Tja tja !
Funderat i många månader nu på vad för färg / mönster jag skulle kunnat ha på 240:n
Håller ju som många vet på med en rätt omfattande renovering av 240:n som ni kanske har sett i min projekttråd. --->
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 05&p=1Eftersom att jag måste byta de bakre skärmkanterna så tillkommer de ju också lackning av bakskärmarna och att endast lacka bakskärmarna känns ju onödigt. Måste ju lämnas in för å få rätt kulör isf så varför inte ta hela bilen istället.
Har frågat efter lite tips och idéer och fått lite Photoshoppade bilder men än är det inget som tilltalat mig så extremt mycket som ja skulle vilja.
Får å inte få för bred diskusion i projekttråden med massa förvirrningar osv. så tänkte ja att starta denna tråden för att kanske få nåt bra förslag.
Bilen är alltså en 244 bestyckad med T-red frontspoiler (ska även bli bak och sidor). Går i tankar på att bygga om till 850 front fram och kanske också göra nåt med huven.
Tänkte byta vinge bak eller ev. göra en helt egen.
Fälgar å sånt bestäms efter färgvalet.
Givetvis kommer en sänkningssats.
Vid lackering så kommer alla listhål svetsas igen.
Ska på andra backspeglar.
Monterar xenonljus när den blir klar.
Har som önskemål att lacken ska sticka ut lite, och då menar ja inte rolla den rosa å limegrön utan att det ska vara nån snygg effektfärg. Snygg basfärg och sen gå över i nån annan, eller ev. att hela bilen är i en färg och sen på med olika mönster och revor i andra färger (alltså liknande det fimpen gjorde på S80:n)
Efter många tankar så har ja kommit fram till att vid lackering så SKA det på med flakes eller andra effekter, är ute efter det lilla extra.
Så har ni nu nån bra idé att komma med så är jag riktigt tackam om du vill förklara den för mig eller allra helst att du slänger ihop en PS på den. DU har helt fria händer å få komma med vilka idéer som helst. Färg spelar heller ingen större roll då jag själv inte vet va jag vill ha. ( Så länge det inte är rosa för de gillar jag inte
)
Sen tilläger ja att jag håller på å plastar inredningen i bilen så ytterfärgen SKA gå bra ihop med färgen
till insidan av bilen.
Som sagt, fria idéer. Alla förslag är välkommna och gärna rätt snart p.g.a. att på Elmia i Påsk tänkte ja köpa på mig sportstolar och vill då gärna veta ha klart för mig vilken färg ja vill ha på inredning- och
ytterfärg så jag vet vilken färg stolarna ska vara i.
Och för att göra det lättare för er slänger ja in en bild sen i somras på bilen så ni har nåt å jobba på.
Mer bilder finns i mitt Galleri om ni skulle vilja ha nån annan bild att jobba på!
.OBS. Sidokjolarna och bak kommer bytas ut .OBS.
Så vill du göra nåt gott, hjälp mig då så bilen blir grym till utställningarna framöver
Tacksam för alla svar!
Pratar gärna på msn med om nån hellre skulle vilja det!
Mvh Magnus