2933
Sök

Swedeguard SG4000C krångel

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Tjenare.

Någon som är kunnig inom dessa larm system?

Mitt larm bråkar lite.

#
Bilen tjuter inte alltid till när man låser/låser upp, endast ibland. Men blinkar alltid.
#
Ska sitta en nödbrytare någonstans i bilen, vilka kablar från styrenheten är det jag ska följa för att hitta den? (om det nu finns en, hittar verkligen ingen i bilen)
#
Hur ställer jag om känsligheten på larmet, min är så känslig att den går igång om det haglar ute, eller en traktor kör förbi.
#
Hade en gång ett kopplings schema, men hittar det inte längre (på internet en PDF fil att ladda ner)
Någon som vet vart jag hittar denna?

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (10 september 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Kolla med Lonefox, han sitter på info.

Finns han här på garaget?

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare

aaah, där var dom. Tackar så mkt.

Mar PM` at lonefox då jag hittade en gammal tråd om detta larmet och han sa att han satt på manualen till en sådan big_smile

Mvh Tommy

1 Inlägg
14 juni 2009
Hej te_wik. Jag är glad att du också för ett tag sedan ställde fråga beträffande Swedeguard, jag har nämligen samma problem nu. Ibland fungerar aktivering/avaktivering av larmet...och sedan står man där som en idiot i detta djävla larmandet som inte går att stänga av...och idag öppnade jag bara huven och bröt strömmen i batteriet. Men nu bytte jag batteri till själva radiosändaren i nyckeln...! Det hjälpte då inte, och har du ett bra råd till mig, eller skall man behöva byta ut hela systemet?...Det kostar väl skjortan?

/Carl

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 juni 2009
Trådstartare
Carl360 skrev:
Hej te_wik. Jag är glad att du också för ett tag sedan ställde fråga beträffande Swedeguard, jag har nämligen samma problem nu. Ibland fungerar aktivering/avaktivering av larmet...och sedan står man där som en idiot i detta djävla larmandet som inte går att stänga av...och idag öppnade jag bara huven och bröt strömmen i batteriet. Men nu bytte jag batteri till själva radiosändaren i nyckeln...! Det hjälpte då inte, och har du ett bra råd till mig, eller skall man behöva byta ut hela systemet?...Det kostar väl skjortan?

/Carl

Tjenare.

Jag har då inte haft problem med att aktivera/avaktivera i min bil.
Den går igång alldeles för enkelt (haglar ute, traktor kör förbi osv) men jag lyckas då alltid avaktivera det.

Du ska ha en huvudströmbrytare någonstans i bilen för larmet, så står det iaf i manualen.
Jag har inte hittat någon i min bil, men har iofs inte följt kablarna från centralen ännu.
Därifrån ska det vara enkelt att släcka av larmet ifall nu fjärren skulle ge upp.

Mvh Tommy

Sök