Angående: Aftonbladets streetrace-artikel

Muttley
30 maj 2010 ·

Drfrasse skrev:
helt otroligt att vissa tar det man säger ibland så hårt! inte en chans att ja tar min bil till Malmö o får den uppbränd.. eller som min mammas fall punkade däck av några ung-jävlar?

hur menar du då? att du skulle ställa bilen på rosengård medans du är på meca??

Calleklutt
30 maj 2010 · 241 Inlägg

Grejjen med streetrace är charmen med de. Att åka runt en lördag natt och köra tills polisen kommer. Sen drar man vidare till nästa ställe osv. Mycket roligare än att stå och kolla vid en bana kl 5 på en eftermiddag..

BMW 335i Coupe "BurgerTuning" (2007)
Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
30 maj 2010 · 1 035 Inlägg

Bullet--- skrev:

Drfrasse skrev:
helt otroligt att vissa tar det man säger ibland så hårt! inte en chans att ja tar min bil till Malmö o får den uppbränd.. eller som min mammas fall punkade däck av några ung-jävlar?

såntt kan hända i vilken stad som helst i sverige, aldrig haft några problem med något sånt, bott i Malmö hela mitt liv.

ja landskrona e inte heller mycket bättre men vi brukar dock ej va där ofta. men det ja menade var att alla tar allt för hårt här på garaget men strunt i detta nu och tillbacks till tråden

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Skagersten Streetracer
30 maj 2010 · 80 Inlägg

hej.Jag skulle gärna vilja vet var det går att få köra en Streetracestege lagligt som vissa här på forumet påstår.
Den enda lagliga streetraceliknande tävling som jag har varit med om var txm-cupen,men denförsvann för massor av år sedan.Vill man köra en stege så är det bara gatan som gäller.
Jag skulle jättegärna också vilja veta vilka olika lagliga tävlingar som det syftas på vid påståendet att man kan köra varannan helg om man vill.
var god plocka fram dom så att jag kan köra med min bil.obs bor i hallsberg och vill inte köra längre än 20mil.
det enda jag kan komma på är moholmen 17juli.
mvh Stefan,en gammal streetracer som gärna tävlar så ofta tillfälle ges.
ps.det byggdes en fin stripp i Lindesberg och vi alla gasglada här i trakterna blev glada för där skulle vi kunna köra lät det i början men tyvärr i så satte byråkratisverige stopp för det och dom får bara dispans att köra några fådragracetävlingarper år,så där vart det tji.

Volvo s60 "Autotech 610hk" (2001)
BMW 633csi "Bad to the bone.Elak sleeper." (1977)
Stefan Varberg Supraman
30 maj 2010 · 2 300 Inlägg

Tro tusan att tidningarna skriver som dom gör.
Det e ju ytterst ovanligt att någon som har insyn pratar med tidningarna kanske rent av bjuder med en under en kväll så dom själva får se vad som händer och vad folket själva säger.

Om de fanns några som gjorde detta tror jag allmänheten skulle förstå bättre.
Nu blir dom bara matade med de poliserna säger.

Streetrace e i allmänhet ganska säkra men sen förekommer de oftare än vad man vill att det brister i säkerheten, vanligast e att publiken är för nära banan
eller vad tycker ni e dom största grejer ni ororar er för när det gäller så att ingen skadas?

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang