Startar en liten projekttråd för bygget för den som är intresserad att följa den! Kommer uppdatera både bilder och info när tiden tillåter!
Så här illa såg det ut när man öppnade huven i början på oktober!
Här lyfter jag ur gammla 325spisen som iceman19 kommer att ta väl hand om:)
M50B25 motor har fått plats i garaget...
Så här äcklig blir en motor om man kör bilen åretrunt utan skyddsplasten mot stänk mm under fronten...aluminiumen ärjar och blocket rostar...
Börjat uppfräschningen....
Efter att dethär kortet togs blev det att plocka isär och bort med ventilkåpan igen för jag blev inte nöjd med finishen....så det blev att slipa ner, lacka om och lägga en massa klarlack...
Här däremot är de mer nice...dåligt kort då men..och ja...ventilkåpsbultarna ska bytas...
Nu börjar motorn bli en motor igen...har haft isär alla kablar i stammen mm oxå och isolerat om dem för de va så skitiga...
Nu har jag genomgått operation "Rost Bort!!!" och börjat sprayspackla och grunda... Bara batterifacket kvar men de ska tas lite senare....
Motorrummet lackerat...
Var tvungen att bara prova servon för att få lite nyanser... Framvagnsbalken är som synes röd, och det kommer länkarmarna oxå att bli sedan blir fjäderbenen och alla detaljer silver....tänkte först bara lacka framvagnsbalken men nu har jag bestämmt mej för att ta ned hela framvagnen och fixa till allt....blir nog en riktig färgklick motorn oxå när den kommer i...servon kommer för övrigt från en E36 som gjorts om lite för att passa E30 så nu krävs inte lika mycket snurrande på ratten för att svänga...
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Nu lite små uppdateringar!
E36 Servon med kortare slaglängd monteras ihop
Växellådan och motorn ihop monterad....det borde innebära att den snart är på plats;) ska bara montera fast bromsservon, (som ja för övrigt fått modifiera för att få plats med) samt huvudbromscyllinder sedan är det dags;)