Känner nu att det är dags för en projekttråd om nya bilen med, en Volvo S60 2,4T årsmodell 2001.
Då S70in (Isak90) fick ett tråkigt avslut införskaffades en S60 2,4T. Jag har då lite planer för denna men just nu har jag en väldigt begränsad ekonomi då jag studerar på högskola.. Men jag gör så gott jag kan Info om bilen -2,4T Lättrycksturbo -5 växlad Spaceball -Cosmosblå metallic -Lågt sportchassi -Elfällbara nackskydd bak -Larm med nivåsensor -Integrerad telefon -Laminerat glas -Fjärrkontroll i ratten -STS-antispinn -Innerbackspegel, atutomatisk avbländning -Elbackspeglar med markbelysning -Volvo larm -Färddator -Farthållare -Elmanövrerad förarstol med 3-minnen inkl. backspeglar -Läderratt -Beige helskinnsklädsel med sportstolar fram -Airbag passagerare -Spoiler dimljus -Klimatanläggning ECC -Stereo HU-803 med 4CD-växlare -Premium sound 13st högtalare + förstärkare -RTI navigation med TV -Backsensor -Avtagbart drag
Det som komma skall (plånboken bestämmer allt )
-19" R från s70in [X] (nya bakdäck e där också, 235/35) Nu även lackade i Titan! -17" Volvo Amalthea med Friktionsdäck 215/45-17 [X] -Garaget dekaler [X] -TPC-dekal i framrutan [X] -Facelift xenon-lyktor [X] -Vinge [X] -Ögonlock [X] -Racimex R-front [X] -Add-on läpp till bakkjolen, uttagför twinpipe [X] -Sportpaketets sidokjolar [X] -Lacka dörrlisterna i bilens färg [X] -Lacka om taklisterna [X] -Polering [X] -Ev. någon trimning [] -Öppet luftfilter med avskärmning (JR) [X] -Bygga avgassystem med ett 5" utblås på varje sida [X] -Sänkning (köpt en 30mm (35?) som ska på till våren-11) [/] Kommer på om de finns utrymme för det -Byte av bussningar i länkarmarna [X] -Byte av handbromsbackar [X] -Måla bromsok (röda) samt nav (silvriga) [X] -Byta övre motorbussning [X]
Planer inför 2011: -3" downpipe med sportkat [/] (Hemma) -Nya sidospeglar (med eller utan blinkers) -Klarglas-bakljusen (2005-2010) -Laddtrycksmätare i kåpan mot sidospegeln (förarsidan) -Oljetrycksmätare i kåpan mot sidospegeln (passagerarsidan) -Passa in fronten lite bättre (finns en och annan glipa, då framförallt under lyktorna) -20" Fälgar (Dotz roadster eller liknande med polerad kant och centrumekrarna lackade i titan) (På is) -Eventuellt ett litet basbygge i skuffen samt voltmätare -Uppfräschning av motorrum -Lack av alla kåpor (Titan) [X] -Lack av tryckrör eller eventuellt bygge av ett nytt i rostfritt med silikonslangar -Silikonslangar (svarta) -Kåpor över fjäderbenen ifrån S80 (om jag inte minns fel) -Och sedan putsa upp mycket gammalt så att allt ser fräscht ut
*Edit: -Takvinge från Realcar modell Iridium ska på också
Är ej helt klart utan det beror helt på vad pengarna räcker till, men mål kan man ju alltid ha
Detta hände för några veckor sen.. Jag råkade slå i kompisen när han stod på en parkering, jag fick sladd då jag tagit kurvan för snävt Så där satt man i bilen och såg att den gick sidleds rakt in i kompisen..
Detta ledde till utbyte av dörr samt tröskel.. Sedan lackades framskärmen och båda vänsterdörrarna. Jag la till vänster bakskärm och hela andra sidan då det var några parkeringsskador där utav tidigare ägare..
Alltså lackades båda sidorna om
Bilder på när allt vart fixat med vinterdäcken på:
Här syns en liten skillnad på lacken mellan huv och skärm.. Huven ska poleras upp;)
Detta hände för några veckor sen.. Jag råkade slå i kompisen när han stod på en parkering, jag fick sladd då jag tagit kurvan för snävt Så där satt man i bilen och såg att den gick sidleds rakt in i kompisen..
Detta ledde till utbyte av dörr samt tröskel.. Sedan lackades framskärmen och båda vänsterdörrarna. Jag la till vänster bakskärm och hela andra sidan då det var några parkeringsskador där utav tidigare ägare..
Det där var ej någon vidare bra början på en ny bil med tanke på hur den gammla såg ut Nu får du allt hållas på rak kurs ..... å hoppas all lycka till den nya bilen
Ser bra ut, vad är tanken med den egenbyggda fronten? Något som liknar en R-front eller? Fortsätt så, kommer fortsätta följa projektets gång
Tack Njaa, det var inte första tanken.. Jag tycker att fronten med volvos sportpaket är lite för rund. Så jag tänkte bygga på original lite nertill och fixa till luftintag m.m. Man kan kanske säga en blandning av R-fronten, sport-läppen och heicos sportläpp.. (Något liknande volvo_emil fick till på sin)
Det där var ej någon vidare bra början på en ny bil med tanke på hur den gammla såg ut Nu får du allt hållas på rak kurs ..... å hoppas all lycka till den nya bilen
Nää det var det inte var inte alltför glatt här hemma eller..
Hehe det ska jag göra, kör jävligt lugnt i snö nu iaf! Tack
Jag satte på ett öppet luftfilter som jag hade liggandes hemma, de satt en gång i 940n. Tanken är att det ska bytas ut till ett större och lite dyrare. Men just nu tillåter inte min plånbok de och då får detta sitta så länge.
Ger ett litet härligt mullrande insugsljud och ett lagom pyys när trycket släpps
Just nu ligger det bara ner i original luftburken men den avskärmningen som jag har kvar sen s70in ska troligtvis hitta dit sen
Motortvätt ska göras mer fram på våren så den ser fin ut