Här kommer lite bilder på rostlagning med mer som jag påbörjat, bilen var riktigt risig när jag köpte den men det ska det bli ändring på Finns en del rosthål, bland annat i golvet
Här har jag börjat riva ut inredningen och kollat hur mycket rost det finns.
Eftersom att jag köpte bilen med raka rör så satte jag dit ett Simons halvsystem istället så slipper man bli döv
Mattan ur
Det är en bit kvar om man säger så
Målet är nånting åt det här hållet, kommer säkert ändras lite under tiden.
Idag hinner jag tyvärr inte jobba med bilen då jag ska iväg till Falkenberg på test med Camaro Cup bilen. Simma lugnt!
Trevligt trevligt Jo jag går i tankarna att sedan skaffa en till motor som jag bygger turbo på men det blir senare när jag har fått jobb och lackat bilen. Blir burbygge sen med.
Trevligt trevligt Jo jag går i tankarna att sedan skaffa en till motor som jag bygger turbo på men det blir senare när jag har fått jobb och lackat bilen. Blir burbygge sen med.
Niiice, Vilken motor M50? Jag själv tycker att du ska köra på Kompressor M20 mkt coolare.
Mjo de e klart, har inte funderat så mycket över det så här långt men de kommer när man har fixat jobb å så Eller slänga ner V8 ^^ Skruvar ju Camaro så har en del kontakter isåfall
Mjo de e klart, har inte funderat så mycket över det så här långt men de kommer när man har fixat jobb å så Eller slänga ner V8 ^^ Skruvar ju Camaro så har en del kontakter isåfall
Roligt att kunna hjälpa till Mjo skärmkanterna är inge roliga sen har jag ett rosthål i golvet på passagerarsidan men det är ju bara att kapa och svetsa.
Kul att få respons, blir ännu roligare att hålla på då! Nu ska jag ut och slipa, ha de gött allesammans!
kimmy89: tack tack, det är lite slit men fan va skoj det är Behöver bara fixa fram en svets nu så jag kan svetsa ny plåt till golvet.
Idag har jag varit på mekonomen där jag beställde en höger bakskärm eftersom att den är så risig så det enklaste är att byta ut den sen har jag skruvat loss framskärmarna och fronten, bilder på det kommer lite senare ikväll
Haha shit va jag hatar rost XD Tar tid att få bort all skit men det är ju ändå roligt att ha å göra plus att man ser resultat direkt, kommer ju även löna sig om man gör allt ordentligt. Här kommer då lite bilder från dagens arbete:
Rosthålet i golvet på passagerarsidan Enkelt att laga iallafall
Här har jag börjat skruva ner fronten
Fick även bort framskärmarna som inte var allt för roliga pga av rost i hjulhusen å de så där kommer jag nog fixa egna fästen
Nu ska jag försöka få hem en svets eller hitta ett ställe där jag kan stå och svetsa på men det ska inte vara nåt större problem! Ha de gött så uppdaterar jag när det hänt lite mer
Jag kapa ur hela skiten och la dit ny plåt, va faktiskt fruktansvärt enkelt och tog ca 40 minuter per sida.
Aa okej, det är ju enkelt att laga som tur är, utsätts hörnen mer eller? Kan jag göra något speciellt för att skydda dem bättre? Tänkte svetsa dit ny plåt och sen slänga på underredsmassa eller dylikt under.