2319
Sök

Audi A4 Läcker vatten(?) in i kupén på golvet?

14 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
jag skulle vara tacksam om någon har erfarenhet av att det läcker in vatten i kupén.
En dag när jag skulle åka så var det en "pool" på golvet under förarstolen på golvet. Har ingen aning om var det läcker eller hur det kommer in.
Det är fuktigt i bilen varje gång man sätter sig i den nu och det är ju inte så bra nu inför vintern.
Tacksam om någon har samma problem eller någon idé.

Mvh A
Senast redigerat av WhiiteCrystal (21 oktober 2010)

835 Inlägg
21 oktober 2010
Vad har du för bil?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 oktober 2010
Vad är det för bil? Ordna gärna upp rubriken också så den beskriver bättre vad för typ av läckage du menar, så slipper du få tråden låst.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

14 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
Jag har en audi a4 1,8t.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 oktober 2010
Har du taklucka? Kolla isåfall så dräneringskanalerna är rena och fria.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

835 Inlägg
21 oktober 2010
Min bil är faktiskt inne på verkstad just nu pga det. Men det är en cab med rutor som åker upp o ner & inte har en ram liksom. Otäta lister som skall bytas ut. Verkar ju kanske inte vara det på din.... Inga rinningar på insidan av rutan? Att det samlats i list och sedan runnit in vid regn?

14 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
Nej jag har ingen taklucka.
Jag har försökt att kolla när det regnar om jag ser var det kommer in men ser ingenting mer än att dagen efter är det en stor pöl i bilen.
Ser inga rinningar vid rutan heller? Det är ett stort problem i alla fall....

mvh A

4 Inlägg
21 oktober 2010
Kan vara stopp i avrinningen vid motorn. Hände för farsan. 
kolla i utrymmet mellan rutan och huven.. om det ligger löv och annat skit.

14 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
okej, ska kika på det men jag tror inte att att det är det.
Kan det vara där jag dragit in sladdarna från laddtrycksmätaren? Har försökt att täta riktigt så det borde inte vara det?

4 Inlägg
21 oktober 2010
hur snabbt gick det att få in vattnet i kupén? var det under en natt eller har det samlats under lång tid? hur har vädret varit? Var det under körning eller stor bilen stilla?

341 Inlägg
21 oktober 2010
spola bilen med vattenslang (kallt vatten) från taket och ner och ta bort lite paneler m.m. och kolla vart  det rinner in, kan vara många ställen

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
21 oktober 2010
drar bilen mycket glykol ??Kan vara det.
Senast redigerat av Dani_A (21 oktober 2010)

14 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
Kaney skrev:
hur snabbt gick det att få in vattnet i kupén? var det under en natt eller har det samlats under lång tid? hur har vädret varit? Var det under körning eller stor bilen stilla?

Under en natt sen är det mycket vatten om det regnat. Vädret har inte varit speciellt bra, mest regn.
Det har inte spelat någon roll om jag kört eller inte, har märkt det efteråt i alla fall..

14 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
Dani_A skrev:
drar bilen mycket glykol ??Kan vara det.

Nej, den drar inge alls just. Det var jätte länge sen jag fyllde på och det har inte minskat. Så det är det nog inte.

14 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
robbinT skrev:
spola bilen med vattenslang (kallt vatten) från taket och ner och ta bort lite paneler m.m. och kolla vart  det rinner in, kan vara många ställen

Jag ska kolla men just nu är det kanske inte så bra när det är minusgrader, har inget garage. Det hade nog hjälp ganska mycket så det hann torka upp lite..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 oktober 2010
WhiiteCrystal skrev:
Jag har försökt att kolla när det regnar om jag ser var det kommer in men ser ingenting mer än att dagen efter är det en stor pöl i bilen.

mvh A

Ok, nu vet jag inte om A4an har säkringscentralen just under vindrutan vid torpedväggen men om så är fallet kan det också vara ett möjligt ställe för vattnet att komma in.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (21 oktober 2010)

4 Inlägg
21 oktober 2010
magkänslan säger att du har stopp i någon avrinning. kanske i utrymmet under batteriet.

Egentligen bara att kolla igenom under huven och liknande.. om inte något ser skumt/igensatt ut så pröva den föreslagna vattenslangen.

14 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
WhiiteCrystal skrev:

mvh A

Ok, nu vet jag inte om A4an har säkringscentralen just under vindrutan vid torpedväggen men om så är fallet kan också vara ett möjligt ställe för vattnet att komma in.

Mvh Tommy

Den sitter neranför rutan precis när man öppnat dörren, precis. Ok, då ska jag kolla där också.
Tack för tipset! smile

14 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
Kaney skrev:
magkänslan säger att du har stopp i någon avrinning. kanske i utrymmet under batteriet.

Egentligen bara att kolla igenom under huven och liknande.. om inte något ser skumt/igensatt ut så pröva den föreslagna vattenslangen.

Det ska jag kolla så fort jag har tid, tack för tipset och hjälpen! smile

4 Inlägg
21 oktober 2010
Inga problem. Vet hur drygt det är.
Hoppas du hittar problemet!

Sök