Det välkända och populära "Strippen"-eventet är tillbaka på Säve Depå i Göteborg. Nu kör vi både bil-, MC- och moped-klasser. Är liknande koncept som "En Dag På Strippen" men vi kör det under egen regi i klubben..!
Var: Säve Flygplats (kör in vid Areoseum)
Grindarna öppnas klockan 07:30 Körningen börjar klockan 09:00 Körningen avslutas cirka 16:30
Entré: Vuxna: 150:- Barn under 15 år går in gratis men endast i vuxet sällskap.
Körning med Bil & MC: Entré 150 :- per person. Körning 150 :-
Körning med Moped: Entré 50:- per person samt Körning 100:- (i detta ingår försäkring)
Licenser: Ingen SBF eller Svemo licens behövs då detta är ett samarrangemang med MHF Ungdom.
Körsträckan: 402 meter i bil- och MC-klasser och 150 meter för mopeder.
Klasser: 1. Bil Framhjulsdrift 2. Bil Bakhjulsdrift 3. Bil Framhjulsdrift överladdat 4. Bil Bakhjulsdrift överladdat 5. Bil Fyrhjulsdrift 6. Bil V8 7. Bil Max Street 8. Bil Street Extreme 9. Moped 50cc 10. Moped 70 cc 11. Moped 80 cc 12. Moped 90+ cc 13. MC (endast registrerade) 14. Utställning
Tänk på: Att ha handskar, långärmad tröja dock EJ fleece o annat brandfarlig material Skor gärna av skinn, så som gympadojjor, hjälm. Har du tillgång till raceroverall så ta med den o kör i den..
Får man komma och köra med vilken bil som helst? Tänkte lite på min 328:a, inte speciellt mycket pulver men det är ju ändå kul att få köra lite! Eller finns det nån "regel" att man måste ha ett visst antal hästkrafter, osv osv osv?
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Får man komma och köra med vilken bil som helst? Tänkte lite på min 328:a, inte speciellt mycket pulver men det är ju ändå kul att få köra lite! Eller finns det nån "regel" att man måste ha ett visst antal hästkrafter, osv osv osv?
Självklart e man välkommen med vilken bil som helst.. har lagt upp lite uppdateringar i tråden bara o läsa där..
Självklart e man välkommen med vilken bil som helst.. har lagt upp lite uppdateringar i slutet på tråden bara o läsa där..
Välkommen!!!
Härligt! Då lär jag dyka upp! Fast förhoppningsvis kommer jag i Porschen istället, då har man ju lite större chans att kunna dra någon iallafall...haha
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson