Iaf... Fick för mig att montera ett förstärkningskitt på cabmotorn. Reparationen jag gjorde förra sommaren höll inte så jag beställde ett speciellt kitt som fanns hos Saab. Kostade 60:- så det va inte så farligt ....lite fixande att få dit bara...
Här bakom sitter motorn...
När jag plockade ut prylarna så såg jag att den här knuten hade gått sönder, sprinten har gått av. Får fixa det på måndag
Löste problemet med universalknuten med hjälp av en rörsprint. Plockade ihop allt i bagaget i dag med cabmotor o klädsel. Efter en del strulade så verkar det fungera igen
Taket nere igen Längtar ut i solen...
Har även fått tag i en täck kåpa till draget så nu ser det snyggt ut där oxå
bilen ser bra ut.. var tveksam till den svarta huven... men ju mer jag tittar på den ju mer gillar jag de. De du däremot borde göra är att lacka listerna framför bakjhulen i samma färg som bilen...
Lite irriterande att inte kunna ta ut bilen o köra när det e så grymt fint väder.
Har fått en massa nya idéer på hur en del saker ska se ut när det e klart. Oxå funderat på att inte ta ut bilen alls i sommar utan fortsätta jobba på den o vänta tills nästa år...
Rubriken e gravt missvisande för här rullar ingenting nånstans.
...om man bortser från en o-ring som rullade in under bilen o som jag inte har hittat än...
Fick för mig att skruva loss turbon för att kunna "vrida" den vilket förde med sig att grenröret åkte av o femtioellva andra slangar, rör o kopplingar bara för att konstatera att det skulle inte funka som det va tänkt.
Suck...
Just nu e det inte mycke som sitter där det e tänkt att det ska sitta där fram
Bilen har inte så hög prioritet heller. Måste bli färdig med huset först. Halva badrummet kvar där.
Väntar på ett paket med hårdare bussningar till chassiet från EXD som blivit l i t e försenade.
Har oxå planerat att hämta lite annat nu till helgen som ska på bilen ... om det nu inte skiter sig totalt. Hoppas allt finns som jag behöver...