3400
Sök

skillnaden mellan center och plopp?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
14 november 2006
Trådstartare
som topic lyder vad är skillnaden mer än att förpackningen är blå istället för gul? tongue

2 594 Inlägg
14 november 2006
dusty skrev:
som topic lyder vad är skillnaden mer än att förpackningen är blå istället för gul? tongue

fan har du inga smaklökar karl???

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
14 november 2006
Trådstartare
har inte köpt båda samtidigt någongång så tycker dom smakar lika tongue

FreddeK
14 november 2006
dusty jag blir lite orolig för dig killen...du lyssnar på fjortislåtar och frågar skillnaden mellan plopp och center.
Kolla upp det där för din egen skull och andras snälla=)

348 Inlägg
14 november 2006
Plopp är den nyttiga varianten, medan center är mer onyttig. Om nu någon av dessa är nyttig smile

Källfakta: http://mikaelsvanstrom.virtualave.net/l … 001028.htm

Kuriosa: http://www.flashback.info/showthread.php?t=93257

9 108 Inlägg
14 november 2006
Det skiljer ju i smak och lite i seghet med skulle jag tro, jag skulle klara en 'pepsi-challenge' vilken dag som helst i veckan wink

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
14 november 2006
Ploppen är "toffe fylld mjölkchoklad" medan centern är "mjölkchoklad med toffe fyllning" eller tvärtom!? Det är iaf vad det står på förpackningarna!?

Efter eget tycke tyckar jag att ploppen är lite sötare.

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

2 123 Inlägg
14 november 2006
Freddeponken skrev:
dusty jag blir lite orolig för dig killen...du lyssnar på fjortislåtar och frågar skillnaden mellan plopp och center.

Snälla sluta upp med såna här spydiga kommentarer. Om han vill lyssna på sådana låtar så låt han göra det, det är väl upp till var och en eller ?
Du som har en tråd om hur andra stavar borde iaf veta att man ska tänka igenom vad man skriver innan man skriver.
Senast redigerat av Fredrik.Gustavsson (14 november 2006)

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
14 november 2006
jag har hört att de skiljer i koktiden, center får koka längre än plopp. Är vad jag hört iallafall smile. Så center blir segare i konsistensen(stavning?)
Senast redigerat av THEBADGUY (14 november 2006)

Allt för den där jävla hatten!

FreddeK
14 november 2006
Fredrik.Gustavsson skrev:
Freddeponken skrev:

Snälla sluta upp med såna här spydiga kommentarer. Om han vill lyssna på sådana låtar så låt han göra det, det är väl upp till var och en eller ?
Du som har en tråd om hur andra stavar borde iaf veta att man ska tänka igenom vad man skriver innan man skriver.

Lägger man upp en tråd så far man vara beredd på att få olika svar! vem är du,Gud eller?

FreddeK
14 november 2006
THEBADGUY skrev:
jag har hört att de skiljer i koktiden, center får koka längre än center. Är vad jag hört iallafall smile. Så center blir segare i konsistensen(stavning?)

Får center koka längre än center? hmm oki=)

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
14 november 2006
Freddeponken skrev:
THEBADGUY skrev:
jag har hört att de skiljer i koktiden, center får koka längre än center. Är vad jag hört iallafall smile. Så center blir segare i konsistensen(stavning?)

HAHA....ursäkta för de smått sjuka felet tongue.....lite trött vettu! PLOPP FÅR KOKA LÄNGRE ÄN CENTER ^^....så skulle de vara tongue

383 Inlägg
14 november 2006
Vad är det för skillnad på Plopp och Center?

Center föddes 1941 och är från början en Cloetta-produkt, medan Plopp föddes 1949 i Stockholm hos Choklad Thule. När Choklad Thule köptes upp av Cloetta så kom Plopp med i Cloettas sortiment och har blivit kvar där. Det är dock inte samma produkt. Center och Plopp har olika recept när det gäller fyllning och chokladandel. Plopp-fyllningen har en något högre sockerhalt än Center-fyllningen. Vidare är aromtillsatsen av helt olika karaktär. Plopp har en mera "knäck"-artad arom medan Center har en mera ren toffe, karamell eller mjölkkolasmak. Dessutom är Plopp-fyllningen lite mera lättflytande eftersom den inte kokas lika mycket och får därigenom en något högre vattenhalt.

tipps..det är bara googla så finner man svaren på det mesta!!

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

FreddeK
14 november 2006
THEBADGUY skrev:
Freddeponken skrev:
THEBADGUY skrev:

HAHA....ursäkta för de smått sjuka felet tongue.....lite trött vettu! PLOPP FÅR KOKA LÄNGRE ÄN CENTER ^^....så skulle de vara tongue

men då borde ploppen bli segare än centern om den kokas längre eller har jag fel?

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
14 november 2006
Freddeponken skrev:
THEBADGUY skrev:
Freddeponken skrev:

men då borde ploppen bli segare än centern om den kokas längre eller har jag fel?

NEJ! Nu tror jag att jag ska lägga mig XD.....kanske är förkylningen som gör mig förvirrad tongue. Joo du har rätt där........ tongue

383 Inlägg
14 november 2006
Som sagt va* Dessutom är Plopp-fyllningen lite mera lättflytande eftersom den inte kokas lika mycket och får därigenom en något högre vattenhalt. wink

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

FreddeK
14 november 2006
THEBADGUY skrev:
Freddeponken skrev:
THEBADGUY skrev:

NEJ! Nu tror jag att jag ska lägga mig XD.....kanske är förkylningen som gör mig förvirrad tongue. Joo du har rätt där........ tongue

Det är lugnt=) har själv gått runt på en helvetisk förkylning ocj jag vet hur man blir.

FreddeK
14 november 2006
cutlass skrev:
Som sagt va* Dessutom är Plopp-fyllningen lite mera lättflytande eftersom den inte kokas lika mycket och får därigenom en något högre vattenhalt. wink

Behövdes en tjej för att styra upp det här=)

Metallica or die
108 Inlägg
14 november 2006
hahahahahahahahahaha lol höll på att ramla av stolen av skratt big_smile

men center är goare än plopp tongue

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
15 november 2006
Trådstartare
Freddeponken skrev:

hehe nu känner jag mig mobbad wink

Sök