2768
Sök

Stoppa fart kamerorna.

Ung och dum
23 Inlägg
25 oktober 2006
Trådstartare
Tror inte någon redan har skrivit eller lagt upp länk till det här innan, men skriv på den här protest listan ifall du vill ha väck dom. www.stoppafartkamerorna.nu
Redan uppe på 12000 pers! Mer info finns på sidan.

Muttley
25 oktober 2006
varför ?? de räddar ju liv. så självklart ska de sitta där

355 Inlägg
25 oktober 2006
tkd_rille skrev:

Håller med....

Mvh Jonas

Mvh Jonas

533 Inlägg
25 oktober 2006
Biskop_Audi skrev:
Tror inte någon redan har skrivit eller lagt upp länk till det här innan, men skriv på den här protest listan ifall du vill ha väck dom. www.stoppafartkamerorna.nu
Redan uppe på 12000 pers! Mer info finns på sidan.

Gôtt första inlägg på forumet!! Liksom lägger nivån direkt va´....

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

1 639 Inlägg
25 oktober 2006
Skaffa en navigator som klarar att varna för fartkameror så slipper man va nervös... Köpte mig en så nu är det bara att blåsa på tills den varnar, hehe

Tror inte dom lär ta bort dem hur många som än skriver på !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

1 639 Inlägg
25 oktober 2006
tkd_rille skrev:

Har du något konkret exempel ?

Säger som Homer... *doh*

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Ung och dum
23 Inlägg
25 oktober 2006
Trådstartare
psittacus skrev:

Blir inte direkt sårad av vad folk tycker om mig på ett forum.
Varför jag vill att dom ska väck?
För att dom kostar pengar. Och kan man inte köra fort utan att krocka ska man inte ha körkort.

Muttley
25 oktober 2006
Kamerorna gör ju så att sådana snorungar i 18-20 års ålderna kanske fattar att "oj just ja hastigheten" när de får hem lapp med indraget körkort. (menar inte alla)
men liksom hastigheter är ju till för att följas och därmed behöver vi ju faktiskt dessa skåp, blir man tagen så har man ju gjort fel.

och du som skapade tråden som skrev   
För att dom kostar pengar. Och kan man inte köra fort utan att krocka ska man inte ha körkort.

varför ska man köra fort ??? man kan hålla hastigheterna och visa att man är en bättre förare än vad du är tillexempel.

533 Inlägg
25 oktober 2006
Biskop_Audi skrev:
psittacus skrev:

Blir inte direkt sårad av vad folk tycker om mig på ett forum.

...och han följer upp med ett lika gôtt andra inlägg.....!!

Välkommen till garaget och du, här behöver du aldrig känna dig sårad av vad andra tycker.

Ung och dum
23 Inlägg
25 oktober 2006
Trådstartare
tkd_rille skrev:
varför ska man köra fort ??? man kan hålla hastigheterna och visa att man är en bättre förare än vad du är tillexempel.

Jo, men kan va kul att dra på ibland. Och inte ligga och smyga i 90, upp till var och en.

Startade inte denna tråden till hopp på att alla skulle hålla med mig. Alla har sina argument, vi är en demokrati, men dom som inte är kapabla till att göra inlägg förrutom "du är fan dum, din noob" etc. kan vara snälla att inte kommentera så länge ni inte har något bra att säga.

psittacus skrev:
[Välkommen till garaget och du, här behöver du aldrig känna dig sårad av vad andra tycker.

Tack, tongue.
Senast redigerat av Biskop_Audi (25 oktober 2006)

4 571 Inlägg
25 oktober 2006
Antingen slutar ni tjafsa eller så låser jag tråden.

Ok?

Muttley
25 oktober 2006
Men då säger jag så att kamerorna är bra i syfte att.
*Säkrare trafik.
*Mindre stress i trafiken.
*Trafiksäkerhet.
*Lägre hastighet.

Den sidan du har lagt upp här också tar ju upp massa överextrema exempel.

sorry om jag tjaffsa men nu gav jag min åsikt.

Medlem 5280
552 Inlägg
25 oktober 2006
tkd_rille skrev:
*Säkrare trafik.
*Trafiksäkerhet.
*Lägre hastighet.

Tycker inte nått av det du skriver stämmer.
Dom som har brottom har ännu mer brottom när det är kameror för då ligger vissa grupper o kör i 85-80 ibland ner till 70-75. Och det är då folk blir trafikfarliga, Ska om till vilket pris som helst osv.
Sen så blir det en väldigt ojämn hastighet pga att vissa tror att dom kör för fort och tvärnitar istort sett. Lägre hastighet vid kameran kanske man sen så ligger dom som är stressade i max hastighet.
Och hur många är inte stressade i dagens samhälle?!?!

Muttley
25 oktober 2006
ScottaN skrev:
tkd_rille skrev:
*Säkrare trafik.
*Trafiksäkerhet.
*Lägre hastighet.

Tycker inte nått av det du skriver stämmer.
Dom som har brottom har ännu mer brottom när det är kameror för då ligger vissa grupper o kör i 85-80 ibland ner till 70-75. Och det är då folk blir trafikfarliga, Ska om till vilket pris som helst osv.
Sen så blir det en väldigt ojämn hastighet pga att vissa tror att dom kör för fort och tvärnitar istort sett. Lägre hastighet vid kameran kanske man sen så ligger dom som är stressade i max hastighet.
Och hur många är inte stressade i dagens samhälle?!?!

mjo de är ju synd att man inte kan ge sig ut i tid. hmmm
visst kamerorna är dåliga ibland men mycket bra ofta. Men vore bättre om vi har trafikpoliser där.

Medlem 5280
552 Inlägg
25 oktober 2006
Så jävla jobbigt när man ligger med farthållaren på prick 90 o ändå tar in på folk och får sen ligga o höja o sänka farthållaren hela tiden =/

533 Inlägg
25 oktober 2006
Saxat och stulet från en undersökning vägverket och NTF gjorde helt nyligen:
Om hastighetsöverträdelserna skulle minska så att medelhastigheten på alla vägar i landet sjönk med 3 procent skulle cirka 60 liv kunna räddas per år.
Dessutom skulle koldioxidutsläppen minska med minst 200 000 ton.

På de sträckor det finns trafiksäkerhetskameror har man nått bra resultat och fått en hastighetsminskning med drygt 10 procent. Detta visar på nyttan av övervakning med kameror för trafikanternas liv och hälsa.

Sen kan man alltid hålla med en och annan i tråden om att det är jäkligt jobbigt att gasa, bromsa om vartannat hela tiden! Det värsta är de som trots allt tok-kör mellan kamerorna för att sedan ställa sig på hejdaren så fort dom ser en stolpe i vägkanten...

FreddeK
25 oktober 2006
ska jag vara ärlig så tror jag inte namninsamling får bort kamerorna....vi har fortfarande biltull i stockholm...etc.
Personligen tror jag kamerorna är bra...tänkte efter häromdagen när jag vart sur på en gubbe framför mig...han körde lite sakta....men jag hade inte bråttom och det är inte så ofta som man har det egentligen om man tänker efter! så jag lugna ner mig och vart harmonisk och tänkte å hur skönt det är att leva!

Kamerorna har ju kommit upp av en anledning och människan lär ju inte ändra på sig i sitt tänkade så tar man bort kamerorna så kommer nog dödsolyckorna öka...

Och sen att bara skylla på 18-20åringar som fått körkort är lite fel...finns dårar i alla åldrar....jag är en av dom ibland men skulle aldrig gasa där jag kan skada någon annan!

1 639 Inlägg
26 oktober 2006
Nån som laddat deras kampsång ?? är den bra ?? smile
Finns både gitarr o synthversion...
Senast redigerat av mrcelica (26 oktober 2006)

654 Inlägg
26 oktober 2006
Det är inte hastigheten som dödar, det är det plötsliga stoppet.
Jag tror inte att det är hastigheten som är det största problemet, det är hur folk beter sig i trafiken.

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
26 oktober 2006
Mjoo, lite trisst är det ju med de ojämna hastigheterna, men man lär sig ju var kamrorna sitter *hehe* däremot vet man aldrig var och när riktiga poliser står..
danhild skrev:
Det är inte hastigheten som dödar, det är det plötsliga stoppet.
Jag tror inte att det är hastigheten som är det största problemet, det är hur folk beter sig i trafiken.

En liten offtopic också:
Det är inte farten som dödar, det är smällen!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!

Sök