Hej hej alla glada!
Här kommer de lite fler bilder. En laddtrycksmätare kan ju vara bra och kul att ha i en bil som har turbo. Eftersom det inte fanns någon original i instrumentpanelen så var det inte så mycket att fundera på, den skulle fast i A-stolpen
Jag föll för en Prosport mätare från realcar och a-stolpehållare i kolfiberlook modellanpassad för saab 9-5 från speedparts. Båda passade fin fint efter lite lirkande vid högtalargallret.
Efter lite letande här på garaget och STCS forum så fann jag en riktigt bra guide över vart man kunde ta ström och trycket ifrån. Strömmen är tagen från ljusvredet för instrumentpanelen vid strömställaren så att allt har samma ljusstyrka.
Sen var det vakumslangen som skulle dras från motorn in i kupen.
Började med att leta ingångar genom torpedväggen och fann två st under plasten vid torkar-armarna.
Bort med vindrutetorkarn och lossa plasten på hörnet.
Petade bort ena pluggen med skruvmejsel.
Peta upp en liten gång genom den isolering som finns i väggen och var försiktig så du inte har sönder nått av allt el-härj under
Peta ner en lång ståltråd från motorutrymmet in i kupen genom isoleringen,tejpa sedan fast vakumslangen runt tråden och dra tillbaka allt genom isoleringen och in till motorutrymmet.
På med t-kors på vakumslangen och sen på bilens vakumslang. Jag hörde efter med saab innan jag gjorde detta för att veta att ja klippte rätt slang, och de sa att det var därifrån de brukar testa laddtrycket under service. ( Denna bild är ej tagen av mig)
Sen var de bara att montera tillbaka allt
Typ