3487
Sök

Vettig bakhjulsdriven bruksbil, förslag?

186 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Går i tankarna att sälja gamla e28an, så nu tänkte jag höra om nån har nått förslag på en vettig bakhujlsdriven bil i prisklass runt 30K..Ska helst ha runt 150 kus.

Har funderat på en E36 325..vad drar en sån per mil? om man kör försiktigt?

Några andra förslag?? ska helst inte sluka så mycket soppa heller.. 200sx kanske? vad drar en sån?

Mvh danne

"the real jerk"
301 Inlägg
19 mars 2008
ska du ha en bakhjulsdriven bruks bil ska du ju ha en volvo det är ju det de är skapade för........

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

hej
291 Inlägg
19 mars 2008
kana starkt rekommendera volvo 940 ltt. billig att ha i försäkring och hyfsat att köra dom med.. jag har aldrig haft problem med min volvo smile

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

564 Inlägg
19 mars 2008
En e36 325 drar lätt under litern vid "normal" körning. Dessutom är det hyffsat billiga delar, bra prestanda, körglädje m.m.

Min förra 525i Touring-Automat med samma motor drog 0,96 i snitt. Och det var inte så lugn körning + MYCKET högre vikt och A-låda.

Mvh Johan.

186 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Okej! tack för tipsen!

Får se vad det blir..

Lutar nog lite åt en BMW 325 E36 i hyffsat skick, polaren har en e36 m3 den drog 0.76 långkörning (mätt med full tank, sen tanka igen) så borde ju e36 325 dra mindre eller?

Volvo 940 skulle väl iofs funka det också, men de drar väl aldrig under litern?

200sx är inget att ha kanske? bara krånglar? hag kan ej uttala mig för jag hawr aldrig ens kört en wink

Mvh danne

553 Inlägg
19 mars 2008
En 940 drar omkring 0.9 l/milen blandad körning

Neerd
1 596 Inlägg
19 mars 2008
sierra ftw big_smile hahaha

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Herr
1 722 Inlägg
19 mars 2008
740, 940 kanske? bilar som hela svenska folket kan=) eller kanske nån lämplig ford!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

4 001 Inlägg
19 mars 2008
Köp en BMW.

Varför?

Volvo är slöa och törstiga (standard alltså)
Mercedes är en tråkig bil och rostar som f*n (undantag finns)
Ford behöver inte ens kommenteras...
Nissan har jag aldrig varit inblandad i men det brukar inte vara lätt att få tag i delar OM man skulle behöva.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
19 mars 2008
Om du skulle köpa en annan BMW, jag rekomenderar dig att gå på (www.autopower.se) det är en sajt för enbart BMW där kan du ser bättre BMW än dom som finns på blocket eller någonstans.
Jag är också med på den sajt.
Senast redigerat av alain (19 mars 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Med.lem
3 759 Inlägg
19 mars 2008
danneC5 skrev:
Går i tankarna att sälja gamla e28an, så nu tänkte jag höra om nån har nått förslag på en vettig bakhujlsdriven bil i prisklass runt 30K..Ska helst ha runt 150 kus.

Har funderat på en E36 325..vad drar en sån per mil? om man kör försiktigt?

Några andra förslag?? ska helst inte sluka så mycket soppa heller.. 200sx kanske? vad drar en sån?

Mvh danne

Köp min. Ja tänkte lägga ut den för typ 20 men om du vill ge 30 så äre ok smile

Drar ca 0.9

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Mekaniker
472 Inlägg
19 mars 2008
Som sagt. Vill man ha en pålitlig bil med lagom krafttill vettig förbrukning och försäkring så är det BMW som gäller. Lätt att hitta begagnade delar samt att nya inte är så dyra som folk har fåttför sig.. Mvh

BMW-tok

huh?
10 427 Inlägg
19 mars 2008
BMWKimmo skrev:
Som sagt. Vill man ha en pålitlig bil med lagom krafttill vettig förbrukning och försäkring så är det BMW som gäller. Lätt att hitta begagnade delar samt att nya inte är så dyra som folk har fåttför sig.. Mvh

Servicedelar verkar vara mycket dyrare hos BMW än andra bilmärken:
http://begbilguiden.bilprovningen.se/ht … priser.htm

Men tjänar nog in det på lägre bränsleförbrukning i slutändan.

Mekaniker
472 Inlägg
19 mars 2008
Det va inte jättestor skillnad precis..

BMW-tok

979 Inlägg
19 mars 2008
Bmw. Motorerna e hållbara till max. Särskillt deras växellådor. Har aldrig hört att nån kört sönder en låda?!?! menmen, ska du ha bmw, så e 325 helt rätt val. Går faktiskt jävligtr bra å drar under liter milen.  www.fiddesgarage.se säljer rätt mkt reservdelar nya som begagnade. Till VETTIGA priser. kika där inne å gämför lite me andra reservdelar till nissan å så typ, ska du se att du kommer undan billigt med bmw wink

Hpc

2 600 Inlägg
19 mars 2008
köpe en sierra eller nått (; dricker inte så mycket om du köper en 2,0 liters. dom går bra dom me. dom är billigare än en  bmw i alla fall.

gör som jag kör gubba racer=)

huh?
10 427 Inlägg
19 mars 2008
BMWKimmo skrev:
Det va inte jättestor skillnad precis..

Ungefär dubbelt så dyrt på servicedelar bara wink

Men är säkert mindre skillnad på äldre modeller osv.
Det där testet var från 2001 och på 1999 års modeller.

Sök