Skaffade mig en 142:a igår som skall ses över och renoveras.
Följande kommer att göras:
*Renovera framvagn & bakvagn *Få bort ALL rost *Slänga på en ny lack, ev. blanksvart med pearl *I med 2st sportstolar utav äldre modell *Nya fälgar och däck *Ev. bygga bur *mm. mm.
Alla tips är välkomna, även om ni sitter på en drös delar, just nu söker jag framskärmar, huv och baklucka i glasfiber! Börjar med lite bilder på utsidan...
En drös med bilder på undersidan av bilen samt en bonusbild på insidan
Sen det kanske viktigaste, motorn
Info om motorn:
*B18 uppborrad till 2.0L *Steg 3 topp som är planad 3mm *V90 kamaxel *Enkel strombergare *Alu fördelare *Lättat svänghjul *2½" Avgas *Starkare kolvringar
Over and out tills vidare, hoppas projektet uppskattas utav er!
Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Tack för kommentaren Strandberg, hehe aa nu gjorde du det Mycket bilder och galna idéer kommer kan ja lova, halva nöjet är ju att fota, tänk att få visa sina barn detta sen
Har börjat plocka ned fronten nu, inte så mycket rost som jag först trott. Imorgon rivs även framvagnen ned!
Men den såg ändå inte så farlig ut där fram som de brukar göra, annars brukar ju huvgångjärnsinfästningen och allt fram till fronten vara kass, så den är nog inte så eländig ändå Skenet kan bedra som man säger Tycker fortfarande lacken är lite lik min
Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Men den såg ändå inte så farlig ut där fram som de brukar göra, annars brukar ju huvgångjärnsinfästningen och allt fram till fronten vara kass, så den är nog inte så eländig ändå Skenet kan bedra som man säger Tycker fortfarande lacken är lite lik min
Värmer å höra
Den är faktiskt väldigt fin tycker jag.. lite kärlek så blir den tipp topp! njae, den är rollad :p
Kunde inte sova så vad gör man.. åker till verkstan så klart å skruvar Framvagnen är snart nere på backen Känns skönt när det varken är sönderrostade bultar eller runddragna skruvar
Framvagnen nästintill redo för nedlyft Ingen av bultarna har suttit fast ens.. allt är lossat med handkraft, tycker det är väldigt bra för en så pass gammal bil!
Har lossat styrstag, bromsrör och diverse annat krims krams..
Måste även tacka min far (Kenth66 här på gorg) för allt han lärt mig - utan kunskapen från barnsben så hade jag aldrig fått detta underbara intresse!