Tycker inte att du ska byta till 93 bagagelucka. Tycker att 900ans är mycket snyggare! så slösa pengarna på ngåot annat istället
Mycket fint projekt för övrigt alltså! Grymt snygg bilen blir
Kolla mitt Projekt: SAAB ng900t - "devil eye project" Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Ser bra ut. Men lackningen av huven blev inte alls bra. Var bättre innan. Hade nog passat bättre med samma blåfärg som tygtaket.
Kjolpaketet kommer att bli snyggt. Det hade passat fint med höga aerokåpor på sidorna som 900 ng aero hade.
Menar du i silver, eller? Det matsvarta e gjort med sprayburk för att se om det blev som jag tänkt mig INNAN jag lackade seriöst. I verkligheten e det inte många som ser att det e lackat med burk... Det finns en filmsnutt när bilen rullar ut ur garaget med taket NERE. Då ser du att allt det svarta hänger ihop runt sittbrunnen o ner över fronten. Ger oxå en tanke om varför det blå taket stör. Blå huv passar inte alls!
Tanken e en hellack senare med kittet o då får vi se vad det blir
Det finns även spikade idéer som inte kommer förrän till våren som kommer att förändra färgsättningen.
Har testat i PS att modda sidorna upp till sidolisten som på og900. Tycker inte det blir bra. I Tyskland finns det en Saabmodell med såna sidopaneler original. Heter 900 aero har jag för mig. Ser muppig ut...
Såg fint ut på filmen där. Det blir nog bra det där. Har du vattenslipat huven något efter lack? Går det inte att färga cabben då? Borde väl gå med samma färg som man färgar tyg med?
Tycker 900 ng aeron är rätt så fin jag. Men smaken är ju olika.
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
När jag hade plockat bort original ic såg såg jag direkt att missat nått: röret till oljekylaren! Storleken på nya ic´n va en liten chansning då den egentligen e lite för bred men det ska nog fixa till sig.
Här syns röret till oljekylet som sticker ut. Tur man har trådlöst i garaget så det går fort att leta upp nya prylar
Håller på att rita på fästen till ic´n o fundera ut hur oljekylningen ska lösas. Hade varit bra om röret på original oljekylare kunde lödas om o riktas neråt. Annars får det bli en ny eftermarknads.
11 veckor sedan senaste update!? Det måste jag göra nått åt Det har inte varit mycke att raportera från garaget. Beställa prylar o logistik e ju inte mycke o skriva om. Har dessutom varit sjuk, jobbat som en idiot, byggt på lilla huset....
Så...
Hämtade Viggenpaketet från lackeraren i dag. Supernöjd med resultatet
Mmmm
Äntligen i rätt färg
Kom några paket i går oxå:
Mer sillicon...
Ny oljekyl o nya slangar
Har flyttat tutan för att få plats med oljekylet:
Omplacerad
Börjat skruva ihop IC'n
Saknar bara en slang o ett par rör bitar. Ett nytt fäste till IC'n e på g oxå. Har gjort några andra små justeringar oxå men dom håller jag lite för mig själv tills vidare