Blinkande oljetrycks lampa - V70N 2.4T 00

Calleklutt
20 januari 2011 · 241 Inlägg

Hej, köpte mig en V70N 2.4T -00 hos handlare för 2 veckor sedan och 1 vecka efter köpet så började lampan för inget oljetryck att lysa samt att de stod "Inget oljetryck, stanna omgående" i displayen.

Stannade och kollade oljan som var fin och inga läckage, tog bilen till verkstad där dom kollade felkoder, packningar och oljepumpen. Inte dom kunde heller hitta något läckage någonstans. Pumpen gick som den skulle osv.

Nu när jag hämtade den så börja den igen med att blinka till någon gång eller att lysa ett tag för att sedan släckas. Både lampan och meddelandet lyser eller blinkar till kort.

Vad är de som börjar ge sig eller trasigt? smile

Senast redigerat av Calleklutt (20 januari 2011)

BMW 335i Coupe "BurgerTuning" (2007)
Marlboroman
20 januari 2011 · 8 234 Inlägg

Dags att göra en rejäl genomgång av vevhusventilationen. Kvarstår ändå problemet så lär man fundera på om det är rätt olja i motorn och ifall tryckgivaren börjar ge upp.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Calleklutt
20 januari 2011 · 241 Inlägg

Den har bara rullat 15 000 mil så dom tyckte de va konstigt att den gör som den gör. Men fick garanti från handlaren så får väl be dom göra de.
Eller är de inte alls så svårt så man kan göra de själv?

BMW 335i Coupe "BurgerTuning" (2007)
isak90
20 januari 2011 · 1 997 Inlägg

Jag har också haft det problemet på min S60 och det som de har sagt till på Volvo är att det troligtvis är givaren det är fel på. Sedan det blinkade för mig första gången har jag kört i snart 2 år.. Det kanske blinkar till någon gång per halvår..

Calleklutt
20 januari 2011 · 241 Inlägg

Aa okej, men du bytte aldrig givaren då eller som dom sa på volvo?

Senast redigerat av Calleklutt (20 januari 2011)

BMW 335i Coupe "BurgerTuning" (2007)
isak90
20 januari 2011 · 1 997 Inlägg

Nä, jag gjorde faktiskt aldrig det.. Ska sätta i oljetrycksmätare så att jag kan hålla koll på det själv ifall den får för sig att blinka igen smile

Calleklutt
20 januari 2011 · 241 Inlägg

Funderar på att montera oljetrycksmätare också sedan:) Men får väl höra om inte verkstad kan byta den givaren för att se om problemet löser sig. Är jävligt irriterande fel...

BMW 335i Coupe "BurgerTuning" (2007)
isak90
20 januari 2011 · 1 997 Inlägg

Ja, man blir ju lite rädd av lampan och texten tongue Som Volvo sa till mig: Hade det varit något fel med oljetrycket eller att det saknats så hade motorn rasat nästan direkt wink

Marlboroman
20 januari 2011 · 8 234 Inlägg

Calleklutt skrev:
Den har bara rullat 15 000 mil så dom tyckte de va konstigt att den gör som den gör. Men fick garanti från handlaren så får väl be dom göra de.
Eller är de inte alls så svårt så man kan göra de själv?

Man kan göra set själv, men det är riktigt tråkigt att göra speciellt om det är där felet på oljetrycket ligger för då lär man ta ner tråget och göra ren alla kanaler och dona. Så jag skulle utan att blinka utnyttja garantin. När det står att man ska stanna direkt så är det nåt att ta på blodigt allvar. För varje gång det sker så tar motorn stryk. Och låter man saken bero så kan nästa gång den varnar vara den sista för den motorn...

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Calleklutt
20 januari 2011 · 241 Inlägg

Jo de är sant, får köra in och be dom fixa de riktigt den här gången.

BMW 335i Coupe "BurgerTuning" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang