hela faderullan. Lr har jag så fel?

Du blir av med körkortet för att du kör för fort...
Det finns inget sätt att dömma dig för annat om du kör ifrån polisen..
På samma sätt som att det inte är straffbart att rymma från ett fängelse är det inte olagligt att köra ifrån polisen..
Och jag att en massa småkillar som är förståsigpåare kommer skriva att jag snackar skit nu.
Så för att göra det intressant för alla kan ni leta upp lagtexten där det står att det är olagligt.
Ja jag vet att det finns en lag som heter smitning.
Men om du inte kör ifrån polisen utan dom tar dig då är det väl knappast smitning...

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Xtravagant 1337
1 december 2007 · 1 343 Inlägg

Okim skrev:

Nille_del_Mar skrev:
Bästa sättet om man har polisen är att antingen sticka eller stanna intill vägen där det är lagligt... På detta vis kan inte polisen följa efter och leta fel..

Första alternativet kräver att man kan köra bil (rekomenderas inte om man inte är duktig bilförare)

Precis köra iFRÅN dom eller stanna  hur FAN tänker du då???

Sitt inte o  förklara för stackan att han undan håller saker o sen hitrta på annat

o sen sitter du själv o  Kör i från dom  (gäller endast om man kan köra bil!) Öhhhhh

Jo tjena hej

Vill du att jag ska skriva det så att du också förstår???
Antingen gasar man så att man blir av med dom för gott
eller så kör man in till sidan direkt...

Om man vet att man inte är den mest laglydiga personen eller om man har gjort saker med bilen som inte är lagligt så ligger man väl inte och kör med polisen efter sig.
Det är ju gjort för att dom ska hitta fel.

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Xtravagant 1337
1 december 2007 · 1 343 Inlägg

XIPS skrev:

Nille_del_Mar skrev:
I sverige har man en skyldighet att känna till regler och lagar.
Sen kan man ju vända och vrida på detta hur man vill.

Hur vet du att ingen ville köra om?
Polisen måste ju legat bakom och sett dig köra i vänsterfil.
Hur kunde du vara säker på att de inte ville köra om?
Alla lägger inte sig 1m bakom och blinkar med ljusen när man ska köra om.

haha undrar om Nille_del_Mar känner till ALLA regler och lagar i sverige. skulle inte tro det. men om du nu gör det kan du ju va så duktig å rada upp dom här.

Hur korkad måste man vara för att skriva ett inlägg som du gjorde?
Jag har väl inte sagt att jag kan alla lagar.
Jag sa att man har en skyldighet att känna till ALLA lagar.
det är en jävla skillnad...

Hur hade det sett ut om man körde mot rött ljus och när plisen stannar en så säger man bara: jaha, det visste inte jag... polisen: OK min lille vän. nu vet du det så stanna nästa gång...

haha, hjärndöd kommentar!

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Elvis
1 december 2007 · 122 Inlägg

TheDeadDorkster skrev:
Ärligt talad skulle jag hellre ha att man höjer böterna på dessa smågrejer än hastigheten. Skulle dom ge mer böter för "bagateller" som inte ha på belysning, inte använda blinkers, köra i vänsterfilen, inte lämna företräde, felparkering (vilket stör oss budbilsförare otroligt!) osv. skulle folk börja få lite trafikvett!

Visst vore det bra om polisen kunde pyssla med att korrigera felaktiga beteenden i större utsträckning.
Alla Taxibassar som kör 90 i vänsterfilen på E4:an (3 filer och 110).
Alla mittfilsidioter som ligger i mittfilen mil efter mil.
Dimljus- och halvljusklåparna som åker runt och bländar oss skötsamma bilister under den mörka årstiden.

Det är bara några exempel på beteenden som borde beivras betydligt hårdare.

Till sist. Intressant att höra att en budbilschaffis stör sig på felparkerade bilar, ni är ju rätt duktiga på att släppa era bilar lite här och där själva wink

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com
Hamilton
2 december 2007 · 8 868 Inlägg

Elvis skrev:
Intressant att höra att en budbilschaffis stör sig på felparkerade bilar, ni är ju rätt duktiga på att släppa era bilar lite här och där själva wink

Klockrent...wink

Fotograf på tierpidag.se
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
2 december 2007 · 2 456 Inlägg

................ Skulle ej skriva på den boten för allt i värden så skulle jag gå till tinget med den ... smile

//SWIH

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Xtravagant 1337
2 december 2007 · 1 343 Inlägg

lonewolf-holm skrev:
................ Skulle ej skriva på den boten för allt i värden så skulle jag gå till tinget med den ... smile

//SWIH

Vad ska du i tinget att göra?
Det är ju klockrent att han bröt mot reglerna.
Helt omöjligt att bortförklara det!!

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
2 december 2007 · 2 456 Inlägg

Nille_del_Mar skrev:

lonewolf-holm skrev:
................ Skulle ej skriva på den boten för allt i värden så skulle jag gå till tinget med den ... smile

//SWIH

Vad ska du i tinget att göra?
Det är ju klockrent att han bröt mot reglerna.
Helt omöjligt att bortförklara det!!

När bestämmer någon att jag har gojort färdigt mina omkörningar ...... om man ej hindrar
övrig trafik ... vill sig säja ... ??

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
TheDeadDorkster Dieselgypsy
2 december 2007 · 538 Inlägg

Elvis skrev:
Till sist. Intressant att höra att en budbilschaffis stör sig på felparkerade bilar, ni är ju rätt duktiga på att släppa era bilar lite här och där själva wink

Tja, lagen är den som tvingar oss ta till konstiga lösningar som stör andra. Sen är det så att vi faktiskt jobbar i motsättning till er privatbilister! Hur himmla kul är det att behöva vänta på någon jubelidiot i 20 minuter för att flytta på bilen, enbart så vi kan komma fram till kunden?

Jag har nog ofta velat vrida om nacken på jubelidioten som felparkerade på ett ställe där jag var tvungen att lasta av 300 kg gods.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
SaabLejon ÖSM #1 -08
2 december 2007 · 484 Inlägg

blacken skrev:
Enligt VTK så är du som fordonsförare skyldig att känna till varenda lag och regel som gäller på den vägsträcka som du färdas på.

Tolkar man VTK stenhårt och ordagrant veti17on om vi medborgare ens får framför ett motordrivet fordon på vägarna hmm

Svensk trafiksäkerhet - trafikregler Svensk trafiksäkerhet

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang