2919
Sök

Motorbyte Sierra, frågor

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
#1
Hoppas ngn kan hjälpa mej få svar på detta nu.

Ska byta motor i en Sierra -83 (2.0GL, förgasare) då den gått lite trasig roll
Hursomhelst. Tänkte slänga i en insprutare medans jag liks är i farten.

Så min fråga är; Passar växellådan ifrån 2.0:an till en (SOCH)insprutningsmotor?
Eller måste jag ta den oxå, och isåfall, kardanaxeln? För lång eller för kort?

Och finns det ngt annat jag borde tänka på? Skippa allt skit om besiktning och blablabla.

Danke!
Senast redigerat av LeafBox (12 april 2010)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
#2
Hörni, ni var inte till mkt hjälp heller tongue

Ingen ifrån Skogenracing som kanske vet?
Ngn måste ju veta, kan ju inte vara första gången det görs roll
Senast redigerat av LeafBox (7 mars 2010)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

4 682 Inlägg
8 mars 2010
#3
Jag kan med 99.9 procents säkerhet säga dig att de passar, men du kan fråga här för säkerhets skull: http://www.fordclubsweden.se/forum/

Old School Ford
600 Inlägg
8 mars 2010
#4
Om vi snackar 5 växlad låda från en motor med enkel kamaxel så passar dom alla årsmodeller. Menar vi Dubbelkam så äre MT75 som sitter där och de passar inte på SOHC

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
#5
Jag vet inte vrf jag tog 3hundra år på mej att svara men tack så mkt för svaren tongue

Ngt annat jag borde tänka på när jag slänger bort förgasarmotorn i förmån för insprutare?
Tkr det bara borde vara att hinka i och se till satt jag får hela kabelhärvan med oxå.

Am I right? O_o

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
#6
Jag hjälper folk i framtiden genom att svara mej själv.

Allting är bolt on , och här är en liten guide för hur man kan dra elen.
http://www.fordclubsweden.se/forum/show … hp?t=16976

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
#7
Kom att tänka på en sak, som är ganska basic så det borde vem som helst kunna svara på.

Förgasarmotorn, har inte den soppapumpen framme vid motorn?
Hur gör man med det för insprutet?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
#8
får svara mej själv igen för dom som i framtiden vill göra samma konvertation.

Man tar med sej huvudpumpen ifrån en insprutare, den som är monterad under bilen.
Eller så kan man ta vilken annan sånn pump som helst, tex ifrån en 740

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968


Sök