En liten uppdatering då, blev mest småpyssel idag då jag fastnade i bilen och matade skivor i en timme eller två. Kul var det! Basen är väl inte den mest korrekta och spelar mest djupbas, men med färdig låda som är tät mot skuffen samt en eller ett par frontsubbar så är nog det problemet löst.
Tog ett par nya bilder idag med riktig kamera, täcklocken passade då på båda sidor med rören på plats. Härligt!
(Ignorera kabelsalladen, det är tillfället tills lådan är klar och hatthyllan är på plats igen)Letade lite skrammel sen och tror mig äntligen ha hittat det som stört mig i två års tid! Ska dit med nåt skumgummi eller nåt också så det blir stumt och fint.
Sen så lekte jag lite med oscilloskopet, ville se när det började dista och varifrån störningarna kommer. Huvudenheten var det då inga problem med, full volym (35/35) och 50Hz ton ger det här resultatet när man mäter på lågnivåutgångarna.
I med signalprocessorn och upp med volymen även där på max (35/35) och 50Hz ton ger det här resultatet på utgångarna.
Mäter sen ut från steget, utan att skicka nån signal (men det är inkopplat till processorn).
Med volym 30 på HU och 25 på DSP (signalprocessorn) så börjar signalen att klippa, tur man aldrig spelar så högt.
Med full volym på både HU och DSP så ser det inte kul ut ut från steget, blir en väldans massa klippning!
Verkar alltså som att störningarna kommer från steget, ska undersöka vidare i morgon och får förhoppningsvis Ai-Net kabeln då också. Ska även ta och byta lågnivåkablarna mellan processor och steg. Strömförsörjningen till DSPn ska även den ses över, har använt mig av en originalmatning nu då det var enklast så när man "bara skulle testa". Ger mig inte förräns jag har hittat störningarna!