Hej!Tänkte lite sent såhär starta en projekttråd för min V8, bilen var min förstabil under våren och sommaren -09 och såldes under hösten till en äldre herre i hemtrakten. Jag saknade bilen som fan och planerade att försöka köpa tillbaka den, var till och med hem till den nya ägaren och åkte förbi och tittade till bilen som då stod bredvid en husvagn med reservhjul på, såg rätt övergiven ut. Det gick en månad eller två, blev sommar och helt plötsligt en dag säger flickvännen: "din bil är på blocket!", 2 timmar senare (när dåvarande ägare slutat jobbet) var vi där och köpte bilen. Det var dock inte den äldre herre som jag sålt den till utan hans son eftersom han hade gått bort under hösten. Bilen var dock i litet sämre skick än när jag sålde den, nivåregleringen hade spruckit och därmed hade den ingen bromskraftsförstärkare eller styrservo heller. Ena fälgen var sönderkörd med punka på däck samt en mindre buckla på fälgbanan, avgassystemet läckte och förde liv om sig.
Detta är vad som har gjorts under sommaren 2010:Bytt fjäderben bak (A6) samt pluggat igen nivåregleringen.
Byggt nytt avgassystem från kat och bakåt, 3" enkelt rör med fullflödesdämpare och dubbla 2½" slutrör.
Riktad fälg och nya däck
Tändstift byttes
Nya bromsslangar bak samt nya bakre rör (koppar)
Bytt kol i elhissmotorn eftersom dessa var helslut
Nya bromsok bak då det ena kärvat ihop totalt
Nya belägg bak
Klart [x]
Inköpt/påbörjat [/]
Kvar att göra [ ]Kvar att göra:Motorolja och filter [x]
Växellådsoljebyte [/]
Byta främre fjäderben A6, 288mm [x]
Nya belägg fram [x]
Nya ok fram (S6 C4) [x]
Nya skivor fram (S4 B5) [x]
Nya hjullager [x]
Kupéfläktsmotor [x]
Slangar till vevhusventilation [x]
Länkarmar [x]
Styrleder [x]
Sänkfjädrar fram [x]
Dämpare fram [x]
Sänkfjädrar bak [x]
Dämpare bak [x]
Byta sista biten bromsrör fram (skarva) [x]
Mittkonsoll [ ]
Solskydd v. sida [x]
Askkopp höger bak [x)
Dörrsidor (bose) [ ]
Kamrem [x]
Nya blinkers [ ]
Ny bakljusramp [ ]
Evo frontspoiler [ ]
Mer innerbelysning [ ]
Originalfälgar [/]
18" Fälgar [x]
Nya fälgar igen [x]
Bild från bygget av nya avgassystemet samt byte av fjäderben
Bilen ska nu ställas undan för vinterförvaring så det kommer därmed inte att hända så mycket på ett tag då jag inte har så mycket tid och plats att meka, kommer troligtvis att börja putsa lite på fjäderbenen dock.
Ha de gött!