24 juni 2010
Trådstartare
Hejsan!
Har sedan jag köpte min bil haft ett stort, irriterande problem. Alla inställningar mm glöms bort när jag stänger av bilen.
Bytte hu till en kenwood kdc-BT8044UY nyligen, samma problem nu, inte helt oväntat. Okunnig som jag är chansade jag på att dra direktström från batteriet till den blå/vita sladden som inte gick till något i iso-kontakten. inget resultat.
Läste lite i instruktionsboken och kom fram till att den gula sladden ska vara till batteriet och inte "ström på/av" som den blå/vita var. GÖTT! tänkte jag och slet ur stereon igen. Jag antog att den gula kabeln inte fungerade som den skulle och drog dit sladden med 12v från batteriet istället. Nu startade inte stereon alls. Drog i bilens gula sladd igen och nu gick den igång. skumt.
Tog fram el-pennan och det var 12v i min egendragna sladd och jag förstod ingenting! Läste i någon gammal tråd att man kunde koppla samman röd och gul, men det verkar inte vara något för mig. (har en extra säkring innan sladden går till stereon, då jag inte litar riktigt på batteriet. säkringen som är boven? den är hel!)
Hade varit trevligt om någon som inte bara spekulerar kan komma med ett riktig svar / mvh Johan
Senast redigerat av Franki (24 juni 2010)