Jag tror det har varit en plymouth cranbrook från tidigt 50 Tal motorn som är på andra bilden är väldigt lik sidventils 4an som sitter i en cranbrook även resterna av instrumentpanelen påminner om det.
Jag tror det har varit en plymouth cranbrook från tidigt 50 Tal motorn som är på andra bilden är väldigt lik sidventils 4an som sitter i en cranbrook även resterna av instrumentpanelen påminner om det.
Har aldrig hört talas om att Plymouth har haft 4 cyl sidventilare på 50-talet. Trodde att alla Plymouth 46-54 hade sexa med sidventiler som enda motoralternativ?
Har aldrig hört talas om att Plymouth har haft 4 cyl sidventilare på 50-talet. Trodde att alla Plymouth 46-54 hade sexa med sidventiler som enda motoralternativ?
Du har rätt, jag kollade google det såg ut som en 4a men luftburken dolde dom 2 sista stiften haha men jag tror iaf att det har varit nån svensksåld jenkare med sid 4a
Du har rätt, jag kollade google det såg ut som en 4a men luftburken dolde dom 2 sista stiften haha men jag tror iaf att det har varit nån svensksåld jenkare med sid 4a
vw_tdi kanske hade rätt ändå? Var och kollade på bilen idag igen och fotade lite. Tittar man på bakdörren så ser den extremt mycket ut som en Plymouth 1953 eller 54 dörr. Syns ju hur kromet har suttit. Om bilen har varit en Plymouth så kan den även ha varit en DeSoto Diplomat eller en Dodge Kingsway eftersom att de är likadana förutom grillen.
kollade precis google och den bilen som är mest lik är DeSoto Diplomat 1953 märkena efter listen stämmer överens med en sån och även kofångaren och Dörrhandtaget :p Så jag är till 99% säker att det varit en sån
Det där är fränt, inte varje dag man hittar nått sånt i skogen.
Jo det var riktigt intressant att kika och peta lite grann! Mycket roligt att fota också, hann tyvärr inte ta alltför många bilder innan kameran gav upp surt nog! " Sätter i nya batterier innan jag åker då jag inte hann ladda kameran, självfallet stressad som man är slänger man i gamla batterier -_- "
Det där är fränt, inte varje dag man hittar nått sånt i skogen.
Jo det var riktigt intressant att kika och peta lite grann! Mycket roligt att fota också, hann tyvärr inte ta alltför många bilder innan kameran gav upp surt nog! " Sätter i nya batterier innan jag åker då jag inte hann ladda kameran, självfallet stressad som man är slänger man i gamla batterier -_- "
Kan jag förstå, ja passa på att ta kort innan några myndigheter eller andra idioter får nys om var den står. Dom tycker ju att allt är miljöfarligt nu för tiden, tyvärr
Kan jag förstå, ja passa på att ta kort innan några myndigheter eller andra idioter får nys om var den står. Dom tycker ju att allt är miljöfarligt nu för tiden, tyvärr
Ah skall upp någon dag när solen gör sig som bäst också! En liten extrabild också! Göre sig redo för krig? Jajemen!
Just ja, höll på att glömma. Hittade ett RIKTIGT skogsvrak efter vägen också! Svårt att urskilja vad det var, men men ett par funderingar och en närmare kik på huven påminde det om en Saab 90! Någorlunda redigerad bild för sakens skull.