Hamilton skrev:
AlpenretterDu skriver att du
aldrig går till personangrepp men du gör ett rejält och grovt angrep på mig som person i ett inlägg i den här tråden som jag för övrigt lämnade utan kommentar men har informerat ledningen om det nu när det tycks vara fritt fram att *ljuga helt öppet och fara med osanningar hej villt.
*skruttan ljuger helt öppet i detta inlägg (
312)utan att besvara anklagelserna utan tramsar vidare i OT- skogen.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7&p=16Det kan ju för allt i världen inte vara så att just garaget ska tillhandahålla diverse funktioner som t.ex. blogg bara för att det finns på andra ställen eller för att det en gång fans en blogg och man byter inriktning eller namn på den, eller att man till och med tar bort den helt. Inget varar för evigt förändringar sker hela tiden och överallt så även på garaget och det är ägaren som bestämmer om, när, var och hur det sker.
Jag tror inte världen går under för dom som har ett trängande behov av att blogga om allt och inget.
Det finns hundra tusentals andra platser för det.
Facebook med över 500 miljoner användare är ett sådant exempel. Där blir man informerad om när ens vänner dricker kaffe eller när dom byter kanal på TV'n för att i nästa inlägg informera om att dom ska gå och sova. Det finns till och med par som för sina diskussioner över facebook och man får veta att frun är på väg upp i övervåningen med en kopp kaffe och givetvis efterföljs det med ett tack av mannen i nästa inlägg.
Har jag ett behov av att veta det? Nej men dom som skriver har ett behov av att informera och reglerna och tjänsterna på den sidan tillåter dom att göra det.
Att man träffar vänner via garaget är ju bara positivt och att man håller kontakten med dom, men att ange ändring, borttagning av bloggen som skäl för att man tappar kontakten med vännerna så uppstår ju frågan om man verkligen är "vänner" om kontakten endast sker via garaget's blogg och inte via övriga kanaler som e-post, MSN, telefon m.m.
Den här tråden om någon är ett bevis på att nivån på garaget måste upp bra många snäpp.
Det var just av den här anledning som jag tackade jag till att börja som moderator när jag fick förfrågan av chrizz.
Att höja nivån från trams och direkta personangrepp har inte varit en dans på rosor och jag har fått mycket kritik för det och det är helt ok att kritisera mina beslut eller åsikter, men när man går över gränsen och går till angrepp på mig som person så är det stopp.
Jag lägger aldrig in personliga känslor, humör i mina beslut utan endast mina tolkningar av reglerna och även hur andra har beslutat i liknande fall om det finns sådana.
Alla tolkar inte reglerna på samma vis men det är administratörernas och moderatorernas tolkningar som gäller.
Reglerna som finns på sidan gäller registrerade medlemmar det finns även regler för moderatorer och administratörer och det är inget märkvärdigt med det, regler finns det överallt i samhället och beroende på vilken befattning man har så har man även ett regelverk efter det.
Att jag som moderator gör något som en registrerad medlem inte kan eller får är således inget märkvärdigt.
Mvh
Hamilton