Uppdatering: LambodörrarTjo nu har jag hunnit vara en dag i garaget dom senaste två veckorna
bilr inte mycket klart i den här takten men men vad ska man göra när man inte har tid.
Jag kände att sätta sig och slipa + spackla den enda dagen jag hadde att bygga var inte aktuellt så nu har jag bestämt mig för att gå vidare och börja med dörrarna
För att kunna se om allt passar med dom nya dörridorna innan jag byggde dom så behövde jag montera lambodörrarna
så här är lite bilder på det.
Första jag gjorde var att ta bort dom gamla gångjärnen, det fans lite rost under dom så jag tog och slipade bort rosten och sprejade på lite rostskyddsfärg innan jag monterar dom nya gångjärnen
Hehe blev inte så många bilder på själva monteringen eftersom det i princip bara vara att skruva fast 8 bultar
Jag gillar modellanpassade gångjärn, så fruktansvärt simpelt att montera
dit med dämparen, jävlar vad starka dom små rackarna är
Då så nu var dörrarna på plats och fungerar klockrent, lite små justeringar kvar men dom tar jag inte förens efter bilen är lackad eftersom dom måste bort medans den lackas ändå
Helt sjukt enkelt att montera tycker jag, bra passform, stadiga gångjärn helt klart värt högsta betyg från mig
Jag kommer fortsätta att ha ont om tid så ni får troligen vänta ganska lång tid på nästa uppdatering men jag hoppas att jag får mer tid att jobba med bilen om någon månad.