:D Får väl lägga upp en sån här tråd.
Hur e man funtad, egentligen? Fick sälja mitt föra projekt för att behålla familjefriden. Försäkte att ignorera mitt behov/begär med att köra snålt med en Lupo 3L. Det va faktiskt kul. Framför allt att se kostnaderna minskas till ett minimum! Men snabb va den inte...
Hittade en fin 850 GLT för att busa med. Troligtvis det sämsta i bilväg jag nånsin ägt, o jag har haft några bilar....
Till slut tröttnade min fru o började aktivt hjälpa mig att köpa en "ny" hobbybil! :D Det blev en
Saab 900 2,0T Cab -98. Det finns skäl till att det blev just en sån men det tar vi en annan gång ;) Tanken va, som vanligt :$, sänkning o snygga hjul. Sen gick det som det gick. Ett halvår senare gick frun o jag skilda vägar o tankarna koncentrerades på nybyggda garaget o caben. Här e resten av historien....
Hemkommen från Italien
Första uppsättningen hjul. 17" ACE Monaco i black crome. Vita blinkers o rensad på emblem.
Ingen tvekan om klubbtillhörighet. Lite för diskret bara....
Förra sommaren. 18" BM Racing Verona o sänkning. Ögonlock o hrm.. x-ljus (mörkt i garaget), träpanelen lackad silver.
Så här ser den ut efter vinterns härjande. Det har inte hänt så mycket som jag önskat. Pengarna har gått till annat. 18" har fått ny lack o nytt gummi, spacers bak, aerofronten e jag osäker på om jag ska ha kvar. Har lite nya idéer... :)
Problemet med de luftfilterkitt som säljs e att det blir lite för varmt där de sitter så jag flyttade ner filtret. Dimljus blir det inga så luften når filtret genom högra hålet i fronten.
Originalstolarna va inge sköna o odugliga att sitta kvar i. Nya stolar från Grunt.se inhandlades. Efter ett par veckors körning måste jag säga att... jag gillar dom :) Visst, kvalitén kanske inte e på topp men dom kostar paret vad ett underrede kostar till en märkesstol.
Det här staget håller på att driva mig till vansinne men det ska dit. Det har jag gett mig den på!
Ljud e ett måste. 6,5" DLS-kitt i originaluttagen...
Diskanterna monterades i korgarna från originalelementen. Snabbt o enkelt :)
...baslåda på prov. Det ska ju inte gå att få bra ljud i en cab sägs det. Håller inte riktigt med :)
...kittet o subben drivs av det här lilla steget. Eftersom jag inte tänkte ha några skidor i bilen så fr genomlastningshålet fyllas av steget.
Har experimenterat med en del multimediaprylar men hittar inte det jag