Bilbekämpningan har lyckats!Dagen B var kommen, magnetreflexerna monterades utanför hallen.
Sen väntades det bara på att bli insläppt.
Det gick ju rätt hyfsat, han gnällde lite på att man inte fick ha fjärrljus åt sidorna (måste vara arbetsbelysning), men jag sa bara att de inte var inkopplade.
Väl inne i bilen igen började han kladda med mina knappar.
Jag hojtade åt att han att han ska ge fan i strömbrytarna. Men han hade redan hunnit fingra för mycket och sett att framljusena gick att tända utan att helljusen var igång.
Fick en tvåa på "
fjärrljus, felaktig funktion".
Ok, lungt så länge, det köper jag (just nu har jag "ingen funktion", alla relä är urkopplade istället).
Lite justering av halvljuset bara, sen hittade inte nåt annat att klaga på, han tittade dock en extra stund på jeepdunkshållaren, men kunde inte komma på nåt att klaga över.
Men det trista, för min del var ju att bilbekämpningen faktiskt sköter sig, och allt som står i deras makt för att ta bort trafikfarliga bilar från vägarna.
Min blev en sån....
Jäkla oflyt, ett kort bromsrör var rätt rostigt, men vafan, skulle det tvunget det smälla av inne i hallen eller? Så jävla typiskt!
Hade varit skojigare med en tvåa för rostigt rör, men nu blev det en trea och spanska flaggan direkt. Inga bromsar på bilen.
Jaja, bara att ringa runt efter nån som kunde ta med en transport o hämta mig, det löstes efter ett tag, sen var det bara att vänta i bilen i fem timmar....
Dessutom small ena handbromsvajern av när jag skulle flytta på bilen efteråt (enda bromsen jag hade).
Nåja, väl hemma vid 18 tiden så var det bara att byta grejerna.
Ett nytt fint bromsrör snickrades ihop o monterades. Och varde broms så blev där broms...!
När jag ändå höll på så kom min kompis Pringles o chipsade mitt högra bakhjul, 100hk plus nu, går som fifan!
Imorgon är det jag som hänger på låset för en efterkontroll!