Projekt: Twinmatad V8 trike

Dibico V8 Dubbelturbo trike är en hoj som ska besiktigas och köras på väg så snart som möjligt.
  • 26 Följare
  • 224 617 Visningar
  • Uppdaterades senast 4 maj 2019
MxMatte
28 september 2008 · 63 Inlägg

Så grymt häftigt bygge. Många snygga och egna detaljer. Men den lyktan du gjort skulle jag personligen inte sätta dit, tyckte att den inte passade in riktigt för att den var lite för rundad. Det är min åsikt i alla fall. Lycka till med fortsättningen, keep up the good work.

BMW 328IC (1997)
Volvo 740 (1988)
JockeT
28 september 2008 · 1 010 Inlägg

hahaa feeeeeet tongue

fy fan va kul de ska bli att se resultatet...å prestandan!

hoppas den blir som du tänkt dig!

Stofer
30 september 2008 · 738 Inlägg

Det här är sjukt coolt.

black140
11 oktober 2008 · 155 Inlägg

waho: haha ahh de får vi hoppas. när han jag köpte motorn av testgasade sin 302 inför mig så skakade ju för fan hela rummet så grymt rapp mot vad jag är van vid så det lär ju bli ett monster om jag får till det..

de-luxe: inga problem tycker det e skitkul med fler som bygger. blir roligare sen på träffar o utställningar.. angående vinklar och sådant så kommer det säkerligen upp efterhand.. e det något speciellt du tänker på så e de ju bara o fråga..

mxmatte: tackar så mycket.. du får gärna förklara mer vad du menar med lyktan.. kommer nog ha den på det hållet så det blir som en skidbacke.. då sticker dne inte ut så mycket..

jockeT: tackar tackar.. ahh de hoppas jag med ska bli kul när den blir färdig..

stofer: tackar.. följ gärna..

mc e livet
Chevrolet_racing Fullständigt galen
12 oktober 2008 · 319 Inlägg

ja måste säga att de e galet sjukt grymt bygge du har!!!

Full gas spar tid!
Loud pipes saves lives!
Full choke och öppna spjäll!
N.O.S Cruisers Stockholm
Volkswagen Beach Buggy "Badkaret" (1969)
black140
13 oktober 2008 · 155 Inlägg

i väntan på pengar så har jag börjat pilla lite med volvo triken.. ska fixa en del med den så att jag kan göra lite bättre filmer o lägga upp.. funderar även på att fulfölja min idé om att turbo-konvertera den senare..




https://www1.garaget.org/gallery/archive/18526/482811_lgbkx8.jpg
volvo-triken


https://www1.garaget.org/gallery/archive/18526/482812_ff0jao.jpg
med turbo

mc e livet
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
13 oktober 2008 · 5 042 Inlägg

fan du borde söka till att få arbeta med amerikanska choppers eller liknande!
Vrål feta byggen du har ju smile

C H E V R O L E T <3
Streetfreak
18 oktober 2008 · 693 Inlägg

Skitfränt bygge! Ska va lågt o fett. V8 trikar man har sett brukar va klumpiga o fula men du har lyckats.
snygg webgaffel. Bra man får köra trike utan hjälm och med bilkörkort. Gillar din Volvotrike, är väldigt ovanligt med volvomotorer på trike väl? Mest vw motorer och HD. Vad blir det för slags vxl låda? Bakaxel?

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
KimVsWorld Mästare
18 oktober 2008 · 2 947 Inlägg

Streetfreak skrev:
Skitfränt bygge! Ska va lågt o fett. V8 trikar man har sett brukar va klumpiga o fula men du har lyckats.
snygg webgaffel. Bra man får köra trike utan hjälm och med bilkörkort. Gillar din Volvotrike, är väldigt ovanligt med volvomotorer på trike väl? Mest vw motorer och HD. Vad blir det för slags vxl låda? Bakaxel?

Gamla Servicar får man göra det med men inte dagens Trike:ar.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
KHRacing
18 oktober 2008 ·

Inga mc-tidningar som visat intresse ?

kawiZz RMR-Crew
18 oktober 2008 · 478 Inlägg

Kmr nog flåsa på rätt bra.

bra gjort hittils.

black140
19 oktober 2008 · 155 Inlägg

children-of-bodom: tack så jättemycket.. aaa de e ju en dröm att livnära mig på o bygga hojjar får se vad som händer efter lumpen...smile

streetfreak: tackar. håller med till 100%.. det sköna är att nu får man ett felaktigt perspektiv på hojjen eftersom den står en halvmeter upp på kärran.. lär bli najs o se den på backen sen med tanke på att jag har styrhuvudet väldigt lågt om man jämför med andra hojjar.. a det är ovanligt med volvomotor.. har bara sett en innan och den var väl mest skojj-bygge eller vad man ska säga.. växellåda var tänkt en tvåstegad automat som en jobbarpolare skulle bygga om så den blev kortare.. har dock gått väldigt segt för honom.... bakaxel blir från bmw troligtvis..

KHracing: nej det har varit dåligt med det.. någon från tidningen bomber pm:ade mig men sen blev de inte mycket mer.. kommer förhoppningsvis sen när den blir lite längre kommen...

Kawizz: a de får vi hoppas.. tackar


DET som hänt nu är att jag bygger om volvotriken för o få den lite mer "funktionsduglig". den har agerat prydnad tillräckligt nu så nu ska det bara bli en hojj jag kan ta en runda med när jag känner för det.. har inga stålar att jobba på v8-triken så därför har jag lagt lite tid på volvon.. har byggt stänkskärmar, fått på en kylare fått på en generator och byggt om framgaffeln så att jag ska få hyffsat rätt försprång..
   som det varit tidigare så har hojjen varit grymt överstyrd..


https://www1.garaget.org/gallery/archive/18526/486204_fra6im.jpg
hojjen


https://www1.garaget.org/gallery/archive/18526/486207_augwmz.jpg

mc e livet
Moparboy440
19 oktober 2008 · 4 682 Inlägg

din volvo trike e ju oxå skitgrym ju smile

black140
19 oktober 2008 · 155 Inlägg

tackar så mycket:) tycker den blev goare nu med den nya gaffeln .. big_smile

mc e livet
black140
8 november 2008 · 155 Inlägg

en vecka kvar till muck.. LÄngtar

mc e livet
pimpad740
25 november 2008 · 812 Inlägg

hur går de med bygget? väntar ju på en uppdatering tongue

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
Portal Filkörning?
26 november 2008 · 852 Inlägg

AH grattis till muckningen! känns bra att vara tillbaka i verkligeheten va? smile

Chevrolet_racing Fullständigt galen
26 november 2008 · 319 Inlägg

gillar volvo triken!!! e de bra drag i den??

Full gas spar tid!
Loud pipes saves lives!
Full choke och öppna spjäll!
N.O.S Cruisers Stockholm
Volkswagen Beach Buggy "Badkaret" (1969)
nonno
26 november 2008 · 511 Inlägg

hur går det nu då?

?
te_wik Forummoderator
26 november 2008 · 12 813 Inlägg

Vill ha en update big_smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang