rosten1000 skrev:
Jag har breddat 2-300 fäljar.
Jag använde en svarv för att sticka av dom. Sen hade jag en lös bakaxel på stativ. (+ lösa adapterplattor för diverse olika bultmönster.) Men om du har en lös bakaxel att spänna upp fäljen på så är det enklare. Använd gärna en indikatorklocka så att du får dit den yttre banan så kastfrit som möjligt. Punkta fast den yttre banan på 2 ställen och kolla på klockan vart största och minsta utslaget finns. Snurra fram fäljen så att du hamnar mitt i mellan. Lägg en punkt där. Såga bort dom 2 första punkterna. Vrid den yttre banan så att klockan står på samma värden som den senaste punkten gör. Punkta glest. (var 15 cm) när du har fått fast yttre ringen. Så kolla vart den lägsta punkten ligger. Punka där så dra svettsloppan upp fäljen så att kastet minskar.
Om du skall köra slanglöst så tillverka något så att du kan spänna fast svettsmunstycket och snurra på fäljen istället. Då ligger svettssträngen exakt över skarven.
Bra beskrivning!
Men de är nog större chans att man har fjäderben liggande
Jag har ju iofs både och men
En såndär indikatorklocka, är de dyrt lr kan man köpa sig en själv utan värre förluster?
De kanske går å låna nånstans?
EDIT: Är de en sånhär?
http://www.plantins.se/search.do?search … playType=2
Senast redigerat av Manne (16 december 2007)
Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.