Nu har jag äntligen börjat komma någonvart med detta projekt så tänkte jag lägga upp en projekt tråd.
Jag köpte bilen för två år sen i april, den sommaren fick jag den körbar och besiktad och åkte med den som bruksbil hela sommaren.
Jag började renoveringen i oktober 06, sedan dess har jag lagat all rost som fanns på bilen.
Planerna med bilen är att få den i ett fint originalskick.
En bild på bilen när jag precis har köpt den:
26 april 06
Det var fyra lager lack/färg på den som var både rollad och penselmålad, så det var omöjligt att slipa bort, fick skrapa bort det med rakbladsskrapa(klickskrapa)
Golvet på förarsidan:
Tröskeln:
Reservhjulsbaljan före och efter:
25 juni 07
Efter att jag kommit en bra bit på väg med rostlagningen och påbörjad spackling/slipning, blev bilen påkörd i garaget av en som också hyrde in sig i samma garage. Skärmarna, huven och all inredning hade jag ställt en meter bakom bilen så allt blev oandvänbart. Det tog lång tid innan det ”löste” sig med försäkringsbolaget och jag kunde hålla på med bilen igen
Efter mycke letande efter nya delar hittade jag en reservdelsbil på blocket i slutet av juli, som jag har plockat en del grejer ifrån.
Hade mycket kul med den celican den sommaren.
Den nya huven från reservdelsbilen:
Efter blästring:
På hösten 07 flyttade jag bilen till mitt nuvarande garage, nu är i stort sätt alla skador reparerade och all rostlagning klar.
Nu håller jag på och förbereder bilen för lackering.
Mitt mål är att jag ska få den helt klar till sommaren 2009